Gå til innhold

Folk som griner over at de er fattige og som får 4-5-6 unger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi kjærlighet og omsorg er ALT som betyr noe vel :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:Anonymous poster hash: 463dd...a6a

Tror du må slenge på ironi-flagget neste gang, humoren din er visst litt for avansert.

Anonymous poster hash: e14b6...c2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ, har de ikke sex undervisning der borte? Så teit, skulle tro det var et u-land..

Anonymous poster hash: 9ef52...5bc

Mange konservative mener sex-undervisning leder til mer utenom-ekteskapelig sex og tenårings-graviditeter. De velger heller å preke avhold.

I de mest konservative områdene har de tilpasset naturfag-bøkene til skapelsesberetningen. Big bang, evolusjonsteori og Darwin er ut.

Har du virkelig aldri hørt om det? Du er sånn sett et u-land ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange konservative mener sex-undervisning leder til mer utenom-ekteskapelig sex og tenårings-graviditeter. De velger heller å preke avhold.

I de mest konservative områdene har de tilpasset naturfag-bøkene til skapelsesberetningen. Big bang, evolusjonsteori og Darwin er ut.

Har du virkelig aldri hørt om det? Du er sånn sett et u-land ;)

Jeg er i Texas veldig ofte men har aldri hørt om det.. Eneste jeg har hørt folk reagerer på er amming på tv, det ble baluba der borte..

Anonymous poster hash: 9ef52...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i Texas veldig ofte men har aldri hørt om det.. Eneste jeg har hørt folk reagerer på er amming på tv, det ble baluba der borte..

Anonymous poster hash: 9ef52...5bc

Ja, og Janet Jacksons puppeglipp. Og samkjønnskyssing. Stor ståhei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjoner kan jo endre seg, du kan går fra å ha hus, bil, mann og 4 barn en dag, og dagen etterpå sitter du igjen med 4 barn fordi mannen er en utro jævel av en mishandler, sløst vekk alle pengene, dere sitter i gjeld oppover ørene, og det eneste du får når du blir skilt er gjelda til den udugelige mannen din... Slikt skjer.

Når det gjelder småjenter som vil bli gravide og mener at NAV skal betale så må foreldrene deres ha feila stort... Dessuten så pleier slikt å gå i arv. Det er sjeldnere barn av foreldre med fast jobb og er relativt stabilt hjemmeliv planlegger å få barn som "karriere". Enn omvendt.

For min egen del så vet jeg det at jeg har så vidt nok til meg og lillegutt så da kommer jeg ikke til å få flere barn før jeg er i en bedre situasjon, økonomisk sett. :)

Edit; Leif.

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og Janet Jacksons puppeglipp. Og samkjønnskyssing. Stor ståhei :)

Ja,hva ER greia med den nakenfrykten i USA? Mens voldsfilmer er greit.. og fyllekjøring og marihuana er heeelt greit. Men ordentlig seksualundervisning, mer opplysning om prevensjon og åpenhet om abort er fy? Det landet der ass.. dobbeltmoralsk! Jeg kjenner flere i Texas som "liksom" er jomfruer men de har 69 som bare det..

Anonymous poster hash: 9ef52...5bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,hva ER greia med den nakenfrykten i USA? Mens voldsfilmer er greit.. og fyllekjøring og marihuana er heeelt greit. Men ordentlig seksualundervisning, mer opplysning om prevensjon og åpenhet om abort er fy? Det landet der ass.. dobbeltmoralsk! Jeg kjenner flere i Texas som "liksom" er jomfruer men de har 69 som bare det..

Anonymous poster hash: 9ef52...5bc

Katolikker, igjen. De definerer jomfru som at vagina skal være ubrukt. Oral og anal erbare å kjøre på, de er fortsatt dydige og rene piker..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katolikker, igjen. De definerer jomfru som at vagina skal være ubrukt. Oral og anal erbare å kjøre på, de er fortsatt dydige og rene piker..

De fleste kristne i USA er jo ikke katolikker da, men de fleste er langt mer konservative kristne (ulike protestantiske grupperinger) enn det vi finner her i landet likevel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lenge siden at det var vanlig med søskenflokk på 8-10. Besteforeldrene mine på begge sider kommer fra store familier med mange barn.

Idag får jo folk hetta hvis noen har 5 barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enkel voksenopplæring til de som mener katolikker er roten til alt ondt i USA:

http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_stratification

http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_the_United_States

Selvsagt har katolisismen påvirket amerikansk tankesett- på lik linje med diverse protestantiske grupper, baptister, mormonere, adventister og andre kristne grupperinger og andre religioner. Mange av disse langt mer konservative. Det kan også være verdt å merke seg at mens de opprinnelige katolske innvandrerne tilhørte lavstatusgrupper befinner majoriteten av katolikkene seg i middelklassesjiktet eller øvre middelklasse nå. Katolisismen er heller ikke spesielt konservativ i forhold til andre grupperinger, og er langt fra dominerende i de områdene der vi kanskje finner den største sosiale deprivasjonen i statene, nemlig i hillbilly-, redneck- og trailerstatene i sør.

