Gå til innhold

Strømpebukser under buksa på vinteren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man ikke på død og liv skal gå med åletrange jeans om vinteren. Så går det jo fint med strømpebukse under. Jeg velger å være varm foran å gå med sommerklær om vinteren. Det ser liksom lit feilplassert ut med bare ankler og tøysko...

Det finnes mange gode strømpebukser som er varmere en stillongs i den Norske vinteren. Her er et par eksempler:

ski-strumpfhose.jpg

GATTA_FASHION_gat-rajstopy_grey_front_bi

Et par eksempler? Er det ikke samme strømpebuksa bare i forskjellig farge?

Anonymous poster hash: df284...506

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er to forskjellige produsenter av slike ski/snowboard strømpebukser. Den øverste er en kvinnemodell, den nederste er for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg sluttet med det når jeg var.. ti? Jeg mener ikke at det er noe galt i det altså, men buksene jeg bruker er stort sett skinny jeans, og jeg synes det er ubehagelig å bruke strømpebukse under. Da sørger jeg heller for å ikke være så lenge ute at jeg begynner å fryse, og som oftest går det veldig bra. Jeg bor på en plass der det er mellom 10 og 20 minus store deler av vinteren, men jeg bruker lange vinterjakker/kåper, ordentlige vintersko, votter/hansker og da bruker jeg stort sett ikke å fryse så veldig selv om jeg ikke har noe annet enn truse under buksa.

Samme her. Bor i nord-norge, med mye kulde om vinteren, men fryser ikke selv om jeg ikke bruker strømpebukser under buksa. Strømpebukser brukes kun til kjole/skjørt.

Jeg har hunder, og når jeg går med dem, bruker jeg enten stillongs under vanlig turbukse eller ei tykkere vinterbukse.

Inne fryser jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hvor får man kjøpt ull strømpebukser, stillongs til dame da?

Anonymous poster hash: a4391...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt ull strømpebukser, stillongs til dame da?

Anonymous poster hash: a4391...60b

Jeg kjøper på coop obs.

Anonymous poster hash: e9524...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri strømpebukse under bukse. Hvis jeg skal ha på meg skjørt eller kjole og det er kaldt ute, da har jeg på strømpebukse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er ordentlig kaldt ute så bruker jeg ull under, særlig under jeans.

Men om jeg skal gå i dressbukse på jobb med pumps eller pene ankelstøvletter, så hender det ganske ofte at jeg tar på det par stayups. Synes det er mer behagelig på enn både knestrømper og tynne strømpebukser. GIr dessuten pittelitt varme på lårene.



Anonymous poster hash: e3fcb...3ae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er noe av det ekleste jeg vet om.. :fnise: Heldigvis fryser jeg ikke så mye på beina.

Anonymous poster hash: 40096...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kaldt så tar jeg på meg strømpebukse/ stilongs, har mange! Mye ute å går i hverdagen så må det ellers fryser jeg jo :P

 

men jeg vet at en del ikke gjør det, må jo bli kjempekaldt!

 

Dessuten har jeg ikke tid til å bli syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hele vinteren.

Har lange tynne bein som fort blir gjennomfrosne - tjukke strømpebukser og to lag sokker er et must på vinteren. (Gjerne inne også, det blir så gulvkaldt her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det strømpebukser som ikke klør og detter ned hele tiden?

 

Bruker sjelden strømpebukser, men tar på meg en stilongs hvis det er over 15 minus...



Anonymous poster hash: e108e...a02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å fryse ihjel nå jeg. Hvor kjøper dere disse gode, varme strømpebuksene hen? Helst uten at det koster skjorta, slik at jeg får råd til å hamstre opptil flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Honeyblossom

På jobb og til hverdags bruker jeg det aldri. Går som regel i enten tights eller trange jeans og da er det ikke plass :P Går ikke så lange distanser ute da, så det går fint.

 

Hender jeg bruker det hvis jeg går med tur med hundene, men da har jeg joggebukse på meg og da er nok av plass under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a

 

Holder på å fryse ihjel nå jeg. Hvor kjøper dere disse gode, varme strømpebuksene hen? Helst uten at det koster skjorta, slik at jeg får råd til å hamstre opptil flere.

 

vanlig matbutikk har da, noen kan være dårlige, typ litt dårlig strikk da, men duger stort sett. Ellers billig kjeder som cubus, de er bedre enn de på matbutikkene, sportsbutikker har og noen stort sett. kjøper billige når jeg må, men lønner seg stort sett med noen litt bedre.

En del klesbutikker utenom de billigkjedene har og gode strømpebukser.  syns jeg ser det overalt jeg når det er høst/vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubus har f.eks gode ullstrømpebukser som ikke klør :)

 

Og bambusfiber klør enda mindre!

Endret av Anoia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man ikke på død og liv skal gå med åletrange jeans om vinteren. Så går det jo fint med strømpebukse under. Jeg velger å være varm foran å gå med sommerklær om vinteren. Det ser liksom lit feilplassert ut med bare ankler og tøysko...

 

Det finnes mange gode strømpebukser som er varmere en stillongs i den Norske vinteren. Her er et par eksempler:

 

ski-strumpfhose.jpg

GATTA_FASHION_gat-rajstopy_grey_front_bi

De så supre ut. Hvor kan de kjøpes. På nett og/eller butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt usikker på hvor du får kjøpt de over. Men her er noen andre gode og varme strømpebukser til vinteren. Anbefaler å kjøpe i størrelsen L-LL. Bedre med litt for stort. Enn litt for smått. 
2224529-topimg_03.jpg

http://global.rakuten.com/en/store/glanage-leg/item/004-111/?s-id=borderless_browsehist_en

 

2224519-topimg_03.jpg

http://global.rakuten.com/en/store/glanage-leg/item/004-098/?s-id=borderless_recommend_item_en

 

2224526-topimg_03.jpg

http://global.rakuten.com/en/store/glanage-leg/item/004-109/?s-id=borderless_recommend_item_en

 

menstights-hikaku_03.jpg

http://global.rakuten.com/en/store/glanage-leg/item/004-077/?s-id=borderless_recommend_item_en

 

51wbL4roaqL._UL1500_.jpg

http://global.rakuten.com/en/store/glanage-leg/item/004-076/?s-id=borderless_recommend_item_en

 

 

 

Osv. osv. 

På tide å hamstre til vinteren nå. 


Anonymous poster hash: 54a12...561



Anonymous poster hash: 54a12...561
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver hvert år, men jeg får det ikke til. Strømpebukse under bukse klør så mye at jeg blir helt sprø. Spiller ingen rolle hva strømpebuksa er laget av heller, har enda ikke vært borti et materiale som ikke klør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bruker du for stramme bukser? Strømpebukser under for stramme bukser syns jeg er ubehagelig. Jeg må ha løs bukser utenpå strømpebuksa. Når jeg er hjemme tar jeg av meg buksa og går rundt i bare strømpebuksa.

Bruker stort sett strømpebukser i ull, akryl eller bomull. Sitter i bare strømpebuksa nå, så sesongen har tydeligvis startet :)

Anonymous poster hash: 54a12...561

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...