Gå til innhold

Teacup chihuahua


Lola83

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Noen som har en teacup chihuahua til salgs?

Hej! Vil bare si at jeg skjønner du ser etter en slik en,for de er jo rett og slett bare nydelige! :rødme: Har hittil ikke funnet så mange, andre plasser enn i USA.

Her er en side:

http://www.chihuahuateacup.net/

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Christine_*
Min mann har hatt collie i alle år, og det er ikke en vandrehistorie.

Men kan du nok om den nye minirasen, til å kunne si at det ikke er forsvarlig å avle den frem? Eller er det bare slik at man tror at det ikke er bra, og derfor mener man at man ikke skal avle frem den type rase?

Her er det alt for mange av folk som gjetter og ikke vet mye om teacup hunder. Teacup hunder trenger ikke avlesfra, noen ganger så kommer det en som er mindre enn de andre valpene, uten at det er med vilje. Så da er kanskje ikke disse hundene mer verdt de da? Fordi de er små? noen må jo kjøpe de og da er det bra at noen gjør det, og de som gjør det vet at de lett kan brekke bein og annet så de må ta forhonds regler. Men det er deres valg og ingen annen sin. Og til dere som mener at det er sykt med en hund på 1,5-2 kilo bør gå inn på den norske hundeklubb siden og se at en helt vanlig eks. chihuahua skal faktisk veier rundt det, og vis den hadde veid mer hadde den fått rygg problemer på grunn av at den ikke er så høy. Så det stå i forhold til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
En tekopphund er en tragedie!

Det er hunder som er for tidlig født og som, fordi de bæres rundt, mer eller mindre mister evnen til å gå på egne ben.

Søte? Ja, bevares, men hvis man ønsker seg en hund som ikke klarer noe, ja, så kan man vel like godt kjøpe en lekehund?

HER ser dere noen eksempler, dette er hunder som kommer til å veie fra 0,5 til 2 kilo som voksne. Triste greier. :tristbla:

NEI VET DERE HVA!!

Her er det galskap ute og går!

For det første:

Teacup kommer av størrelsen. Det er fordi det er en liten hund, men under standard størrelse.. Jeg har selv det som kalles en teacup. Men hun er fullt ut en HUND. Leker med andre hunder, går turer.... lange turer. Hun er tøff som bare pokker, men veier ikke mer enn rett over 1 kilo, og hun er 7 mnd gammel

Hun er absolutt ikke for tidlig født, hun er heller ikke syk, hun har ikke vokst opp i en tekopp, eller får ikke lov til å bruke beina sine!

Tull og tøys.

Undersøk litt før du hiver ut en påstand om ting du ikke har peiling på!

Dette er en hunderase som blir dømt fordi kjendisene bruker de som tilbehør! Men det er faktisk en helt vidunderlig liten hund. De elsker å leke, kose, løpe etter pinner, jakte på fluer og fugler... De er veldig glade i både voksne og barn. Dette er hund på lik måte som alle andre hunder. Hunden blir det som eieren gjør den til. Som også gjelder alle andre hunderaser, men en sunn Chihuahua er en helt vidunderlig hund. Selv om den er liten!

Hilsen en som vet hva en TEACUP CHIHUAHUA ER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej! Vil bare si at jeg skjønner du ser etter en slik en,for de er jo rett og slett bare nydelige! :rødme: Har hittil ikke funnet så mange, andre plasser enn i USA.

Her er en side:

http://www.chihuahuateacup.net/

Lykke til! :)

Idiotisk side, passende for alle som vil ha leketøy istedetfor hund. Bilde av hvalpene, informasjon om hvilken farge de har, hvor gamle de er og ca. hvor store de blir som voksne. Hvor i alle dager er stamtavle, bilde og registreringsnummer på foreldrene, informasjon om Patella Lux og andre sykdommer i linjene, informasjon om hvordan hvalpene har vokst opp, om de har vært hos veterinær og blitt sertifisert friske, hvilke vaksiner de har fått, and so on?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI VET DERE HVA!!

