Gå til innhold

...jeg kom ikke på en god dagboktittel...


Pingting

Anbefalte innlegg

Enda en dagbok? OK, da.

Jeg er Pingting. Dette er min fjerde dagbok, og mitt innlegg nr. 11.810. Jeg har vel brukt endel tid på KG de siste årene. Jeg tror jeg har et kverulere-talent. Så da blir det sånn. Også er det hyggelige skravlebøtter her, og da blir det også sånn.

I morgen har jeg muntlig eksamen. Kl 14. Det betyr at en gang mellom kl 15 og 16, så avslutter jeg det som har vært 21 år med sammenhengende utdanning. Også blir jeg arkeolog. Helt på ånkli. Selv om jeg egentlig er det fra før av også, siden jeg har jobbet som arkeolog i tre sesonger nå. Det er gøy. Av og til innser jeg at jeg leker i søla og får betalt for det.

For de som ikke kjenner meg, så er jeg nerd av rang. Og stolt av det. Jeg er vitenskapsentusiast og skeptiker på min hals, liker fantasy og sci-fi (kanskje jeg orker å lese vanlige bøker etterhvert nå som masteren er ferdig?), digger anime og manga, lærer meg japansk på fritiden, elsker å lage mat, har en mat- og vitenskapsblogg som ikke har blitt oppdatert på evigheter, men som uansett kan finnes her, har en forkjærlighet for gode single malt whiskyer, er samboer med en annen nerd som kaller seg J-man her inne og av og til er innom dagbøkene mine med spydige kommentarer, er glad i film, serier, internett og øl. Og å skrive lister, fylle ut skjemaer, ting som ligger pent på rekke, å skape orden i kaos, og rette linjer. Det er sært, jeg vet.

I går farget jeg håret rødt hjemme. Også er jeg pollenallergiker, og fikk et nyseanfall midt i farginga. Så nå ser det litt ut som om jeg har drept noen på badet. J-man er borte på jobb, og ikke hjemme før i morgen. Lurer på om han legger merke til det om jeg ikke sier noe? Eventuelt kan jeg kanskje legge ut en rull med plastfolie, og si at det er en kunstinstallasjon inspirert av Dexter.

Såh: dagbok åpnet. *fyrverkeri*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig morsom lesing! Din evne til å skrive helt hverdagslige ting, men gjøre dem om til morsom lesing for alle og enhver liker jeg. Følger med ... om jeg får lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig morsom lesing! Din evne til å skrive helt hverdagslige ting, men gjøre dem om til morsom lesing for alle og enhver liker jeg. Følger med ... om jeg får lov :)

Det er faktisk følge-med-tvang her inne! :pisk:

Eller kanskje ikke? Men det er veldig hyggelig! Og takk! :)

Nå skal jeg lage en liste over svakheter i masteroppgaven min. Tror jeg har god oversikt, men det er jo greit å forberede seg litt på hva sensorene antagelig kommer til å nevne. Og å vite litt hva jeg bør svare. Jeg bildegoogla den eksterne sensoren min i dag, for jeg vet ikke helt hvem hun er. Vet ikke helt hvorfor, men folk virker som regel litt mindre skumle når man vet hvordan de ser ut. Og hun så faktisk ganske hyggelig ut. *prøve å overbevise seg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, hei, og velkommen med ny dagbok. :goodbye:

Menneh... har du slettet Pingtingen versjon tre, da? :trist:

Ellers masse lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Lykke til i morra! :hoppe:

Sænk ju! :nigo:

Neimen, hei, og velkommen med ny dagbok. :goodbye:

Menneh... har du slettet Pingtingen versjon tre, da? :trist:

Ellers masse lykke til i morgen!

