Gå til innhold

Jeg fikk en slags løftering i går... Forvirret!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man er 28 og 29, har diskutert giftemål og antakelig har ønske om å få barn sammen så er det veldig

umodent å unngå et løfte om ekteskap med en ring som ikke forplikter noe som helst.

Anonymous poster hash: 36af6...c83

Enig. Er litt ungdomsskoleaktig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er 28 og 29, har diskutert giftemål og antakelig har ønske om å få barn sammen så er det veldig

umodent å unngå et løfte om ekteskap med en ring som ikke forplikter noe som helst.

Anonymous poster hash: 36af6...c83

Umodent er måten du tolker dette på. Du eller jeg aner ikke årsaken til at hun fikk en "mellom-ring" før en forlovelsesring. Om han gikk rundt i byen og tenkte på henne, samt kjøpte denne ringen så burde jo det være bra selv om han egentlig kanskje ønsker å bruke litt mer penger på "ordentlige" ringer senere?

Får du en blomst av typen, så er vell du personen til å overreagere der også. "HÆ!? Hvorfor denne blomsten, det finnes jo andre blomster som er penere... Han syns sikkert jeg er stygg..."

Overdramatisering deluxe.

Endret av Timza
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer utbredt i USA blant annet, og det er vel et løfte fra han om at han kommer til å fri en dag.

Når de går på highschool ja..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de går på highschool ja..

Nå er det jo vanlig at man overtar skikker fra USA. Hvis han var innom en gullsmed butikk og forklarte planene sine til hun i skranken, så kan du banne på at det er der tipset om en løftering kommer ifra. Bare se på nettbutikker, det florerer jo av "nyhet" og løfteringer. Kanskje han ønsker å fri på en mer tradisjonell måte? Finne på noe spesielt? Og at det derfor er greit å ta denne ringen i forkant kun for å vise at han ønsker å binde seg til hu senere.

Som sagt, det er kun (visse) kvinner som klarer å overtolke dette til at det er noe negativt.

Endret av Timza
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Cathrin

Når de går på highschool ja..

Nja, jeg har faktisk bekjente som bor i USA som har gjort dette, og de er ikke så unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utifra linken som ble postet tidligere i tråden, så er en løftering en ring med løfte om å være monogame?

Kan du ikke si det til vennene dine om de spør hva ringen betyr, "han har endelig lovet å være monogam?" ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra linken som ble postet tidligere i tråden, så er en løftering en ring med løfte om å være monogame?

Kan du ikke si det til vennene dine om de spør hva ringen betyr, "han har endelig lovet å være monogam?" ;)

:fnise::fnise::fnise: hehe, de skal jeg søren meg gjøre... "tada! etter 4 år sammen er vi nå sikkre på at vi ikke skal ligge med andre, derfor denne ringen da vettu" :fnise:

TS

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du en blomst av typen, så er vell du personen til å overreagere der også. "HÆ!? Hvorfor denne blomsten, det finnes jo andre blomster som er penere... Han syns sikkert jeg er stygg..."

Overdramatisering deluxe.

Er du gal?

Alle vet da at blomster betyr at han har vært utro! :opplyser:

Jeg er på Timzas side her, og synes din reaksjon er litt merkelig.

Når han gir deg en ring, og samtidig kaller det en løftering, så sier han jo at han tenker å ha en framtid sammen med deg.

Er ikke det bra da?

Anonymous poster hash: 0ef8e...bce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo vanlig at man overtar skikker fra USA. Hvis han var innom en gullsmed butikk og forklarte planene sine til hun i skranken, så kan du banne på at det er der tipset om en løftering kommer ifra. Bare se på nettbutikker, det florerer jo av "nyhet" og løfteringer. Kanskje han ønsker å fri på en mer tradisjonell måte? Finne på noe spesielt? Og at det derfor er greit å ta denne ringen i forkant kun for å vise at han ønsker å binde seg til hu senere.

Som sagt, det er kun (visse) kvinner som klarer å overtolke dette til at det er noe negativt.

Nå er ikke jeg en av de som synyes det var negativt. Jeg syns det var søtt, men jeg ser ikke poenget liksom. Ring gir man når man frir i mitt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg en av de som synyes det var negativt. Jeg syns det var søtt, men jeg ser ikke poenget liksom. Ring gir man når man frir i mitt hode.

