Gå til innhold

Dere som mistrives som midtpunkt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan løser dere det på bryllupsdagen? Da tenker jeg dere som har sosial angst, sceneskrekk, eller av en annen grunn ikke trives med alles øyne rettet mot deg?

For på bryllupsdagen så kan man jo egentlig ikke unngå at alle fokuserer på deg og brudgommen/bruden. Er det noen fine triks og måter å legge opp dagen og festen. Tenker både i kirka/tinghus og selve bryllupsfesten.

Svar gjerne også hvis det ikke gjelder deg, men din partner, eller andre dere kjenner til :).

Anonymous poster hash: 7b804...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi løste det med å ha et lite bryllup. Vi var tilsammen 13 stykker, inkludert to barn og oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi løste det med å ha et lite bryllup. Vi var tilsammen 13 stykker, inkludert to barn og oss selv.

Takk for svar:). Hvordan gjorde dere det med vielsen?

Anonymous poster hash: 7b804...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite bryllup + valium
Holdt ikke tale.

M29



Anonymous poster hash: 87239...a91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite bryllup. Ikke i kirken eller noe slikt.



Anonymous poster hash: 3fa5d...fb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer å ta med ungene og forlovere i kirken, og de samme på middag som fest. Har ikke lyst å si det til familien før vi er gift.

Hater å være midtpunkt. Rødmer bare noen gratulerer meg med dagen 😔

Anonymous poster hash: 0b550...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle hittil!:) Det er samboer som har en form for sceneskrekk, som han kaller det, og derfor ikke vet hvorvidt han takler vielse i kirka med mange tilskuere og slikt. Selv vil jeg helst ha åpent kirkebryllup og hele pakka, men skjønner at ting må tilrettelegges litt. Derfor jeg er ute etter tips, er vel ikke et helt ukjent problem kan jeg tenke meg. Setter pris på alt av tips og forslag på måter å ordne ting på for å få det minst mulig skummelt for ham  :blomst:



Anonymous poster hash: 7b804...2ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:). Hvordan gjorde dere det med vielsen?

Anonymous poster hash: 7b804...2ef

Vielsen foregikk på et kontor på tinghuset. Det hele var over nesten før det begynte ;) Jeg husker ærlig talt ikke stort fra selve vielsen (vi spøker litt med at hadde vi ikke hatt det på film, så hadde vi ikke vert sikker på at vi faktisk sa ja :hoho: ) Vigsleren leste en tekst, så var det å si ja, og sette på ringene. Veldig fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde stort bryllup, jeg holdt tale og gjorde andre ting. Det gikk så fint så :D Ingen valium heller.



Anonymous poster hash: d5a3c...54a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valmuen

Både jeg og mannen er ikke noe særlig glad i å være midtpunkt eller store formelle begivenheter. Vi hadde vielsen på tinghuset med noe familie og venner, tror vi var 9 stykker til sammen. Vi ville egentlig ikke ha noen der bortsett fra vitner, men tror mamma hadde dødd hvis hun ikke fikk komme :P

 

På kvelden hadde vi en liten grillfest med 5 av de nærmeste vennene, og dagen etter spiste vi middag med familie, enkelt og greit. Vi har planer om å ha en større vennefest litt etter sommeren, helt uformelt og uten middag.

Endret av Valmuen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt bryllup er like rundt hjørnet og jeg tror jeg snart driter på meg. Har ikke direkte sosial angst, men VELDIG sceneskrekk og prestasjonsangst. Nå er har det kommet til "point off no return" og jeg lever i trua på at det bare ordner seg rett og slett  :fnise: . Vi skal ha et forholdsvis stort bryllup i kriken og hele pakka! Tale er jeg veeeeeldig usikker på fotsatt.



Anonymous poster hash: f8d68...d08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Håper vi kan ha det litt større enn jeg leser mange av dere har valgt, er veldig glad i det tradisjonelle. Men vi får se, vi skal jo begge ha en fin dag :).

Og til du siste som skrev, masse lykke til! Håper dagen blir akkurat som du ønsker :)

Anonymous poster hash: 7b804...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Håper vi kan ha det litt større enn jeg leser mange av dere har valgt, er veldig glad i det tradisjonelle. Men vi får se, vi skal jo begge ha en fin dag :).

Og til du siste som skrev, masse lykke til! Håper dagen blir akkurat som du ønsker :)

Anonymous poster hash: 7b804...2ef

Jeg ville kjørt på med det du helst ønsker. Tenk å sitte i ettertid og tenke at angsten styrte det også... Jeg er veldig glad for at vi tok det stort som vi ønsket - og det gikk jo bra!

Anonymous poster hash: d5a3c...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville kjørt på med det du helst ønsker. Tenk å sitte i ettertid og tenke at angsten styrte det også... Jeg er veldig glad for at vi tok det stort som vi ønsket - og det gikk jo bra!

Anonymous poster hash: d5a3c...54a

Det er ikke jeg med angst, det er samboeren. Ellers er jeg helt enig og håper samboeren også klarer å se det slik og at det blir slik vi egentlig vil - for jeg tror han vil takle det. Men det må selvfølgelig han kjenne på, han skal jo kunne kose seg han også :).

Anonymous poster hash: 7b804...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ville kjørt på med det du helst ønsker. Tenk å sitte i ettertid og tenke at angsten styrte det også... Jeg er veldig glad for at vi tok det stort som vi ønsket - og det gikk jo bra!

Anonymous poster hash: d5a3c...54a

 

Ja, men det er enda kjipere å kjøre på med stort bryllup og så ende opp med en forloved som ikke klarer å gjennomføre det pga angst.

Anonymous poster hash: 0e5f8...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan løser dere det på bryllupsdagen? Da tenker jeg dere som har sosial angst, sceneskrekk, eller av en annen grunn ikke trives med alles øyne rettet mot deg?

For på bryllupsdagen så kan man jo egentlig ikke unngå at alle fokuserer på deg og brudgommen/bruden. Er det noen fine triks og måter å legge opp dagen og festen. Tenker både i kirka/tinghus og selve bryllupsfesten.

Svar gjerne også hvis det ikke gjelder deg, men din partner, eller andre dere kjenner til :).

Anonymous poster hash: 7b804...2ef

 

Hei, jeg har ikke sosial angst, eller noe slikt, men er veldig introvert og liker derfor ikke å være midtpunktet.

 

Vi giftet oss i Februar og løste det med å ha bryllupet en plass der det var rolig stemning, og inviterte bare nærmeste familie. Bortsett fra det har jeg dessverre ikke så mye å komme med, tror alle liksom vil fokusere mest på dere uansett hva dere gjør hvis du skjønner.

 

Det går kanskje også an å ha et litt uformelt bryllup, kanskje det blir mer avslappet stemning da. Men det kommer jo an på hva dere vil, vi ville gjerne ha et formelt bryllup og kan hende dere vil det samme.

 

Lykke til uansett  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...