Gå til innhold

Har alle på KG lekkert undertøy og strømper..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Selv bruker jeg vanlig bomullstruse, kanskje en hipster eller noe. Så ser jeg i undertøystråden at folk kjøper skikkelig ordentlig undertøyssett i ulike farger, materialer med blonder og silke og hold-in og push up og strømpeholdere og hele pakka!

Er dette normen? Bruker dere strømper og strømpeholdere hver dag? Eller bare på jobb med pencil skjørt?

Lurer oppriktig på dette, prøver ikke å lage en ekkel trusetråd:(

OG: Når dere sier strømper. Det er ikke sokker? Ikke strømpebukse? Det er sånne tynne som går langt opp ja?

takk for svar kg

Anonymous poster hash: 26963...048

Det er så absolutt ikke normen hverken i Norge eller på KåGe nei.

Jeg har vært assistent i noen tilfeller hvor brukere har ønsket å prøve strømpebelte og strømper som er statning for strømpebukser eller hold-ups, og om vi holder gutta som bruker tilsvarende utenfor så tenker jeg vi kan telle på en liten hånd de av oss som bruker strømpebelte og strømper på daglig basis.

- så er det nok mange fler som har noe i samme stil til mer 'privat bruk'.

Og ja, strømper og strømpebelte brukes både på jobb og i utenfor jobb sammenheng.

Begrepet 'strømper' her hjemme betyr alt fra sokker til strømpebukser, men til spørsmålet ditt om hvilken type strømper så er mine det klassiske begrepet (av den typen som går et stykke opp på låret og holdes oppe ved hjelp av et strømpebelte med minimum 6 stropper).

Og de er så langt fra bare flortynne. Mm vinteren er de av ull eller tykkere utgaver ( i 55 eller 70 denier). Tynne strømper er om vinteren til selskapsbruk for min del.

Akkurat som andre skiller mellom selskapsstrømpebukser og hverdagsstrømpebukser/jobb, så har også jeg strømper til alle anledninger, og de brukes ikke om hverandre.

Så, til undertøyet: Jeg er en av dem som i mitt tidlige voksenliv ble så lei av å ikke finne BH'er som passet, som alltid fikk høre at 'Nei, det har vi ikke'. Og alltid endte med å måtte gå i såkalt spesialistbutikk og betale det hvite ut av øynene, - om de hadde.

Det gav meg en sans for å holde undertøysgarderoben i god stand og når utvalget ble himmelvidt mye større, og økonomien betraktelig mye bedre, så har jeg beholdt min sans for pent undertøy... i sett.

Jeg liker personlig ikke å ta en turkis truse til en rød BH, jeg velger automatisk den trusen som hører til BH'en.

Så undertøysgarderoben min er faktisk meget pen. Jeg vet det, og skjemmes heller ikke for å si det. Den er en av mine luksusvaner, men man har utviklet en 6te sans for å finne butikker med svært gode tilbud, så jeg betaler nesten aldri full pris om jeg ikke kjøper noe her hjemme. Men jeg handler litt her hjemme også for å beholde avorittfbutikkene mine.

Det er bare disse Å giiid-damene som liker å framstille seg sånn.

Anonymous poster hash: d385e...746

- kveldens lufting av løse påstander og fordommer ja...

Misunnelig på dem som tør? Det er bare å begynne selv det, men du må nok spørre noen andre enn de du omtaler i så fordomsfulle ordelag om hjelp.

Endret av Lille-pus
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fallerifallera

Har omtrent bare pent undertøy, hovedsakelig lace i forskjellige farger. Med unntak av et par nøytrale bomullstruser fra HM som jeg bruker når jeg har mensen, så slipper jeg å bekymre meg for at det pene undertøyet blir ødelagt. BHene står i stil til trusene(ikke de stygge altså). Strømper og strømpeholdere bruker jeg aldri da, kun hvis jeg skal overraske den utvalgte :fnise:

Endret av fallerifallera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bruker jeg bomullstruser som rekker meg til under puppene og bh'n blir snart byttet ut til fordel for ammetopper og bh'er med smekk, så trøst deg med at uansett hvordan du ser ut er du sannsynligvis langt mer sexy enn meg på nåværende tidspunkt ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker undertøy jeg føler meg sexy i, fordi det gir meg en god følelse. Verken mer eller mindre. Strømper (opp til låret) og strømpebelte erstattet vanlige strømpebukser for min del. Mer behagelig å ha på seg og mye mindre styr. Med unntak av Pierre Robert ullstrømpebukser. I hverdagen bruker jeg som regel blondestring og push-up bh. Fordi jeg liker det. Bomullstruser er for meg forbeholdt når jeg har mensen. Antrekk bestemmer undertøyet, enkelt og greit. Med tiden og bedre økonomi gleder jeg meg til å virkelig kunne fornye understøysskuffen min med lekkert undertøy; flere forskjellige bh'r, truser i bedre kvalitet og flere strømper i bedre kvalitet. Sort er som regel den fargen som dominerer i min skuff, sammen med blonder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- kveldens lufting av løse påstander og fordommer ja...

Misunnelig på dem som tør? Det er bare å begynne selv det, men du må nok spørre noen andre enn de du omtaler i så fordomsfulle ordelag om hjelp.

Jeg er ikke misunnelig og jeg tør å gå i all slags undertøy og jeg trenger ikke hjelp fra deg, ok?

