Gå til innhold

Er vi flere frustrerte NAV-ansatte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Løsning: Legg ned NAV og innfør borgerlønn istedet, da slipper dere inkompetente ledere og vi slipper det feilslåtte systemet deres tredd nedover hodene våre

Anonymous poster hash: 256e7...9c6

Er du klar over hva en slik borgerlønn vil koste samfunnet i kroner pr år...?

Anonymous poster hash: 3914d...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du klar over hva en slik borgerlønn vil koste samfunnet i kroner pr år...?Anonymous poster hash: 3914d...988

Blir nok mindre enn alle de ulike ytelsene vi har idag som krever 20.000 NAV-byråkrater koster oss som da vil bli overflødige. Det vil også gjøre det enklere for mennesker med nedsatt arbeidsevne å jobbe mer enn idag, så samfunnsøkonomisk vil forskjellen neppe bli særlig stor, men det vil selvsagt variere ut ifra hvor høyt man setter denne.

Anonymous poster hash: 256e7...9c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jobber ved et større navkontor. Elendig opplæring, får en bunke og anmass med henvendelser første uka du er ansatt, og jeg hadde ikke jobbet ved navkontor tidligere. Mye å sette seg inn, et utrolig dumt datasystem, opp til 5 stk, og jeg bruker 3 av de, hard linje og alt skal telles og måles, og dyttes nedover til oss veiledere. Jeg lærer meg å gi mer faen, er nødt til det, jobben jeg gjør er godt nok, innenfor de rammene som er satt ved det navkontoret og innenfor min arbeidstid. Har jobbet mye overtid, men det må vi slutte å gjøre, for å synliggjøre problemet. Og ja, det går utover brukerne. Joa, flott at arbeidsministeren har hatt kaffemøte med brukere,men han burde også vært flue på veggen en dag i et navkontor...noen som vil invitere han og utfordre han?! Hehe, hadde vært gøy!

Anonymous poster hash: 169ca...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav skal se til at arbeidstakere der ute for god oppfølging av sin arbeidsgiver når de er sykmeldte, og det er et paradoks å se at dette ikke følges opp godt nok/lite hos nav som arbeidsgiver selv...skikkelig bra foregangseksempel...

Alt jeg vet, er at dette er en jobb jeg ikke kan bli lenge i, dette kan jeg ikke stå for.

Anonymous poster hash: 169ca...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav skal se til at arbeidstakere der ute for god oppfølging av sin arbeidsgiver når de er sykmeldte, og det er et paradoks å se at dette ikke følges opp godt nok/lite hos nav som arbeidsgiver selv...skikkelig bra foregangseksempel...

Alt jeg vet, er at dette er en jobb jeg ikke kan bli lenge i, dette kan jeg ikke stå for.

Anonymous poster hash: 169ca...f7e

TS her. Ingen av de langtidssykemeldte på vårt kontor har vært på ett eneste dialogmøte f.eks, hverken I eller II. NAV selv følger ingen av reglene, er helt latterlig. De som er gradert sykemeldt får absolutt ingen tilrettelegging. Er du sykemeldt 40% eller 50% spiller ingen rolle, du har samme arbeidsmengden som når du jobbet 100%.

Anonymous poster hash: 51516...94e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ingen av de langtidssykemeldte på vårt kontor har vært på ett eneste dialogmøte f.eks, hverken I eller II. NAV selv følger ingen av reglene, er helt latterlig. De som er gradert sykemeldt får absolutt ingen tilrettelegging. Er du sykemeldt 40% eller 50% spiller ingen rolle, du har samme arbeidsmengden som når du jobbet 100%. Anonymous poster hash: 51516...94e

Hei, ja og slik er det hos oss og. Da jeg var sykemeldt ba jeg om et møte selv, før det gikk for langt. Jeg sa hvordan det var, dette var arbeidsrelatert. I møtet oppførte de seg som om det var de som hadde kalt inn meg, det var utrolig irriterende. Arbeidsmengden er der fortsatt ja. Og nye ting dukker stadig opp og ny læring, fordi jeg ikke har fått opplæring eller info, hvilket resulterer frustrerte brukere (og samarbeidspartnere). Det er ikke lett å evt gjette seg til hvordan ting er i den jungelen...

