Gå til innhold

Tips til ettårsdagsgave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Minsta mi blir ett år snart og jeg sliter med å finne ut både hva vi skal kjøpe til henne selv og hva vi skal ønske til henne. Hun har masse leker og klær etter storesøster. Tenkte å kjøpe barnestol (type voksenstol i miniatyr) til jul. Hun har igrunn alt hun trenger, hun er enda så lita at hun merker ikke at det hun har er arvet.

Noen som har noen gode forslag til meg?

Anonymous poster hash: cd30f...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig vil jeg anbefale å ønske seg penger til henne når hun enda er såpass liten, og sette de på sparekonto. Hvis hun har alt så er det så unødvendig og ønske seg "mer" av typ klær, leker osv.. Snart er hun jo over på noe annet.

Det gjorde mine foreldre med meg mens jeg var liten (Fikk så klart noen gaver i tillegg fra f.eks bestemødre som absolutt skulle dikke og dulle :fnise: ), og jeg satt stooooor pris på de pengene etterpå! Veldig få som husker hva de fikk i gave når de var 1-2-3 år uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke hvilke leker hun har etter storesøster, så bare prøver meg på noen forslag:

Gyngehest

Gåbil

Trehjulssykkel(med skyvestang)

Duplo(kommet masse nytt nå)

Puslespill

Møbler til rommet sitt

Leketelt



Anonymous poster hash: 5f292...915
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsta mi blir ett år snart og jeg sliter med å finne ut både hva vi skal kjøpe til henne selv og hva vi skal ønske til henne. Hun har masse leker og klær etter storesøster. Tenkte å kjøpe barnestol (type voksenstol i miniatyr) til jul. Hun har igrunn alt hun trenger, hun er enda så lita at hun merker ikke at det hun har er arvet.

Noen som har noen gode forslag til meg?Anonymous poster hash: cd30f...690

Litt avsporing her kanskje... Men mener du at det er feil å arve når man er så gammel at man merker at man har arvet.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing her kanskje... Men mener du at det er feil å arve når man er så gammel at man merker at man har arvet.....?

Det hørtes litt sånn ut. Husker når jeg fikk poser med arvet tøy av kusinene mine opp til vi var en 12-13 år og ikke passet i samme tøy lenger. Var bursdag og jul på en gang det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår minstemann fikk en bil i ettårsdave, sånn stor plastbil/kjæretøysak som de kan sitte på og sparke seg framover med beina, med masse knapper og slikt. Den bruker han fremdeles hver dag, selv om han snart er to år. :)

Han arvet også masse leker etter storesøster, men en slik bil hadde hun ikke.



Anonymous poster hash: 7d0ac...23b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes litt sånn ut. Husker når jeg fikk poser med arvet tøy av kusinene mine opp til vi var en 12-13 år og ikke passet i samme tøy lenger. Var bursdag og jul på en gang det :fnise:

Her også :ler: og mine barn elsker å arve. Både leker, klær, sportsutstyr, bøker og alt annet! Da er det fest i stua :ler: :ler: :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Trehjulsykkel/Sykkel eller sparkesykkel? Hun er kanskje litt for liten akkurat nå (jeg er usikker på det?), men det blir jo uansett godt brukt når det passer vil jeg tro.

Har dere hage ute? I så fall går det jo an å ønske seg en slik (mini-)trampoline. Ev. huskestativ om dere har plass til det.

Gavebøker med eventyr og slikt.

Sakkosekk.

Karnevalsdrakt til februar 2015? (Det er jo i februar barnehagene har karneval).

Medlemsskap hos OBOS eller USBL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing her kanskje... Men mener du at det er feil å arve når man er så gammel at man merker at man har arvet.....?

Nei, jeg har ingenting imot å arve, eldstejenta mi har arvet masse hun også. Men jeg er litt opptatt av at når de blir eldre så skal ikke storesøster få alt nytt mens lillesøster aldri skal få "den fine lilla jakka" hun ønsker seg fordi det fins jakker hun kan arve av storesøster. Det kan vel fort føles urettferdig? Syns hun skal få noe nytt hun også :)

Er forresten selv enebarn, så hvordan disse følelsene faktisk funker mellom søsken aner jeg ikke.

Ts

Anonymous poster hash: cd30f...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ingenting imot å arve, eldstejenta mi har arvet masse hun også. Men jeg er litt opptatt av at når de blir eldre så skal ikke storesøster få alt nytt mens lillesøster aldri skal få "den fine lilla jakka" hun ønsker seg fordi det fins jakker hun kan arve av storesøster. Det kan vel fort føles urettferdig? Syns hun skal få noe nytt hun også :)

Er forresten selv enebarn, så hvordan disse følelsene faktisk funker mellom søsken aner jeg ikke.

Ts

Anonymous poster hash: cd30f...690

Enebarn selv, så vet egentlig ikke. Men jeg satt veeeldig pris på at de samlet inn pengegaver til meg når jeg var helt liten! For i 4-5-6+ alderen vil man jo absolutt ha leker, da er det fokuset! Vær praktisk mens du enda kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jenta vår blir ett skal hun få gåvogn med skygge sånn at det blir som ei dukkevogn og dukke til å ha oppi :) Men nå har hun en storebror og de har vidt forskjellig lekesmak så det er sjelden at hans gamle leker fenger henne...

Anonymous poster hash: a8867...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...