Gå til innhold

Strømpebukser under buksa på vinteren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker dere strømpebukser under bukser nå når det er kaldt? Jeg bruker nesten alltid tynne strømper under om vinteren. Av og til ullstrømpebukser, men det blir nesten for varmt.

Kom inn på dette med noen venninner i går, og det virket som om jeg var den eneste....



Anonymous poster hash: e3549...de2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går med tykke strømpebukser eller superundertøy under buksa stort sett hver eneste dag fra august til april. Til og med innendørs. Jeg HATER å fryse. Bruker gjerne superundertøy eller strømpebukser til jobb/skole, og så velger jeg tykkere ullundertøy til de daglige turene med bikkja.

Anonymous poster hash: a4ce5...ff9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tykke ja, sånne med fleece på innsiden eller til nød så kan jeg bruke 200den. Tynne varmer ikke noe særlig, så de ser jeg ingen grunn til å bruke. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bruker det på jobb under dressbukser på vinteren. Liker av en eller annen grunn ikke knestrømper, og bruker derfor enten stayups eller strømpebukser under. Også fordi det gir litt varme, men jeg synes også at dressbuksa "legger" seg litt bedre på. Og dessuten er det lettvint å skifte fra utesko til pumps.



Anonymous poster hash: e3549...de2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ullstillongs under uniformsbuksa på jobb fordi sjefen mente at 16-17 grader var grei innetemperatur... Vanlige strømpebukser bruker jeg bare når jeg går i skjørt/kjole. Ellers spørs det hvor lenge jeg skal være ute. Tar på stillongs når jeg skal på tur med bikkja, men ikke hvis jeg f.eks skal kjøre til butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid ullbukse under buka som vinteren, hater å fryse!



Anonymous poster hash: 3d170...a84
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg sluttet med det når jeg var.. ti? Jeg mener ikke at det er noe galt i det altså, men buksene jeg bruker er stort sett skinny jeans, og jeg synes det er ubehagelig å bruke strømpebukse under. Da sørger jeg heller for å ikke være så lenge ute at jeg begynner å fryse, og som oftest går det veldig bra. Jeg bor på en plass der det er mellom 10 og 20 minus store deler av vinteren, men jeg bruker lange vinterjakker/kåper, ordentlige vintersko, votter/hansker og da bruker jeg stort sett ikke å fryse så veldig selv om jeg ikke har noe annet enn truse under buksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vanligvis ikke, men ALLTID under skinntights... Ingenting er så kaldt som de.



Anonymous poster hash: e3549...de2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett ikke behov for det. Kjører til jobb, inne der er det varmt, så ingen grunn til strømpebukse eller tykke gensre. De eneste gangene jeg har strømpebukse (eller superundertøy) under buksa, er hvis jeg skal ut og gå tur.



Anonymous poster hash: 4a551...01e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort i alle år, men husker ofte i gymmen og slikt at mange andre ikke hadde noe under buksa. Det er jo så kaldt!



Anonymous poster hash: f0c8f...37d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tykk strømpebukse i ull, bomull eller fleece under. Hver dag fra september til mai.

Jobber store deler av dagen ute, og da hadde det blitt en ukomfortabel opplevelse om strømpebuksa ikke satt på.

Når jeg kommer hjem, tar jeg av buksa, og jaller rundt i bare strømpebuksa resten av kvelden.

Så det er et plagg jeg ikke får rost nok. Hvis jeg er på tur i bushen, og det er fare for at jeg blir våt på benene bruker jeg stillongs. Slik at jeg kan bytte sokker. Men jeg syns det er varmere og mer praktisk med strømpebukse under til vanlig.

Vi må bare innse at vi bor i Norge og spille med. Hvis ikke, kjemper vi bare imot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ullundertøy. Går til og fra skolen hver dag, ca 20 min hver vei. Så det kan bli litt kaldt.

Anonymous poster hash: de0a8...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg skal ut å gå tur, gå på ski, leke med ungene el., bruker jeg stillongs.

Til hverdags kjøre jeg til Oh fra jobb, så da ville den bare vært til bry.

Anonymous poster hash: 86623...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg aldri brukt. Blir ikke det veldig trangt?

ikke er jeg så mye ute at jeg har følt behov. Det er ikke farlig å fryse litt

Skal jeg ut og leke med ungene bruker jeg overtrekksbukse og superundertøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri noe under, med mindre gradestokken viser mer enn 20 minus! Synes det er skikkelig ubehagelig, og for meg blir det alt for varmt inne. Bruker heller skikkelige sokker og sko og nok klær på overkroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lipgloss

Bruker alltid strømpebukse under jeans,klare ikke gå uten,bruker alt fra 20 til 100 den

Føler buksa setter seg bedre også med strømpebukse under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aldri. Er det kaldt nok og jeg skal være lenge nok ute så kan jeg alltids ta på meg en stillongs, men strømpebukse kler jeg meg ikke frivillig i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg aldri brukt. Blir ikke det veldig trangt?

Du vet at det finnes andre typer bukser enn trange jeans? ;) Det er ikke noe problem med strømpebukser/longs under dressbukser bl.a..

Anonymous poster hash: a4ce5...ff9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke på død og liv skal gå med åletrange jeans om vinteren. Så går det jo fint med strømpebukse under. Jeg velger å være varm foran å gå med sommerklær om vinteren. Det ser liksom lit feilplassert ut med bare ankler og tøysko...

Det finnes mange gode strømpebukser som er varmere en stillongs i den Norske vinteren. Her er et par eksempler:

ski-strumpfhose.jpg

GATTA_FASHION_gat-rajstopy_grey_front_bi

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...