Her er det galskap ute og går!

For det første:

Teacup kommer av størrelsen. Det er fordi det er en liten hund, men under standard størrelse.. Jeg har selv det som kalles en teacup. Men hun er fullt ut en HUND. Leker med andre hunder, går turer.... lange turer. Hun er tøff som bare pokker, men veier ikke mer enn rett over 1 kilo, og hun er 7 mnd gammel

Hun er absolutt ikke for tidlig født, hun er heller ikke syk, hun har ikke vokst opp i en tekopp, eller får ikke lov til å bruke beina sine!

Tull og tøys.

Undersøk litt før du hiver ut en påstand om ting du ikke har peiling på!

Dette er en hunderase som blir dømt fordi kjendisene bruker de som tilbehør! Men det er faktisk en helt vidunderlig liten hund. De elsker å leke, kose, løpe etter pinner, jakte på fluer og fugler... De er veldig glade i både voksne og barn. Dette er hund på lik måte som alle andre hunder. Hunden blir det som eieren gjør den til. Som også gjelder alle andre hunderaser, men en sunn Chihuahua er en helt vidunderlig hund. Selv om den er liten!

Hilsen en som vet hva en TEACUP CHIHUAHUA ER!

Flott innlegg, skulle til å skrive noe lignende.

Definisjonen deres av tea cup-bikkjer er fullstendig feil, det er ikke noe fortidligfødt tøys, de fleste hunder som er fortidligfødte tar seg enten kjapt opp til normalvekt og -størrelse, eller dør. Lær dere litt om hunder før dere begynner å snakke dritt på den måten her.

Har en venninne som driver chihuahua-oppdrett, men kommer ikke til å legge ut kontaktinfo, rett og slett fordi hun aldri ville solgt en hund til trådstarter. Hun selger kun hundene sine til folk som er seriøst interesserte i å få en hund, ikke et moteaccessoir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som driver chihuahua-oppdrett, men kommer ikke til å legge ut kontaktinfo, rett og slett fordi hun aldri ville solgt en hund til trådstarter. Hun selger kun hundene sine til folk som er seriøst interesserte i å få en hund, ikke et moteaccessoir.

Så flott at flere og flere oppdrettere av miniatyrhunder siler ut eventuelle valpekjøpere. En stund virket det som om de solgte til hvemsomhelst. Eneste jeg synes er synd, er at mange miniatyrhundoppdrettere ikke vil selge til folk med barn. Det finnes ikke barnevennlige hunder, men hundevennlige barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at flere og flere oppdrettere av miniatyrhunder siler ut eventuelle valpekjøpere. En stund virket det som om de solgte til hvemsomhelst. Eneste jeg synes er synd, er at mange miniatyrhundoppdrettere ikke vil selge til folk med barn. Det finnes ikke barnevennlige hunder, men hundevennlige barn...
Hun har alltid vært sånn. Når folk kom til henne fordi "de er jo så søte, liksom!" forklarte hun at hundene hennes var - og kom alltid til å være - hunder, og trengte aktivisering deretter. Bortsett fra det tror jeg ikke hun bryr seg stort om man har barn eller ei, eneste hun gjør er å lære grunntriks for introduksjon barn-hund og hvordan man skal lære barnet å oppføre seg rundt hunden. Er en del oppdrettere som gjør det sånn òg. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater de som har chihuahua og bærer de hele tiden + at de løfter de opp når andre hunder kommer. det gjelder dere med små hunder. Ikke løft hunden fordi du er redd andre hunder. la den få lov å gå på alle 4 og være hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *drømmende*

Dere som mener dere vet hva en "teacup" chihuahua er, burde vel også vite at det ikke er noe som heter "teacup chihuahua"? At det bare er et salgstriks for å få solgt små valper/hunder til en enda dyrere pris...?

