Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den søteste historien jeg har hørt, overhørte jeg noen vilt fremmede fortelle om. I et bryllup hadde bruden rett og slett blitt dårlig under middagen. Hun hadde tilbragt mesteparten av bryllupet på do med omgangssyke, for å si det sånn. mannen gikk skytteltrafikk for å se til henne, og gjestene kosa seg så godt de kunne. Den stakkars bruden kom ikke ut før etter kaffen. Da hadde hun, blek og utslitt, og hennes nye ektemann satt seg på en trapp utenfor lokalet med utsikt utover havet, for at hun skulle få seg litt frisk luft. Men så hadde gjestene samlet seg rundt de der ute, og mens de satt der i kveldslyset holdt gjestene talene de ville holde, og sang til de, og sørget for at hun fikk litt fine minner fra bryllupet også. Det tror jeg er den søteste historien jeg har hørt.

Rørende og søt historie :rodmer: Fikk et par tårer i øyekroken nå :rodme:

Anonymous poster hash: 14d19...012

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ryllikblomsten

Har ikke vært i så mange bryllup, de jeg har vært i, har vært nydelige <3

Bortsett fra det siste jeg var i, der brudens far skulle holde en tale.. Han begynte å snakke om brudens psykiske problemer da hun var yngre, med flere detaljer som vi gjestene egentlig ikke hadde noe med.. Jeg forstår jo at tanken var god, han var stolt over datteren, men likevel. DET synes jeg var litt vel drøyt i en bryllupstale! :-(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bryllup jeg var i så var brudeparet sure. De minglet ikke, satt bare ved hvert sitt bord og ikke snakket med noen, inkl hverandre.

De snakker den dag i dag om sitt flotte bryllup.

Det andre var et bryllup vi var i. Jeg var ikke i form så vi skulle dra hjem når klokka var rundt 22 ca.

Vi skulle si Hadet til brudeparet men fant dem ikke.

Etter ei stund kom de ut fra et lager rom med bustete hår, dressen ikke helt i orden osv...

Endret av Strikkemamsen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare meg som synes sistnevnte var litt...søtt? :fnise:

Neida, jeg også ;) Tyder på noen som er glade i hverandre og forelsket! Det er vel et flott utgangspunkt :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde selv at bruden ble dritings....måtte legge henne. Pinlig og flaut.

Hørte fra en veninne om et annet par. De hadde festen med få gjester på resturant, bruden var utro bryllupsnatten med en annen.



Anonymous poster hash: 23473...aae
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da en venninne av meg giftet seg ble det brukt mye tid og penger på smådetaljer som servietter med monogram og den typen ting. Hun var skikkelig bridezilla gjennom hele planleggingsprosessen. Alle hadde inntrykk av at det ikke skulle spares på noe og at de slo skikkelig på stortromma.

Da toastmaster ønsket velkommen ble det gitt beskjed om at det ville bli servert 1 glass vin til hver til for- og hovedrett og dessertvin til desserten. Dersom noen ønsket alkohol utover dette var det mulig å kjøpe fra baren.

Hadde det vært et budsjettbryllup, hvor det virkelig var spart inn på alle unødvendigheter kunne jeg forstått det, men det var ikke tilfelle i det hele tatt. Det var 120 gjester, dyre blomsteroppsatser på bordet, brudekjolen kostet 25000, selskapslokalet var det dyreste i byen, fjonge invitasjoner (og senere takkekort), bryllupsreise til et eksotisk reisemål og det var bra mat. Til tross for at det meste kostet mye penger tok de seg ikke råd til å spandere mer enn tre glass vin på gjestene sine. Det irriterte mange, og det har nok blitt snakket endel om det i ettertid.

Det hadde som sagt ikke vært noe "problem" om hele bryllupet var holdt på budsjett, men når ALT var flott og fancy ble det bare teit å kreve betalt for drikkevarene.

Må si meg uenig i at det var en dårlig prioritering. Det er ikke alle som vil at bryllupsfesten skal være et drikkelag, og nå som jeg planlegger bryllup, så ser jeg at alkohol er en av de største utgiftsbåsene. Forstår godt at noen prioriterer rammene rundt fremfor alkoholen, spesielt når man kan kjøpe mer drikke om man ønsker det.

(Vi kommer til å ha fri bar, men gud hjelpes som det koster!)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup for noen helger siden, hvor bruden ble grinete over noe som ble sagt i en av talene (aner ikke hva det var), og var sur gjennom hele kvelden. Vet ikke hvor mange ganger hun utbrøt at "festen er over", "kom dere hjem", og "jeg hater alle". Så ble hun blid igjen, men tok ikke lang tid før hun var tilbake i krigshumør. Hun er en typisk rikmannsdatter som er vant til å få det som hun vil.

Merkelig bryllup..



Anonymous poster hash: 2c580...22b
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre hadde to bryllupsfester; en i sør og en i nord. På festen i nord varte og rakk det, og ingen lapskaus ble servert. Da de gikk for å sjekke hva som hadde skjedd, fant de kokken sovende på kjøkkenet. Han hadde drukket opp alle drikkevarene :icon_lol::fnise: Jeg var ikke der selv, men slik de gjenforteller det la det ingen demper på festen egentlig.



Anonymous poster hash: 7d037...788
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre hadde to bryllupsfester; en i sør og en i nord. På festen i nord varte og rakk det, og ingen lapskaus ble servert. Da de gikk for å sjekke hva som hadde skjedd, fant de kokken sovende på kjøkkenet. Han hadde drukket opp alle drikkevarene :icon_lol::fnise: Jeg var ikke der selv, men slik de gjenforteller det la det ingen demper på festen egentlig.

Anonymous poster hash: 7d037...788

Kunne bare skjedd i Nord-Norge. Spriten har ødelagt den landsdelen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne bare skjedd i Nord-Norge. Spriten har ødelagt den landsdelen.

Ødelagt var vel å ta litt hardt i ;)

Anonymous poster hash: 7d037...788

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde selv at bruden ble dritings....måtte legge henne. Pinlig og flaut.

Hørte fra en veninne om et annet par. De hadde festen med få gjester på resturant, bruden var utro bryllupsnatten med en annen.

Anonymous poster hash: 23473...aae

Skjedde dette i Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har servert i en del bryllup både i Oslo området og i Trondheim. Det verste er når folk blir så sykt drita.
Er det mulig? Folk raver rundt i fine kjoler og legger seg på gulvet, skriker høyt og snakker stygt til servitørene fordi vi ikke vil servere de mer drikke...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Synes det var leit på min venninnes vegne da hennes ferske mann nektet å holde talen sin allikevel under middagen. Og forloveren hennes holdt en aldeles upersonlig tale som kun inneholdt "vittige" sitater fra barnemunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...