Gå til innhold

Lei av å jobbe som eskorte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ta deg utdanning, få studielån, ha en jobb hvor du betaler skatt v siden av om du må/ kan. Mange studenter jobber ved siden av, helger, ferier. Snakk med karrieveileder hvis det er vanskelig å velge yrke. Trist å lese at du bare er 19 år og faktisk prostituerer deg. Du har livet foran deg, unge dame!

Mente: ha en jobb ved siden studier om du kan/må. Betal skatt bøøøør du uansett gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en kombinasjon av sexen, pengene og spenningen som drev meg i begynnelsen. Nå er det kun for pengene sin skyld. Hva mener dere med "fond" og "buffer"?

Jeg sparer penger så godt jeg kan. Unner meg ikke noe luksus eller ekstra.

Jeg er bare 19 år. Vil studere, men må vel vente til neste år med å søke?

Er veldig ydmyk nå og synes det er skummelt å opprette denne tråden.

TS

Anonymous poster hash: 12e6c...652

Jeg håper du finner en vei videre. Jeg skjønner at det å være eskorte kan høre fristende ut i begynnelsen, og kanskje det til og med er spennende en periode - men før eller siden bør man jo lande på bakken igjen, til den virkelige verden, og det ser det ut som du er i ferd med å gjøre. Du er bare 19 år, så du har god tid på å etablere deg. I første omgang må du finne en måte å spare penger på, slik at du har råd til utdanning og den videre prosessen mot å slutte med å være eskorte. Du må også lage deg en plan/strategi, der økonomi, finne ny jobb, et billigere sted å bo (så fremt at alt dette er mulig), nedtrapping eller slutting med eskorte. Det kommer til å være dritt en periode, men snart ser du lyset i enden av tunnelen.

Jeg kan jo gi deg noen tips fra min situasjon. Jeg var fra jeg var 17-19 en loffer. Jeg reiste rundt i ulike land, og levde rett og slett på loffen fra hånd til munn. Var vel litt i overkant idealistisk, og skulle være backpacker heeele livet. Jeg hadde ingen buffer eller sparepenger, da pengene jeg brukte gikk direkte til å leve. Det var jo spennende en periode - men så synker jo realiteten inn. Jeg ville jo begynne å studere, men det er jo dyrt. Man må jo betale husleie, mat, pensumlitteratur, osv. selv. Først måtte jeg ofre smarttelefonen min. Eller, i det minste redusere telefonregningen. Nå betaler jeg 200 kr./mnd for mobil - men jeg har nesten ikke mulighet for gratis datatrafikk, eller mye ringetid. Jeg hadde i en periode ikke råd til Internett, og måtte benytte meg av biblioteket, osv. en periode. Men det gikk greit. Nå deler jeg nett med noen andre, slik at utgiftene ikke blir så høye. Det er litt godt å ikke være på nett hele tiden. Jeg kunne jo heller ikke drikke eller feste så mye, og snusforbruket måtte jeg slutte med. Jeg måtte bo på 10 kvm. inkludert kjøkken - og jeg jobbet helger, nattevakter, juleferier - til og med julaften. Å ta lappen måtte jeg vente med, men i byer trenger man jo ikke lappen, siden kollektivtilbudene som regel er gode, og man kan i enkelte byer kjøpe periodekort/-billetter. Da reiser man så mye man vil iløpet av en tidsperiode for en bestemt sum. Og matbudsjettet måtte også reduseres. Jeg begynte å spise vegetarisk for å spare penger. Kjøtt er jo dyrt! Hermetikk, tunfisk, linser, kikerter, lage mat fra bunnen, osv. TV har jeg heller ikke. Men man klarer seg. Det er mange ting man ser på som basale behov, men som egentlig ikke er det. For eksempel er jo smarttelefoner, datatrafikk, TV, mikrobølgeovn, netflix, spotify, HBO, treningskort, bil, støvsuger, kafébesøk, etc. begynt å bli slike "nødvendigheter" fordi vi ikke klarer å forestille livene våre uten - selv om det ikke er farlig å kutte dem ut. Det suger, men man får igjen for det senere. Man må ikke kutte ut alle tingene, men noen må man velge bort.

Jeg har jo en del medstudenter som klager på dårlig råd og dårlig studenttilværelse. Men de har jo relativt høye minimumskrav til hva som er en god studenttilværelse/god studentøkonomi, og det er jo at man har råd til netflix, at man har råd til TV, at man har råd til å feste en eller to ganger i uken, at man har råd til å dra på kafé et par ganger i uken, råd til pent interiør, at man har råd til å bruke mye datatrafikk på mobilen, at man har råd til treningskort på SATS, fremfor SiTs treningsrom eller trene ute/hjemme, lunche i kantina, etc.

Etterhvert klarte jeg å tjene inn/spare opp penger, slik at jeg hadde råd til å studere og leve et greit studentliv. Man kan klare seg med bare studielån, men det er vanskelig, og det er lurt å ha penger i bakhånd. Nå er jeg student, og lever bittelitt bedre enn jeg gjorde før - men jeg lever fortsatt litt mer stusselig enn de fleste andre studentene. Men, dette er kun til jeg er ferdig med bacheloren min, til jeg kommer ut i arbeid. For da har jeg også oppsparte midler til jeg kommer i jobb, i tilfelle det skulle ta tid å komme ut i arbeid/komme uforutsette kostnader. Når jeg er ferdig med bacheloren, skal jeg jobbe en periode, før jeg fortsetter med masteren, slik at jeg har penger til det også.

Har du foreldre som kan hjelpe deg litt økonomisk frem til du begynner å studere/finne en bedre jobb? Du er jo bare 19, så jeg tenker at det må jo være muligheter for å kunne få litt økonomisk støtte til du er på riktig bane til å bli selvstendig uten å måtte ty til eskortejobben?

Anonymous poster hash: 065c2...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er lei av å drive selvforsvar for å kunne puste spise eller gå på do.



Anonymous poster hash: 2b846...80e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også lei av ondskapen i mennesket.



Anonymous poster hash: 2b846...80e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det var veldig gøy i begynnelsen, men etter ett år har jeg begynt å få avsmak av hele bransjen.

Jeg er i en livssituasjon hvor jeg ikke kan si opp opp jobben. Jeg er avhengig av pengene for å leve.

Jeg tør ikke spørre om sosial hjelp, fordi jeg lever ett liv i hemmelighet.

Skulle gjerne gitt mer detaljert informasjon, men vil ikke avsløre for mye med fare for å bli gjenkjent. Noen som har noen råd?

Anonymous poster hash: 12e6c...652

Hva med det andre livet da? Det er kanskje ikke i hemmelighet, slik at du kan benytte det som primærliv isteden?

Bare en tanke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

Takk for alle svar.

Jeg bruker pengene kun på husleie, mat etc.

Takk for dere som skriver utfyllende. Jeg vil dessverre ikke kommentere for mye tilbake, men dere skal vite at jeg leser med stor engasjement og tar til meg det som blir skrevet.

TS

Anonymous poster hash: 12e6c...652

Det skal være mulig å klare å betale husleie og mat med en vanlig jobb. Jeg kjenner opptil flere som lever slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...