Gå til innhold

Hva er poenget med slike gaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Det vi ikke blir enig om. En koffert og alt for mange søsken. Det er mest jeg og storesøsteren min som sloss om den, brødrene våre vil ha bilene, huset og hytten  :fnise:

Det å splitte innholdet er jo nytteløst, feigt at den eldste får den (da det ikke er meg  :fnise: ).. så ja, evig slåsskamp, men det er forhåpentligvis mange, mange år før den tid kommer :D 

 

De brevene og kortene går vell med kofferten, men alle får sett og lest de den dagen vi får vite (eller bestemmer) hvem som skal ha den hjemme hos seg. For den bli jo på en måte alle sin. 

 

ts

Anonymous poster hash: 0f4e2...7c8

 

Vi har faktisk vurdert å ha den på rundgang. Altså jeg en jul, året etter så har broren min den, så søster etc etc. 

Får alle vil ha den, men jeg og min søster er de som ønsker å ha den hjemme hos oss for evig og for alltid, også blir jo den kampen om hvem sine barn skal arve den, når den tid kommer  :skratte:

 

Begge tantene mine har kun ett barn, så hos de så er det ingen kamp om deres koffert. 

Hos oss er det rene krigssonen når den kofferten blir tatt frem til jul.

 

ts

Anonymous poster hash: 0f4e2...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Må si meg litt enig med TS her, jeg tenker at de fleste allerede har bestikk og ikke trenger mange slag. Man er jo ikke kongelig. Jeg ville aldri hatt bestikk eller servise på min ønskeliste.

Anonymous poster hash: e88ac...c90

Vi fikk Hardanger bestikk til 12 når vi giftet oss. Vi synes det er koselig å ha ett finere service til vi får gjester, bursdag og jul. Vi har et halvshabby Ikea bestikk til vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvbestikket vi fikk i dåpsgave brukte vi hver dag da vi vokste opp, det har vært vanlig i vår storfamilie, og blant inngiftet familie, trodde det var vanlig. Det samme gjelder sølvkoppen vi fikk i dåpsgave. Utallige melkeglass(kopper) er drukket av den koppen.

 

Foreldrene mine fikk sølvtøy til bryllupet fordi de ønsket seg det, og det blir brukt til festlige anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd, utrolig hvor forskjellig en ser på slikt! Hos min mor blir sølvbestikket brukt ofte, Jeg har bare noen få skjeer som jeg har arvet og fått som barn, men de pusser jeg og har til pynt som et stilleben sammen med noen gamle bilder. Da jeg traff mannen min flirte jeg over hans koffert i imitert rødt skinn med et "jallabestikk" til tolv personer med EKTE gull i noen harry sisileringer langs siden. Du verden så mange ganger den kofferten har kommet til nytte oppigjennom årene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...