Hilsen meg...endelig helg, etter en drittfredag på navkontoret....

Anonymous poster hash: 169ca...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det snodig at om man prøver å få tak i en NAV-ansatt en fredag ettermiddag så er det ingen å treffe. Ofte er det umulig å få tak i noen på NAV i det hele tatt på en fredag. Har mange ganger lurt på hvordan de klarer å opparbeide så mye fri. Anonymous poster hash: eefc0...4fe

Når jeg jobbet på NAV så var det ganske vanlig at vi hadde skrivedag på fredagene. Man rekker ikke gjennom journalføring, vedtaksskriving og lignende når man er koblet til telefonen, så en dag i uka måtte man rett og slett koble fra for å få gjort det som må gjøres skriftlig.

Fridagene kommer som noen andre nevnte pga opparbeidingen av fleksitid. Man får veldig sjeldent overtidsbetalt, men timene strekker ikke til i forhold til arbeidsoppgaver, så vi satt gjerne lenge over noen ganger i uka. Da blir det mye tid på fleksitidskontoen som man må avspassere etterhvert.

Jeg syntes som mange andre her at det var en vanskelig jobb. Man skal liksom ta skjønnsmessige vurderinger, men jeg opplevde at det var sjeldent at vi faktisk fikk gjøre det. Pengesparing i alle ledd gir ett veldig lite handlingsrom. Folk blir frustrerte, og i perioder kunne det hagle trusler. Det var mange ting som var fint med jobben, men alt i alt var det mer negativt enn positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok mindre enn alle de ulike ytelsene vi har idag som krever 20.000 NAV-byråkrater koster oss som da vil bli overflødige. Det vil også gjøre det enklere for mennesker med nedsatt arbeidsevne å jobbe mer enn idag, så samfunnsøkonomisk vil forskjellen neppe bli særlig stor, men det vil selvsagt variere ut ifra hvor høyt man setter denne.

Anonymous poster hash: 256e7...9c6

Ved en borgerlønn på kr 20 000,- i måneden til alle voksne, må statsbudsjettet justeres med 720 milliarder. Dette er jo mer enn kostnadene på drift av sykehus, forsvar, sykehjem, politisk administrasjon og statsansatte.

Den enkleste måten å gjøre dette på, er å sende en regning på kr 20 000,- i måneden til alle som er i arbeid

Anonymous poster hash: 3914d...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

paradoks, at de nav-ansatte har skyhøyt sykefravær

Anonymous poster hash: ca7d0...07b

Hmmm. Hvorfor det mon tro? Kan det komme av arbeidspresset? Kanskje det er vanskelig å legge fra seg arbeidet hjemme... man vil hjelpe så mange, men det funker ikke fordi det er så sabla mye å gjøre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle aldri vært slått sammen under et tak. Fungerer ikke. Og det vil ikke fungere heller. De har prøvd i 6 år.

Hvor mange mill dette har kostet.....og mere skal brukes. Nå skal nav bruke nye 80 mill...var det på data?

Det skulle bli enkelt,men har blitt vanskeligere.Brukerne skal bruke sin egen pc, for navansatte skal ikke ha noe med brukeren å gjøre. De har fått mindre å gjøre,men uansett blir behtiden lengre og lengre



Anonymous poster hash: 39d04...67e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsning: Legg ned NAV og innfør borgerlønn istedet, da slipper dere inkompetente ledere og vi slipper det feilslåtte systemet deres tredd nedover hodene våre

Anonymous poster hash: 256e7...9c6

Kom deg opp av den udugelige rævva di og skaff deg en jobb, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...