Gå til innhold

Teacup chihuahua


Lola83

Anbefalte innlegg

Schæfere blir jo avlet med alt for lavt halefeste at noen ganger må de opperer oppe halen slik at hunden kan gjøre fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Schæfere blir jo avlet med alt for lavt halefeste at noen ganger må de opperer oppe halen slik at hunden kan gjøre fra seg.

Selv om det du påstår er sant, så legaliserer vel ikke det at andre raser avles så de blir syke og skjøre????

Da burde jo schæfer være et godt eksempel på hvorfor man ikke bør lage teacup chihuahua eller andre invalide raser for den del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det du påstår er sant, så legaliserer vel ikke det at andre raser avles så de blir syke og skjøre????

Nå kan ikke jeg se at jeg har påstått det heller.. Jeg syntes derimot at alle hunder som har en feil burde kastreres før oppdretter gir de fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Eh, jeg tror verken Ann Christin eller Madam Felle mener at det er flott at teacup-hunder eksisterer. Jeg vil tro de mener at slik avl har foregått i uminnelige tider, nye hunderaser har blitt skapt pga feilslåtte avlsforsøk, mange raser sliter med helt elementære ting pga hjernedød avl.

DET er like ille som dette med chihuahua-ene. Det er ikke noe VERRE at det skjer med disse små (unnskyld, og dritstygge) hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg alle hunder som er lagd for kun et "pent" ytre burde rett og slett dø ut, evt gjøres slik at de er normale igjen.

Er flere hunderaser som skulle vært forbudt. Hunder som er avlet til og være alt for små, de med lavt halefeste, smalt hode, flatt ansikt, lange ører.

Er heller ikke noe for f.eks avling av Munchkin katter. Syntes det er like forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke små hunder for at jeg skal ha de i vesken, hehe.. Jeg synes bare at små hunder er finere, akkurat som at jeg synes kattunger eller kaninunger er finere når de er babyer. Hadde jeg likt større hunder hadde jeg jo bare kjøpt meg en labrador e.l. Tenk dere litt om før dere åpner kjeften. Dere kjenner ikke meg.

Og det er ikke mange som går med hunden i vesken, jeg har aldri sett en eneste person med hunden i vesken, bare fordi Paris Hilton gjør det så betyr ikke det at alle som er interessert i miniatyrhunder har de i vesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Borghild

Men hva skal du med en bikkje som har pkass i en tekopp? Hva om du drikker te og er litt uoppmerksom og bikkja drukner i koppen? Er det ikke bedre med en vanlig chihuahua som både er sterkere og ikke kan bade i tekoppen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig chihuahua var jo da den aller minste hunden en kunne oppdrive. De er bittesmå, jo. Hvis ikke det er smått nok så vet ikke jeg.

Jeg ville heller hatt en hund som fungerer normalt, fremfor en som risikerer alvorlig skade på vei ned fra sofaen til gulvet.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En teacuo chihuahua må du nok regne med og bære rundt. Dette er hunder som mest trolig kan gjøre veldig lite selv. Hoppe oppp og ned av sofae, opp og ned i trapper o.s.v kan nok bli et problem for de. Dessuten regner jeg med at siden de er misavlet kan det skje en god del negative ting som kommer til og koste en god del i dyrlegeutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke små hunder for at jeg skal ha de i vesken, hehe.. Jeg synes bare at små hunder er finere, akkurat som at jeg synes kattunger eller kaninunger er finere når de er babyer.

Så du vil ha en hund som mest sannsynlig vil være delvis invalid, fordi babyer er så søte.....???

Nå tror jeg virkelig du skal gå i lekebutikken og kjøpe en tøyhund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collien er jo avlet frem for å få det spisse hodet, og på flere av de får hjernen rett og slett ikke plass. Det er derfor de sier at collien ikke er en familiehund, for en kan rett og slett ikke stole på den.

Derfor syns ikke jeg dette er verre enn andre, for menneskene har i alle år ødelagt dyrene.

Nå er collien betegnet blandt våre mest intelligente hunder,samt som en utmerket familiehund,så jeg synes dette er en litt rar påstand.

Jeg har vokst opp sammen med utallige collier,og ingen av de har vært utrygge som familiehunder. Men ingen hunder skal som kjent være alene med barn,om det er en collie eller en puddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva som er gøy med å ha en hund som ikke kan gjøre hundeting jeg, hvorfor skal man ha hund da? Kan du ikke heller kjøpe deg en hamster?

Det skal sies at en normal og frisk chihuahua er mer enn sterk nok til å gå rimelig lange turer. Er ikke fan av rasen selv, men smaken er jo forskjellig.

