Gå til innhold

kattehår overalt! tips?


cecilieUK

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp skaffet oss to perser-gutter, ca 13 uker gamle nå.

Det er hår overalt! Om et par mnder kommer det også en cocker-valp i hus som vil si enda mer hår ;)

Klesrulle er evighetsprosjekt.. Prøvde nettopp men tolmodighet tok slutt.

Tenker evt på å kjøpe en håndstøvsuger - en slik man kan støvsuge hele gulvet med, men også knipse av øverst slik at man lett får støvsugd på bord og i sofa.

Er det noen som har tips samt merker å anbefale for slike støvsugere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke tips til type støvsuger, men for å få lyse skogskatthår av min svarte stoffsofa bruker jeg litt tøymykner i en sprayflaske med vann og sprayer på før jeg støvsuger. Hjelper til med å løsne hårene og gjør sofastoffet mindre statisk.

Ellers vil jeg følge med her i tilfelle det kommer noen lure tips ;) hender jeg støvsuger selve katta, men da blir jeg lagt for hat resten av dagen.

Anonym poster: 24129bdfa6489234717959b7600335c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers vil jeg følge med her i tilfelle det kommer noen lure tips ;) hender jeg støvsuger selve katta, men da blir jeg lagt for hat resten av dagen.

Anonym poster: 24129bdfa6489234717959b7600335c3

:overrasket::icon_lol: :icon_lol:

Hvordan klarer du det uten å bli drept?

Følger med selv..pus røyter som en gal og jeg har ingen tips..

Du kan forresten godt støvsuge sofa osv med vanlig støvsuger. Det pleier å følge med en del forskjellige munnstykker, tror det ene er beregnet på møbler. Har hørt at de som har håndstøvsuger festet på er ganske dårlige? Jeg har en liten håndstøvsuger på kjøkkenet og den er det ikke mye futt i..den klarer brødsmuler men kattehår får den nok ikke bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidunderbørsten Furminator! Jeg bruker den på hunden, men finnes også til katter. Hunden gleder seg til å bli børstet, jeg gleder meg over alle hårene som forsvinner og jevnlig børsting utendørs merkes godt på mindre hår innendørs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Tørketrommel var redningen er. Da blir vi ordentlig kvitt hårene som fester seg på klærne. Et gulvteppe som suger til seg hårene er faktisk også ganske greit, da slipper en masse svevende hår, men blir mer jobb å støvsuge teppene da.

Endret av WendyClear
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket::icon_lol: :icon_lol:

Hvordan klarer du det uten å bli drept?

Hehe, jeg holder ham fast på fanget og bruker sånn sofamunnstykke. Lav styrke på støvsugeren da, så det ikke skal sende ham i sjokk ;) Han er heldigvis en rolig og tålmodig type som finner seg i det meste, så han biter og klorer aldri, men mjauer og freser som bare det når det står på.

Furminator hadde jeg før, men katten min fikk flere floker og tover når jeg brukte den, så jeg gav den bort til noen med strihåret hund.

Anonym poster: 24129bdfa6489234717959b7600335c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furminator, tørketrommel og det rette foret for hver katt. Det som uten tvil har størst effekt på mine er foret. Forskjellen mellom de forskjellige kvalitetsforene var stor og de reagerte forskjellig på de forskjellige forene. Så hun ene her må spise hills cd, og hun andre skin and fur(hvilket merke husker jeg ikke, men det er ikke hills). Hun på hills kan nesten ikke smake fra det andre foret nesten før snøssinga øker veldig. Men motsatt går greit om det ikke blir for mye.

Anonym poster: 7583af4817a6873b760199d74e888c8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tips til type støvsuger, men for å få lyse skogskatthår av min svarte stoffsofa bruker jeg litt tøymykner i en sprayflaske med vann og sprayer på før jeg støvsuger. Hjelper til med å løsne hårene og gjør sofastoffet mindre statisk.

Ellers vil jeg følge med her i tilfelle det kommer noen lure tips ;) hender jeg støvsuger selve katta, men da blir jeg lagt for hat resten av dagen.

Anonym poster: 24129bdfa6489234717959b7600335c3

Tøymykner og sprayflaske er notert som et tips for å få bort kattehår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket::icon_lol: :icon_lol:

Hvordan klarer du det uten å bli drept?

Følger med selv..pus røyter som en gal og jeg har ingen tips..

Du kan forresten godt støvsuge sofa osv med vanlig støvsuger. Det pleier å følge med en del forskjellige munnstykker, tror det ene er beregnet på møbler. Har hørt at de som har håndstøvsuger festet på er ganske dårlige? Jeg har en liten håndstøvsuger på kjøkkenet og den er det ikke mye futt i..den klarer brødsmuler men kattehår får den nok ikke bort.

Ja, min erfaring med håndstøvsugere er fra lenge siden, da jeg var barn og vi ble bedt om å støvsuge vekk smuler fra kjøkkenbordet. Måtte jo nesten grave meg ned i bordplata for å få med smulene inn i støvsugeren..;) Men håper utviklingen av disse også har gått framover. Får ta en tur til elkjedene og høre med de hvilken de anbefaler. Greit å ha en sånn oppladbar støvsuger med håndstøvsuger på for å lett kunne sveipe over gulvet. Synes det er plagsomt å skulle fram og tilbake med den vanlige støvsugeren. Ikke fan av å støvsuge over hodet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidunderbørsten Furminator! Jeg bruker den på hunden, men finnes også til katter. Hunden gleder seg til å bli børstet, jeg gleder meg over alle hårene som forsvinner og jevnlig børsting utendørs merkes godt på mindre hår innendørs.

Vi har faktisk furminator-børsten for katter. Enn så lenge er kattepusene mer fan av stålkammen som vi fikk med av oppdretteren. Men vet at Furminator er genial, for brukte også det på en cocker jeg hadde tidligere. Men kattene skal tilvennes.. de skal.. for den er jo så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ser jo genial ut! Er det en duppedings som varer "hele livet". Eller kjøper du nye innimellom?

Tenkte om jeg skal kjøpe 2 stk eller så fra eBay med en gang..

Jeg tror man må bytte den ut etter hvert som den blir full. Jeg har ikke brukt den så mye (har korthåret katt som er mye ute), men jeg skal ihvertfall prøve å renske den når den blir full, sånn at jeg slipper å kjøpe ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror man må bytte den ut etter hvert som den blir full. Jeg har ikke brukt den så mye (har korthåret katt som er mye ute), men jeg skal ihvertfall prøve å renske den når den blir full, sånn at jeg slipper å kjøpe ny.

Jeg bruker dennepå tepper, sofaer og møbler. Den er heelt fantastisk!

Da ser det ut som det blir en liten forbruker-test her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...