Så hvis du får en ring av typen forutenom frieri, så blir du forbanna? Er jo det folk tolker det som her.. Rimelig tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du får en ring av typen forutenom frieri, så blir du forbanna? Er jo det folk tolker det som her.. Rimelig tåpelig.

Nei forbanna hadde jeg ikke blitg. Hallo. Men jeg hadde blitt skuffa om han kom med en ring som så ut som en forlivelsesring, men så var det ikke det. Hadde ikke blitt sur men blitt litt lei meg kanskje.. om han hadde gitt en helt vanlig ring som ikke betydde noe hadde han ikke kjent meg fordi jeg liker ikke å bruke ringer noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun hørt om løftering i forbindelse med samboerskap der man ikke ønsker å gifte seg, altså et løfte om at man skal forbli sammen uten noe mer formelt rundt det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei forbanna hadde jeg ikke blitg. Hallo. Men jeg hadde blitt skuffa om han kom med en ring som så ut som en forlivelsesring, men så var det ikke det. Hadde ikke blitt sur men blitt litt lei meg kanskje.. om han hadde gitt en helt vanlig ring som ikke betydde noe hadde han ikke kjent meg fordi jeg liker ikke å bruke ringer noe særlig.

Dette! + at jeg bet ikke hva jeg skal si når noen spør... Hva er en løftering liksom...?

Blir selvsagt ikke sur, bare litt forvirret...

Ts

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må selvfølgelig snakke sammen.

Jeg har aldri skjønt dette med å gå å vente på å bli fridd til. Ønsker man ekteskap, så sier man det. Så kan man diskutere tidsrammer og planer sammen.

Anonymous poster hash: 72f12...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette! + at jeg bet ikke hva jeg skal si når noen spør... Hva er en løftering liksom...?

Blir selvsagt ikke sur, bare litt forvirret...

Ts

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Jeg ville sagt at det bare var en helt vanlig ring. Hva er str på den forresten? Kan du ha den på langfingeren forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er det jeg også tenker. Hvorfor ikke forlovelse? Men jeg blir litt redd for at han tror at jeg må ha en kjempestor og dyr ring, siden jeg har snakket så mye om det. Ringen spiller jo ingen rolle for min del, men jeg mistenker at han ikke hadde råd til den ringen han egentlig ville gi meg....

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Når du har snakket mye om ringen så spiller det nok en rolle for deg. I alle fall er det naturlig at han tror det.

Forlovelse er da ingen spesiell handling men tiden fra et frieri til bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg en av de som synyes det var negativt. Jeg syns det var søtt, men jeg ser ikke poenget liksom. Ring gir man når man frir i mitt hode.

Løftering er litt uvanlig i Norge, og det kommer litt av at en del av tradisjonene rundt forlovelsesring er anderledes i utlandet enn i Norge.

Det er mange steder normalt i utlandet at forlovelsesringen skal koste 3* månedsinntekten. Siden svært mange i såfall vil bruke lang tid på å spare seg opp til å kunne gi en forlovelsesring, har det dukket opp løfteringer som er mere normalt prisede ringer som man kan takle med månedlig økonomi.

Dette er ikke vanlig i utgangspunktet i Norge, men begynner å komme her også; følgelig vokser markedet for løfteringer her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løftering er litt uvanlig i Norge, og det kommer litt av at en del av tradisjonene rundt forlovelsesring er anderledes i utlandet enn i Norge.

Det er mange steder normalt i utlandet at forlovelsesringen skal koste 3* månedsinntekten. Siden svært mange i såfall vil bruke lang tid på å spare seg opp til å kunne gi en forlovelsesring, har det dukket opp løfteringer som er mere normalt prisede ringer som man kan takle med månedlig økonomi.

Dette er ikke vanlig i utgangspunktet i Norge, men begynner å komme her også; følgelig vokser markedet for løfteringer her også.

Men da føler jeg løfteringen tar vekk overraskelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har kanskje sett litt mye amerikanske filmer da. Er ikke uvanlig at folk gir hverandre en 'promise ring' dersom de bryr seg om hverandre, men kanskje ikke er klar for å forlove seg allerede. Synes bare du bør si takk jeg, det er jo veldig hyggelig av ham. Jeg synes ikke det er noen vits i å forlove seg dersom man ikke føler seg klar for og planlegger å gifte seg i nær fremtid, og det virker kanskje som om han/dere vil vente litt til med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...