Gå til innhold

Punkys prøverier


Punky Brewster

Anbefalte innlegg

Hei Zia. :goodbye:

Takk for hilsen. Syntes det var trist å komme tilbake og se at du fortsatt var på samme sted som meg. :klemmer: Ser at det er mange av de jeg husker fra tidligere som allerede har fått små.

Tror kanskje sprayen har gått inn i hjerna på meg nå. Holdt på å begynne å gråte på jobb etter å ha glemt å svare på en uviktig epost, og har en merkelig form for beslutningsvegring. Store ting går helt fint, men små ting er nesten uoverkommelige. Bestemme hvem som skal tilsettes i ny stilling, ingen problem. Bestemme om kun A eller både A og B skal få kopi av et brev? Nei, da måtte jeg hente inn assistanse. :fnise:

Det skal bli godt med helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Har hatt ei veldig fin helg. Her i Trøndelag har det vært skikkelig vårvær så nå er det fram med småsko og vårjakker. Har til og med fått tatt årets første utepils! Satser på at det ikke blir så mange flere på meg i år. :)

Fikk nettopp vite at enda ei på jobben er gravid. Synes det er vanskelig å være glad på andres vegne for tida, men er ganske flink til å holde det for meg selv og så får heller mannen høre frustrasjonen når jeg kommer hjem. Forstår ikke hvorfor alle gravide absolutt må legge ut om hvor lett det var, evt. klage over at de prøvde i nesten ett halvt år... :roll:

Og der ringte mobilen for å gi beskjed om dagens tredje sprayrunde. Er ikke alltid like lett å være positiv, men jeg er takknemlig for at jeg har sluppet unna de verste bivirkningene så langt. Dessuten har jeg jo verdens beste mann så nå tror jeg at jeg skal gå hjem og kose litt med han. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne følge med i dagboka di og ønsker deg lykke til. Ser dere har prøvd lenge, håper det nå er deres tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLykkeLi :velkommen:

Her har det vært ei fin og rolig helg. Besøk hos venner på lørdagskvelden, laaang søndagstur på formiddagen i dag og så foran tv'n for litt fotball. :)

Skal begynne på sprøyter om 10 dager. Vi reiser vanligvis på hytta med venner i påska, men er litt usikker i år. Fire spray om dagen og sprøytestikking kan bli litt stressende å holde hemmelig på ei lita hytte. Akkurat nå frister det mest å ta det med ro hjemme, men vi diskuterer litt fram og tilbake. Har jo fortsatt tid til å ombestemme oss mange ganger før påske. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hei Punky.

Det er litt å holde styr på med tidspunktet på medisineringen :bond: Jeg har alarm på mobilen 4 ganger om dagen slik at jeg ikke skal glemme noe som helst.

Krysser fingrene for dere.

Og sånn helt til slutt vil jeg bare si at endometriose er noe dritt og skulle vært avskaffet for lenge siden :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei pusilus. :goodbye:

Må si at jeg er veldig glad på dine vegne nå. Det bringer jo litt håp til oss andre også. :jepp:

Jeg er helt enig i at endometriose burde avskaffes, spesielt i dag kunne jeg godt tenke meg et vedtak mot hele opplegget. :kjempesinna: (Jeg ser de kaller denne figuren kjempesinna, men det er mer sånn jeg ser for meg endometriosen inne i magen akkurat nå. :frustrert: )

Her ringer mobilen også fire ganger om dagen, uansett hva jeg tar meg til, og jeg er ganske spent på sprøytene. Gjør at prøvinga tar litt over hverdagen igjen, men om det går bra så er alt verdt det. :Nikke:

Ellers så er jeg fortsatt ganske fri for bivirkninger, litt hodepine innimellom og litt hetetokter på kvelden, men alt i alt har jeg sluppet billig unna så langt. I tillegg er våren på vei, strålende sol, så nå mangler bare litt på temperaturen så blir det veldig bra. :sol::kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe godt når endometriosen herjer nei :tristbla: Håper du har bedre dager nå. Da jeg gikk på nedregulering til prøverør i fjor vår hadde jeg veldig gode dager og kjente ikke noe mye til det, det er vel en grunn til at Synarela brukes i behandling hos noen endometriosepasienter ;)

Det kommer til å gå så greit med sprøytene, jeg har sprøyteskrekk og gruet meg fryktelig til første stikket, men det gikk over all forventning :)

Krysser fingrene for at det klaffer på første forsøk :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ønsker pusilus. :klem: Endometriosen er faktisk noe bedre enn vanlig, men helt fri får jeg vel aldri.

Det er veldig godt med påskeferie nå. Sene kvelder og god tid til å lese og se film (Poirot i går, Hellboy 2 i dag. Eklektisk smak i familien :) ). Vi endte med å droppe hytteturen og satser på besøk hos venner og familie i området i stedet. Jeg fant ut det ville bli litt mye stress for meg å passe på all medisinering og prøve å holde ting hemmelig på en liten hytte. Forhåpentligvis får vi ta det igjen neste år med en liten en. :rodmer:

Jeg tror hele sprøytetingen er verre før jeg kommer i gang med det. Leser bruksanvisningen VELDIG nøye, og i dag brukte jeg en halvtime på å komme gjennom til St. Olav for å forsikre meg om at jeg hadde forstått alt riktig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var påskeferien over for i år. Den har vært over all forventning! Nydelig vær og bra form så vi har vært aktive med turer, besøk og kjærestetid. :yvonne:

Sprøytene har også gått helt fint, men det har blitt litt blåmerker. Er veldig spent på ultralyd på fredag og er egentlig glad for at det blir travle dager på jobb denne uka slik at jeg har litt andre ting å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd er unnagjort og alt så fint ut. 2-3 store follikler på begge sider så det blir spennende på mandag når vi finner ut hva som er inne i dem.

Jeg har hatt så lite bivirkninger at jeg nesten var bekymret for om medisinene fungerte, men det var det ingen tvil om ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra bed god UL :)

Krysser fingrene for et bra uttak på mandag :pls:

Håper du får en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 egg ut. :) Så nå venter vi på telefonen fra laben.

Uttaket var vondt. Ordentlig vondt, men de antok at smertene var mye på grunn av endometriosen. Håper den ikke har tenkt til å lage trøbbel senere i prosessen også.

Formen er bedre i dag, men setter pris på sykemelding for jeg føler meg ikke helt i stand til å følge opp noen jobb (eller være mye i bevegelse) i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så bra med ti egg! Men synd at du fikk så vondt :klemmer:

Håper på gode nyheter når telefonen fra laben kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ønsker. :klemmer: Kun to av de ti ble befruktet og nå er jeg litt nervøs for hvordan det går med dem over natta. Er nervepirrende dette, og jeg skal være fornøyd bare vi får satt inn i morgen. :pls:

Mannen er veldig omtenksom og minner stadig om at vi bare trenger ett, men jeg har vanskelig for å tro at vi skal være så heldige å få det til på første forsøk.

I kveld blir det grilling som distraksjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God grillings.

Krysser alt jeg har for de to flotte eggene :pls::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett perfekt lite egg plassert i magen min. :rodmer:

Jeg er veldig lettet over at det ihverfall var ett som kunne brukes, så nå er det bare å vente og vente og vente. Håper det bittelille frøet finner et fint sted å grave seg ned og blir der inne i 9 måneder. :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÅper av hele mitt hjerte at dere får bli kjent med det lille nurket om 8.5 måned :pls:

Lykke til med rugingen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...