Gå til innhold

Folk som griner over at de er fattige og som får 4-5-6 unger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt å så på Ellen Degeneres-show og blandt gjestene var en dame som hadde gjeld opp til pipa, faren til ungene var tydeligvis ikke-eksisterende i livet til familien og hun hadde greid å presse ut ikke mindre enn 6 unger. Samtlige unger fikk hvert sitt stipend så de kunne gå videregående, og alle brøt ut i gråt og takket Gud osv...

Selv kjenner jeg mange som sliter over dårlig råd, "tidsklemma" osv, og ikke før de har sagt det er de plutselig gravid med barn nummer 3.

Jeg er heller ikke spesielt rik, og jeg vet at om jeg hadde blitt gravid nå hadde det betydd KRISE for meg, med tanke på min økonomiske situasjon, bosituasjon o.l. Hva tenker disse kvinnene med egentlig, som får unge etter unge når de VET at de ikke har råd?

Det er ikke så vanskelig å benytte seg av prevensjon, og om prevensjonen ikke skulle fungere er abort en mulighet. Nytter ikke å føde en hel ungeflokk for så å sette seg ned å grine fordi man ikke får endene til å møtes.



Anonymous poster hash: 8588d...513
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vel være at man får barn for å ha noe positivt i et ellers vanskelig liv. Hvis man ikke har en jobb man finner glede i og ingen partner så kan det å få barn gi mye glede... Ikke at jeg er enig i at det er rett å få flere barn enn det man har råd til, men jeg kan jo litt skjønne tankegangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kjærlighet og omsorg er ALT som betyr noe vel :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:



Anonymous poster hash: 463dd...a6a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg vet om ei som ikke har VGS, ikke jobb. Ingenting. Hun prøver å få barn. Jeg spurte henne rett ut om hvordan i huleste hun hadde tenkt til å forsørge den ungen, og var hun ikke bekymret over sitt fremtidige barns livssituasjon? "Neida jeg er ikke bekymret, NAV betaler" - fikk jeg tilbake. :sjokkert:

Jeg mener ikke at man skal ha millioner på kontoen og 7 års utdanning for å få barn, men NOE bør være på stell i livet ditt før du formerer deg.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er fattige kan være like gode foreldre som de som har penger.

Men man er ikke gode foreldre om man ikke kan dekke deres behov, også materielle.

Anonymous poster hash: 86f1f...a30

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men man er ikke gode foreldre om man ikke kan dekke deres behov, også materielle.

Anonymous poster hash: 86f1f...a30

Vel, du har rett hvis du mener deres reklameskapte behov for iPhone ikke kan dekkes pga økonomiske årsaker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de som har en religion hvor de er imot prevensjon og abort, og da får de jo barn. Fattig eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være at man får barn for å ha noe positivt i et ellers vanskelig liv. Hvis man ikke har en jobb man finner glede i og ingen partner så kan det å få barn gi mye glede... Ikke at jeg er enig i at det er rett å få flere barn enn det man har råd til, men jeg kan jo litt skjønne tankegangen.

Jeg kunne også tenkt meg en Ferrari og en privat øy i Stillehavet når jeg har det vanskelig, men jeg skjønner jo at det ikke går.

Ellers så er jo ikke dette en debatt om hvorvidt rike mennesker er bedre foreldre enn de med normal/dårlig råd. Det handler rett og slett om at man ikke bør få barn når man ikke makter å ta vare på dem økonomisk sett. Ingen barn har absolutt bruk for en iPhone eller Playstation, men de har bruk for klær, skolesaker og mat på bordet. Kan man ikke skaffe dette, bør man passe på at man ikke får barn heller.

Anonymous poster hash: cc8f7...038

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom til å tenke på er hvorfor amerikanere ofte er sånn imot abort? Der er det jo vanlig å føde barn og adoptere dem bort hvis foreldra ikke kan ta vare på barna. Må jo være bedre å bare ta abort enn å gjennomgå svangerskap etc. Skjønner ikke hva folk skal med mer enn 2 unger.. hva er vitsen?



Anonymous poster hash: 9ef52...5bc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du har rett hvis du mener deres reklameskapte behov for iPhone ikke kan dekkes pga økonomiske årsaker.

Det er ikke snakk om iPhone, og det håper jeg faktisk du forstår.

Vi var så fattige at jeg ikke turte spørre om noenting, briller visste jeg at jeg trengte men jeg turte ikke si fra fordi økonomien hjemme var et sorgens kapittel. Jeg fikk dårlig samvittighet da jeg ble kronisk syk, for da visste jeg at medisinene kostet mye penger.

Selv ville jeg aldri gitt en unge en slik oppvekst, jeg følte meg som en evig utgiftspost.

Anonymous poster hash: d4e0f...933

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om iPhone, og det håper jeg faktisk du forstår.