Ja, den har vandret til de evige skravlemarker. Det var et par ting der jeg ikke ville at skal være søkbart på nettet. Også var det lettere å be mod-ene om å slette den, enn å endre de innleggene. *lat*

Takktakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, blodbad! :fnise: Skulle bare si hei og sånn, reiser til syden i morra så da er vel denne boka minst 20 sider neste gang jeg kommer innom ;)

Lykke til i morra pingu! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, blodbad! :fnise: Skulle bare si hei og sånn, reiser til syden i morra så da er vel denne boka minst 20 sider neste gang jeg kommer innom ;)

Lykke til i morra pingu! :klem:

Haha, det skal du ikke si for sikkert - jeg har jo pokker'n meg ikke nett der jeg bor på Karmøy! (Og for nye lesere: jeg bor vanligvis i Oslo, men jobber på en utgravning på Karmøy i sommer) Hvis folk tar av såpass uten at jeg er her, så blir jeg nesten litt skremt, merker jeg! :ler:

God tur! Og takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw crap, J-man har funnet dagboka ser jeg. Jeg visste jeg ikke burde ha skrevet om hårfarginga. Og nå kan jeg ikke gjøre slem, kvinnelig tingTM og teste om han ser at jeg har farga håret heller. Får satse på å være funksjonelt kvinnfolk, da. Med røde flekker på baderomsveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går farget jeg håret rødt hjemme. Også er jeg pollenallergiker, og fikk et nyseanfall midt i farginga. Så nå ser det litt ut som om jeg har drept noen på badet. J-man er borte på jobb, og ikke hjemme før i morgen. Lurer på om han legger merke til det om jeg ikke sier noe? Eventuelt kan jeg kanskje legge ut en rull med plastfolie, og si at det er en kunstinstallasjon inspirert av Dexter.

Det hadde kanskje funka om du ikke hadde brølt hemmeligheten ut over Internett på den måten... :filer:

:duskedame: :duskedame: :duskedame: Gratulerer med ny dagbok, og lykke til i morgen! :blomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En IndianaJonesnerd?

Vi har litt mer papirarbeid enn han! :opplyser:

...og trolig bedre fagforening. Også er det gledelig sjeldent at vi må løpe rundt i et hesblesende tempo mens vi blir forfulgt av nazister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blir jaget av nazister så ikke ha sånn pisk som han har.

Bruk en katana!

Apellerende idém men jeg vet ikke, jeg. Jeg nevnte jo i dagboka di at jeg har skada meg til blods på en kakeboks. Det har jeg forsåvidt også på et paraplyhåndtak. Gudene vet hva jeg hadde fått til med et sverd? Satser heller på å hyre en ninja, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tirkes

Det kan funke. Og mye kulere enn en vanlig bodyguard.

Forresten. Jeg fant noe sært i sted. Aner meg at du er typen som kan like det.

How to amuse yourself and possibly ruin someone's day:

(Or keep their worries away from everyday mundane worries for a while)

1. Gather a few, willing people (no more than three including yourself).

2. Target a random stranger.

3. In order, over the course of the day, have each person bump into them and say the following:

- first person: "Wake up."

- second person: "You're in a coma."

- Third person: "This isn't real."

4: After each person deliver their line, turn away and pretend it didnt happen. Especially if they ask you what you said. Then you reply with "I just said 'sorry'." and look confused.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Ny dagbok :hoppe:

Lykke til på eksamen i morra :duskedame:

Det kan funke. Og mye kulere enn en vanlig bodyguard.

Forresten. Jeg fant noe sært i sted. Aner meg at du er typen som kan like det.

How to amuse yourself and possibly ruin someone's day:

(Or keep their worries away from everyday mundane worries for a while)

1. Gather a few, willing people (no more than three including yourself).

2. Target a random stranger.

3. In order, over the course of the day, have each person bump into them and say the following:

- first person: "Wake up."

- second person: "You're in a coma."

- Third person: "This isn't real."

4: After each person deliver their line, turn away and pretend it didnt happen. Especially if they ask you what you said. Then you reply with "I just said 'sorry'." and look confused.

Dette fristet skremmende mye å prøve ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok! :blomst:

Godt å høre at det er liv i deg! :) Masse lykke til i morgen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...