Gå til innhold

Kjære butikkansatte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men det skal jo ikke gå utover de kundene som bare kommer for å handle.

Det er jo sant og høres fint ut i teorien. Men vi må ikke glemme at butikkansatte er like mye mennesker som kundene er. Så det går begge veier dette her. Det skal jo ikke gå utover meg som bare gjør jobben min at noen har en kjempedårlig dag heller, det er ikke dét jeg får betalt for; å være en de kan ta ut aggresjonen sin på og rakke ned på for å føle seg bedre. Og det er vel sjelden at butikkansatte er direkte frekke og ufine mot kundene, det går vel mer på manglende entusiasme; et mumlende hei istedenfor et kjempehappy "HEEI!!" når kunden kommer inn i butikken f eks.

Anonymous poster hash: d8350...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fjernet selv kurvene mens jeg stod i køen. Hadde det vært mer kø hadde jeg nok hjulpet dem med å trille alle kassene til inngangen igjen. Synes bare det var irriterende at ingen av de ansatte så dette. Den ene stabelen gikk over kassen.

Generelt kan jeg bli svært oppgitt over kunder som slenger kurver her og der, men det var ikke utelukket kunders feil her. Skjønte plutselig hvorfor det var tre kurver ved inngangen når jeg kom til kassen. :sukk:

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

Høres nesten ut som om du havnet i min butikk, om noen er syke eller det blir et plutselig rush er det fort at ingen har tid til å ta haugene med kurver som bygger seg opp. I slike stunder må vi bare fokusere på å få køen vekk, uansett om vi ser at det er alt for mange kurver i kassene og alt for få utenfor til de kundene som kommer inn. Hadde jeg sagt til en kunde som har trippet i kø i 4 minutter at "beklager, men jeg må bare samle noen kurver før jeg hjelper deg" hadde jeg ikke akkurat fått et smil tilbake...

Anonymous poster hash: ec8c5...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ansatt så blir du faktisk betalt for å smile og være høflig. Så ingen unnskyldning!

Ja, det finnes drittkunder, selvsagt. Men de fleste er hyggelige. Jeg har jobbet i butikk selv og vet at det ikke er morsomt å smile når man nettopp har fått kjeft for noe man ikke kan noe for, men du får betalt for det.

Jeg jobber som sykepleier, og vet du hva? Jeg må være høflig og blid til pasientene mine, det er en del av jobben min. Sånn er det bare. Så får man heve seg over sure mennesker.



Anonymous poster hash: ec518...b02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som om du havnet i min butikk, om noen er syke eller det blir et plutselig rush er det fort at ingen har tid til å ta haugene med kurver som bygger seg opp. I slike stunder må vi bare fokusere på å få køen vekk, uansett om vi ser at det er alt for mange kurver i kassene og alt for få utenfor til de kundene som kommer inn. Hadde jeg sagt til en kunde som har trippet i kø i 4 minutter at "beklager, men jeg må bare samle noen kurver før jeg hjelper deg" hadde jeg ikke akkurat fått et smil tilbake...

Fire ansatt, to i kassene og tre-fire kunder i butikken på kvelden? Kjøper ikke den...

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ansatt så blir du faktisk betalt for å smile og være høflig. Så ingen unnskyldning!

Anonymous poster hash: ec518...b02

Nja, som nevnt tidligere i tråden så får man altså ikke betalt for å være noens dørmatte. Viser kunden normal folkeskikk så er det jo null problem. Det burde ikke være så himla vanskelig å ta ut frustrasjonene sine et annet sted (hos en psykolog f eks) enn på meg som faktisk er på jobb.

Anonymous poster hash: d8350...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, som nevnt tidligere i tråden så får man altså ikke betalt for å være noens dørmatte. Viser kunden normal folkeskikk så er det jo null problem. Det burde ikke være så himla vanskelig å ta ut frustrasjonene sine et annet sted (hos en psykolog f eks) enn på meg som faktisk er på jobb.

Nei, men om kunder er i overkant frekke, finnes det metoder å oppføre seg på likevel. Dette handler ikke om hvor mye "dritt" de går gjennom i løpet av en arbeidsdag, men at det på generell basis i butikken er tafatte ansatte...

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men om kunder er i overkant frekke, finnes det metoder å oppføre seg på likevel. Dette handler ikke om hvor mye "dritt" de går gjennom i løpet av en arbeidsdag, men at det på generell basis i butikken er tafatte ansatte...

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

Metode å oppføre seg på..? Hva betyr det?

Jeg begynner å tro at du er en av disse unaturlig sure/krevende kundene. Med de fordommene du har mot oss i kassa, kan vel mine fordommer mot deg også stemme.

Og er det virkelig på generell basis at folk i butikkjobb er tafatte ansatte? Kanskje dette skyldes det faktum at butikkjobb er såpass sett ned på, at de få som ønsker å arbeide det studere ved siden av? Kanskje de har vært på skole 8-16 før de drar rett på jobb 16-23?

Det går an å tenke litt lenger enn sin egen nese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metode å oppføre seg på..? Hva betyr det?

Jeg begynner å tro at du er en av disse unaturlig sure/krevende kundene. Med de fordommene du har mot oss i kassa, kan vel mine fordommer mot deg også stemme.

Og er det virkelig på generell basis at folk i butikkjobb er tafatte ansatte? Kanskje dette skyldes det faktum at butikkjobb er såpass sett ned på, at de få som ønsker å arbeide det studere ved siden av? Kanskje de har vært på skole 8-16 før de drar rett på jobb 16-23?

Det går an å tenke litt lenger enn sin egen nese.

Brukte feil ord, mente at det finnes flere metoder en kan bruke på å takle/hjelpe/behandle kunden på. (Håper det ble mer forståelig :) ). Har selv gått fra 6 timers skriftlig eksamen, til 14-21 vakt, så kjenner godt til hvordan ansatte har det. Likevel skal man ikke la kunder oppføre seg som de vil, men bruke teknikker på å møte disse kundene (hater de like mye selv, for de vet å "ødelegge" ansattes dag).

Synes bare det er ufattelig irriterende at flere ansatte virker så tafatte og ignorante. Ja, om det er kunder som gjør de slik, så er det likevel en jobb. Gjør jobben din, eller slutt.

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...