Vi var så fattige at jeg ikke turte spørre om noenting, briller visste jeg at jeg trengte men jeg turte ikke si fra fordi økonomien hjemme var et sorgens kapittel. Jeg fikk dårlig samvittighet da jeg ble kronisk syk, for da visste jeg at medisinene kostet mye penger.

Selv ville jeg aldri gitt en unge en slik oppvekst, jeg følte meg som en evig utgiftspost.

Anonymous poster hash: d4e0f...933

Vel, men ville du ønsket at du ikke var født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom til å tenke på er hvorfor amerikanere ofte er sånn imot abort? Der er det jo vanlig å føde barn og adoptere dem bort hvis foreldra ikke kan ta vare på barna. Må jo være bedre å bare ta abort enn å gjennomgå svangerskap etc. Skjønner ikke hva folk skal med mer enn 2 unger.. hva er vitsen?

Anonymous poster hash: 9ef52...5bc

Det er fordi religion fortsatt har dype røtter i amerika. Det er feil å ta bort Guds gave, er det mange som mener her. I tillegg til det så er det mange plasser det er vanskelig å få abort i landet.

Endret av Fiolinisten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fordi religion fortsatt har dype røtter i amerika. Det er feil å ta bort Guds gave, er det mange som mener her. I tillegg til det så er det mange plasser det er vanskelig å få abort i landet.

Vanskelig? Er ikke sykehus private der borte da? Hadde heller tatt abort enn å gått gjennom et svangerskap og gi fra meg ungen.. det er jo 100 ganger mer traumatisk! Virker ikke som dem er så flinke med prevensjon der borte heller, siden det er så mange tenåringsmødre.

Anonymous poster hash: 9ef52...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fattige land vil jeg tro flere får mange barn fordi de håper at noen klarer seg og kan forsørge resten av familien. Forståelig nok. Barna jobber fra de er barn/veldig ung for å tjene til livets opphold.

Men i forholdsvis "rike" land, så er det jo mye lettere at 1 eller 2 barn klarer å få utdanning, jobb og tjene penger. I tillegg til at i "rike" land så er det foreldrene som forsørger barna. Og da bør man tenke med hodet!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig? Er ikke sykehus private der borte da? Hadde heller tatt abort enn å gått gjennom et svangerskap og gi fra meg ungen.. det er jo 100 ganger mer traumatisk! Virker ikke som dem er så flinke med prevensjon der borte heller, siden det er så mange tenåringsmødre.

Anonymous poster hash: 9ef52...5bc

Som oftest er ikke problemet at sykehusene er offentlige eller private, men at pasient ikke har råd eller at leger nekter å utføre abort. Sett deg litt inn i det som foregår over der, så finner du fort ut hvor problemene ligger. Mangel på prevensjon er mest fordi de ikke har seksuell utdaningsopplegg som i Norge, det har også med religion og tro å gjøre. Det er like mye synd å beskytte seg mot graviditet som å avbryte et svangerskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som oftest er ikke problemet at sykehusene er offentlige eller private, men at pasient ikke har råd eller at leger nekter å utføre abort. Sett deg litt inn i det som foregår over der, så finner du fort ut hvor problemene ligger. Mangel på prevensjon er mest fordi de ikke har seksuell utdaningsopplegg som i Norge, det har også med religion og tro å gjøre. Det er like mye synd å beskytte seg mot graviditet som å avbryte et svangerskap.

Hæ, har de ikke sex undervisning der borte? Så teit, skulle tro det var et u-land..

Anonymous poster hash: 9ef52...5bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne også tenkt meg en Ferrari og en privat øy i Stillehavet når jeg har det vanskelig, men jeg skjønner jo at det ikke går.

Ellers så er jo ikke dette en debatt om hvorvidt rike mennesker er bedre foreldre enn de med normal/dårlig råd. Det handler rett og slett om at man ikke bør få barn når man ikke makter å ta vare på dem økonomisk sett. Ingen barn har absolutt bruk for en iPhone eller Playstation, men de har bruk for klær, skolesaker og mat på bordet. Kan man ikke skaffe dette, bør man passe på at man ikke får barn heller.

Anonymous poster hash: cc8f7...038

jo da, jeg er enig i det jeg, jeg ville aldri fått barn jeg ikke hadde råd til, men jeg kan jo forstå at man har lyst på noe positiv i livet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man har lyst på noe positivt i livet sitt, bør jo absolutt ikke være grunn nok til å sette barn til verden. Det er en fryktelig egoistisk tanke synes jeg. Man får ikke barn for å trøste seg selv i vanskelige situasjoner. Å få barn innebærer et kjempestort ansvar, både økonomisk, følelsesmessig, oppfølging, oppdragelse osv.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien du så er sannsynligvis katolikker. På de Nanny-showene er det stort sett katolikker som er caser, de pøser ut en haug med unger tett i tett, og så er det litt slitsomt å skulle oppdra avkommet.

Barna kommer av at prevensjon er synd, og abort er synd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...