Til det med Collien: Dette hørtes så drøyt ut at jeg bare måtte søke litt på nettet, og jeg fant ingenting om det. Hvis det hadde vært i nærheten av sant så måtte det vel stått noe om det et sted. Høres veldig ut som en myte ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hva som er gøy med å ha en hund som ikke kan gjøre hundeting jeg, hvorfor skal man ha hund da? Kan du ikke heller kjøpe deg en hamster?

Jeg skulle foreslå en rotte jeg da.

Større enn hamster,

men mindre enn en chihuahua.

Og hvis du kler den ut så er det sikkert ingen som ser forskjell uansett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med collier har jeg også hørt.

Jeg har ikke hørt det om akkurat collie før, men jeg har hørt akkurat det samme om 8-10 andre hunderaser, alt fra dobermann til schäfer, og det stemmer ikke på noen av dem heller, så det er nok en typisk vandrehistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt det om akkurat collie før, men jeg har hørt akkurat det samme om 8-10 andre hunderaser, alt fra dobermann til schäfer, og det stemmer ikke på noen av dem heller, så det er nok en typisk vandrehistorie.

Ja det stemmer det, husker et eller annet om at dobermannen hadde for liten skalle for hjernen, derfor ble de så fort gærne.

Litt avsporing men.. utrolig hva man kan få folk til å tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle foreslå en rotte jeg da.

Større enn hamster,

men mindre enn en chihuahua.

Og hvis du kler den ut så er det sikkert ingen som ser forskjell uansett :ler:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere.

Jeg vet det er mange fordommer der ute, mot folk som oss som er lykkelige eiere av chihuahuas. Ja, det er mye dritt der ute hvordan man behandler disse fantastiske rasene- Old news!!!!

Ja, jeg er enig at man burde gjøre noe med mishandlingen av dyr-ALLE dyr!

Men til saken; jeg har en skjønn lita tispe på 1, 5 kilo, hun springer rundt med andre hunder, løper i skogen, hopper opp og ned fra sofaer, leker, sover spiser som alle andre hunder- hun har ikke brukket noen bein, dyrlegen sier hun er i toppform og ingen plager!! Så, det er ikke noe problem for disse rasene at de er så små, de klarer seg fint med den størrelsen de har- så lenge de ikke er avlet opp av dårlige forfedre, men det gjelder jo alle raser..... :)

Til informasjon! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere.

Jeg vet det er mange fordommer der ute, mot folk som oss som er lykkelige eiere av chihuahuas. Ja, det er mye dritt der ute hvordan man behandler disse fantastiske rasene- Old news!!!!

Ja, jeg er enig at man burde gjøre noe med mishandlingen av dyr-ALLE dyr!

Men til saken; jeg har en skjønn lita tispe på 1, 5 kilo, hun springer rundt med andre hunder, løper i skogen, hopper opp og ned fra sofaer, leker, sover spiser som alle andre hunder- hun har ikke brukket noen bein, dyrlegen sier hun er i toppform og ingen plager!! Så, det er ikke noe problem for disse rasene at de er så små, de klarer seg fint med den størrelsen de har- så lenge de ikke er avlet opp av dårlige forfedre, men det gjelder jo alle raser.....  :)

Til informasjon!  :ironi:

Jeg har ingenting mot seriøse chihuahuaeiere og oppdretter, kjenner flere. Men jeg reagerer når noen vil ha en dvergminiatyr bare fordi den er så pitteliten...

Jeg regner med at seriøse chihuahuaoppdrettere heller ikke synes dette er drømmevalpekjøperen.... Man vil vel gjerne selge til folk som er mer opptatt av rasen og rasens særpreg?

En chihuahua er en hund, ingen tvil om det! Bare så synd at det finnes så mange uvettige kjøpere, og oppdrettere som server dette markedet....

Og jeg synes ikke noe om teacup chihuahua.... En chihuahua er liksom liten nok...

Den lekreste chihuahuaen jeg vet, er en langhåret, gråtigrert hannhund. Den er råstilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen dreide seg vel heller ikke om vanlige Chihuahuaer, men om tekopp-varianten. De fleste småhund-raser har etterhvert fått en del oppdrettere, som forsøker å avle dem enda mindre enn rasestandarden sier, fordi små hunder er moderne.

Og for å oppnå dette må man avle på syke og svakelige dyr, fordi man går så mye under den størrelsen som er naturlig for dyret. Hadde det vært mulig å avle dem så små i størrelsen, men fortsatt ta hensyn til helse, hadde jeg ikke hatt noe problem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...