Jeg tror den største årsaken til at noen velger å få mange barn til tross for manglende økonomisk evne til å ivareta dem, ligger mer i familiekultur og sosiale levekår enn i religion. Selv om religionen selvsagt er en del av bakteppet. Men hvis du sier sju barn, ingen penger, TV-show, snørr og tårer, så ville jeg ikke blitt overrasket om moren selv var ett av åtte søsken, fikk sitt første barn da hun var 15, har et svært løst forhold til arbeidslivet, og aldri har satt sin fot i utlandet, kanskje heller ikke utenfor delstaten. Under slike forhold er det lett å utvikle en passiv og lite gjennomtenkt holdning til livet, ta det som det kommer, ikke ha for høye forhåpninger for det kommer aldri til å endre seg likevel. Du ser ikke noe galt i å spise honnikorn foran TV til frokost, lunsj og middag, for det var slik du selv ble oppdratt, og du kan ikke hjelpe barna med skolearbeidet fordi du knapt var på skolen selv.

Dette er selvfølgelig satt på spissen, men at sosial mobilitet er lavere jo lenger ned i det sosioøkonomiske hierarkiet du kommer, og at "The american dream" er langt mer uoppnåelig for en dårlig utdannet trailerpark-gutt enn hva amerikanerne selv liker å tro, er vel ikke spesielt kontroversielt.



Anonymous poster hash: 77c96...db3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er fattige kan være like gode foreldre som de som har penger.

Nei. Når man ikke har råd til å la barna få spille fotball/hånball med vennene, eller man er nødt til å ringe skolen å sykemelde barna fordi man ikke har råd til å sende dem med på klassetur, når man ikke har råd til å arrangere bursdagsfest for barna osv, da er man (unnskyld uttrykket) ikke like god forelder som de som har penger.

P.S. jeg snakker av egen erfaring

Anonymous poster hash: dee9a...615

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er fattige kan være like gode foreldre som de som har penger.

Selvfølgelig! Men det var ikke det som var spørsmålet her.

Det er hvorfor de setter seg i en slik dårlig økonomisk situasjon, når de ikke takler den?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være at man får barn for å ha noe positivt i et ellers vanskelig liv. Hvis man ikke har en jobb man finner glede i og ingen partner så kan det å få barn gi mye glede... Ikke at jeg er enig i at det er rett å få flere barn enn det man har råd til, men jeg kan jo litt skjønne tankegangen.

Stakkars barn som får ansvaret for å gjøre mor lykkelig! Så feil mot barna. Om man ikke har jobb, ikke partner og har et ellers vanskelig liv, da er det eneste forsvarlige å la være å presse ut unger i ntil man har ryddet opp i livet sitt.

Anonymous poster hash: b9f57...0b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man virkelig dårlig råd må man bare sørge for ikke å poppe ut unger med jevne mellomrom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kjærlighet og omsorg er ALT som betyr noe vel :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Anonymous poster hash: 463dd...a6a

Ja det blir ungene dine mett av. Hvem barn trenger mat, klær og tak over hodet så lenge de har kjærlighet

Anonymous poster hash: a8ec8...d62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har man virkelig dårlig råd må man bare sørge for ikke å poppe ut unger med jevne mellomrom.

Man kan faktisk ikke forutse alt som kan skje i livet. Jeg ble alene med flere barn. Min mann døde plutselig. Har du vært fornuftig og gjort alle slags foranstaltninger for at ditt liv kan fortsette problemfritt uansett hva som kan skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan snakke for meg selv her. Jeg og kjæresten har en del gjeld hver for oss men jobber. Vi får det til å gå rundt og sparer litt hver mnd. Vi har lite luksus og leier leilighet. Vi planlegger likevel å få vårt første barn innen kanskje to år. Dumt vil nok mange si siden dere har masse gjeld. Jeg har pcos og har store vanskeligheter med å få barn. Det er begrenset hvor mange år jeg kan få hjelp til å kunne bli gravid. Så jeg velger derfor å oppfylle vår drøm om en familie kontra det å bli for gammel og aldri få drømmen oppfylt pga gjeld.

Anonymous poster hash: 63025...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er fattige kan være like gode foreldre som de som har penger.

Enig , har du barn gjest?

Anonymous poster hash: b695e...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk ikke forutse alt som kan skje i livet. Jeg ble alene med flere barn. Min mann døde plutselig. Har du vært fornuftig og gjort alle slags foranstaltninger for at ditt liv kan fortsette problemfritt uansett hva som kan skje?

Det jeg mener er at man må slutte å produsere barn etter at man har kommet i et økonomisk uføre. At man hadde flere barn før uføret kan man selvfølgelig ikke gjøre noe med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er fattige kan være like gode foreldre som de som har penger.

Det hjelper jo ikke hvis du ikke klarer å forsørge dem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...