Anonymous poster hash: d385e...746

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Her går det stort sett i bomull. Går for komfort. Men nå mener ikke jeg at undertøy i bomull automatisk er ulekkert da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludodama

Begge deler, dvs; jeg unngår å kjøpe vanlig bomullstruse til annet enn PMStiden.

På hverdager har jeg "pent" men behagelig undertøy og på trening har jeg de sømløse greiene fra Sloggi som går halvveis over bakenden.

Bomull har ofte synlig kant, og det synes jeg ikke ser pent ut.

Jeg har stayups/strømpeholdere og litt mer sexy undertøy og, men det er en helgegeskjeftigelse eller til en anledning. Gidder ikke det når jeg skal leke med baby og så kjappe meg på jobb innen 08.00 og har sovet maks altforfå timer på en plass med null pen/formell kleskode.

Jeg har nesten bare sorte blonder i skuffa blant noen få mørkrøde greier.

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Akkurat nå bruker jeg bomullstruser som rekker meg til under puppene og bh'n blir snart byttet ut til fordel for ammetopper og bh'er med smekk, så trøst deg med at uansett hvordan du ser ut er du sannsynligvis langt mer sexy enn meg på nåværende tidspunkt ;)

Hæhæhæ....been there done that.

Gled deg til sykehusnettingtrusa :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de fleste av oss litt av hvert, da? Bh'ene mine er stort sett fra et relativt dyrt fransk merke, men kjøpt på salg og i sett, så jeg har fancy undertøy. Så har jeg en del hipstershorts i mikrofiber som kan være både pent og mindre pent, og et par bomullstruser til dagene hvor det er tomt for alt annet. Noe til enhver anledning.

Anonymous poster hash: 489fb...dea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Hæhæhæ....been there done that.

Gled deg til sykehusnettingtrusa :nigo:

Den var jo fantastisk komfortabel da! :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mye fint undertøy. Så i undertøystråden på Klær og Sko forumet og kunne ønske at en del av dette lå i skuffen min.

Men, hos meg ligger det Kari T. truser, Bjørn Borg og andre gode bomullstruser. Sportstopper bruker jeg til daglig i stede for vanlig BH.

Noe pent har jeg allikevel, slik som noen pene blonde BHer uten spiler, et par fine truser. Disse ligger nok som regel lengst inn i skuffen: Ikke hver dag jeg pynter meg såpass mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komfort er mye viktigere for meg enn at det ser sexy ut. Det er jo bare mannen min og jeg som ser undertøyet, og kanskje noen fremmede folk i garderobe når jeg skal trene eller bade, men hva de mener om undertøyet mitt bryr jeg meg ikke noe om.

jeg kjøper ganske dyre bh'er, men det er fordi jeg ikke kan få tak i noe som sitter komfortabelt og gir god støtte på cubus/hm/lindex osv. De har så dårlig utvalg på størrelser så da blir det enten for stor omkrets eller for liten cup.

bruker ikke stringtruser, det syns jeg ikke ser noe fint ut og det er veldig ubehagelig å ha på. Bruker kun bomull fordi det er best for underlivet og fordi det er mer behagelig enn syntetisk materiale. Hender jeg kjøper blondetruser og sånn, men det er ikke noe jeg bruker til hverdags.

Anonymous poster hash: 60831...bbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg er ikkje av dei som berre har lekkert undertøy, eg brukar mest bomullstruser, det er best for underlivet mitt. Eg er av dei som brukar strømper på jobb, altså slike som Lille-pus brukar, med strømpebelte. Men eg har også som mål å bli litt flinkare til å bruke litt meir originale strømper. Undertøy er eg så grenselaust uinteressert i at eg har ikkje som mål å bli flinkare ein gong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker kun bomullstruser. De er mest behagelige og sunnest.

Flotter meg mer på BH-fronten pga store bryster og pga de tross alt har en del å si for antrekket.

Hvilket betyr at jeg ikke har noen "sett", noe jeg løser ved at jeg kjøper skt undertøy i sort. Da "matcher" alt :)

Anonymous poster hash: a8721...2b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alt mulig undertøy..noe til pent,noe til spesielle anledninger,noen til skjørt /kjoler..

alt fra kjedelige bomullstruser fra Lindex til de litt dyre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde noen litt fine BH-er og truser, blant litt annet. Men så ble jeg mer opptatt av å ha det behagelig enn å være pen, så da...


Nå har jeg vel kun behagelige bomullshipstere/boksere/etc. BH droppes som regel, men må det først på er de spileløse bomullsgreiene til 20 kr. fra eBay det eneste som brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Den var jo fantastisk komfortabel da! :P

På en helt syk måte, ja. Den sykehusskjorta og. Kunne jo trekke hele trusa langt over puppa om man ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en helt syk måte, ja. Den sykehusskjorta og. Kunne jo trekke hele trusa langt over puppa om man ville.

Også kan man klippe opp nettingtrusa i skrittet og bruke den som en bhtopp om natta med flere lag ammeinnlegg inni når melkesprengen kommer for fullt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Bruker thai/hipstere i bomull. VS, per-robert, HM, cubus... Ikke noe fancy med andre ord.

Og gjerne med knæsje farger og festlig print! :)

BH er jeg mer kresen på da! De må være av kvalitet hvis ikke duger de ikke rett og slett!

Endret av incognita
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...