Chihuahua finnes i to "varianter". Langhår og korthår. Thats it!

Små chihuahuaer er med andre ord akkurat det samme som vanlige chihuahuaer. Bare mindre. De mindre hundene er ikke nødvendigvis noe sykere og svakere enn de i vanlig størrelse. Hvor syk og svak hunden blir, kommer helt ann på hvilke aner den har. -Om foreldre/besteforeldre osv har vært friske eller syke. Akkurat som hos alle andre raser med andre ord.

At det finnes mennesker som avler på syke og svake dyr er helt forkastelig. Uansett om det er snakk om chihuahua eller Berner Sennen.

Selv har jeg en chihuahua på 2,9 kg. Og han er en HUND! Frisk og rask. (uhorvelig rask faktisk...) Ligger på gulvet fremfor senga. Går lange turer på egne ben. Og leker med hunder av alle slag og størrelser. Han har aldri sittet i en veske, og bruker ikke klær. Han er en hund!

Han hopper også fint opp og ned fra sofaer og senger selv. Men han får ikke lov med mindre han blir invitert.

Chihuahua er en fantastisk hunderase. Men useriøs avl forekommer desverre med alle raser. -Og det er forkastelig at folk støtter denne useriøse "industrien".

TS: Kjøp deg en lekehund. De finnes også i chihuahua. Min sønn på 7 år har en, så dèt vet jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teacup er ikke en offentlig standard av noe som helst, det er dverghunder. Eller "undersized dogs of any breed, most commonly the chihuahua". At noen oppdrettere kaller valpene sine det er bare et salgstriks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_Sara_*

Har selv 2 chihuahuaer. Min eldste på snart 2 år er over standarden (altså over 3 kg), og han går fjellturer og drar meg i oppoverbakkene, og er den mest sporty chi'en jeg vet om. Men det kommer av at jeg alltid har tatt han med overalt, på egne ben :)

Min andre chi, ei jente, på 6 måneder og knappe 1 kilo, er muligens det man kan kalle teacup. Jeg var ikke klar over at hun kom til å forbli så liten når jeg kjøpte henne, men det er aldeles ingenting gale med henne!! Hun er tøff, plager storebror og katten med løping, biting og lek. Hun er et matvrak og spiser hva-som-helst, men helst alt annet enn valpefõret hun skal ha i seg ^^

Men jeg synes det er forkastelig at oppdrettere selger "teacups" til en høyere pris, som om det er noe eksotisk og sjeldent og spesielt. Fakta er at mange teacups dør tidlig i livet, fordi de er svakere og ikke får fødd seg opp ordentelig, og noen får plager som eplepsi og andre sykdommer som voksen hund. Så det er ikke anbefalt å kjøpe en "for liten" hund av noe slag, da det mest sansynlig feiler dem noe, om ikke du er heldig.

Ang. vesker og klær til chi'er: Min eldste bruker genser på vinteren fordi han fryser! Går han ute i regn eller kulde uten genser på så kryper han sammen med ørene bak og syns fryktelig synd på seg selv..

Jeg har også hundevesker til hundene mine, men av den enkle grunn at når jeg går tur med eldstemann, så blir minsta så fryktelig sliten, at da er det kjekt å hvile i veska, mens mamma og storebror vandrer videre. Jeg har også veske fordi jeg tar med meg hundene mine på ferie via fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen seriøse oppdrettere som avler på teacup chihuhua. En seriøs oppdretter avler kun på friske hunder som har gjort det godt på utstilling.

En teacup chihuhua er ikke i henhold til standarden og vil aldri gjøre det godt på utstilling.

Men det finnes desverre en haug useriøse folk som avler på slikt, så dersom man ikke vet bedre og ønsker seg en slik lar det seg gjøre. Man kan f.eks støtte hundesmugling og skaffe seg en liten teacup chihuahua som har ligget bakbundet under setene i en bil under kjøreturen fra polen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...