Gå til innhold

Skaffe Au pair for å få mer tid med barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Problemet er at du ikke har noe "opprinnelig argument." ;)

Problemet er at du ikke skjønner det opprinnelge argumentet og at det er på tide du tar deg ei bolle og slutter å dra ut alle dine avsporinger på denne måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. Jeg måtte faktisk gå ut på verandaen og se meg rundt for å forsikre meg om at jeg var fremdeles i Norge - og ikke Saudi Arabia 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da er det som flere skriver her, du ønsker en hushjelp, IKKE en au pair. En au pair er hovedsaklig ansatt for å hjelpe til med barn. Og lettere husarbeid. Burde være enkelt å få tak i. Men vil du ha en person som bor hjemme hos deg, eller en som kommer innom noen ganger i uken?

Anonymous poster hash: 30412...de6

Nei det er bare tull det du sier her. En au pair kan drive hovedsakelig med husarbeid, men antall arbeidstimer i uka skal ikke overstige 30 timer. Det med at de hovedsakelig skal passe barn er fantasi og fri diktning for de som tror på det.

Anonymous poster hash: 22001...704

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er bare tull det du sier her. En au pair kan drive hovedsakelig med husarbeid, men antall arbeidstimer i uka skal ikke overstige 30 timer. Det med at de hovedsakelig skal passe barn er fantasi og fri diktning for de som tror på det.

Anonymous poster hash: 22001...704

Selvfølgelig er det det. De kan fint gjøre primært husarbeid, så lenge det ikke overstiger 30 timer i uka, mange naive mennesker her på forumet...

Anonymous poster hash: 079cf...b89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo som tatt rett ut av en episode med Dag :fnise:

Mulig TS har svart på dette tidligere, men jeg forstår ikke helt hvorfor de velger å jobbe så mye. Er det lån til pipa? Jeg har også en jobb jeg er veldig glad i og jobber fort noen timer ekstra, men overhodet ikke så mye som TS og mannen. Jeg har venner og familie jeg vil prioritere.



Anonymous poster hash: 87cd6...95b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så latterlig at du poengterte at du faktisk ryddet opp etter deg selv. hvem i all verden ville betalt for at du skal leve et liv i sus og dus som datteren i familien og bare hjelpe til littegran når du følte for det. Man får seg au pair fordi man har behov for ekstra HJELP, ingen betaler i dyre dommer for au pair fordi de ønsker nok et lat familiemedlem.

Tror du alternative inntjeningsmåter på Filipinene for å brøfø "en hel familie" er mer lukurative?

Erlig talt altså, det sjokkerer meg hvor naive folk er! jeg kan hisse meg opp over folk som missbruker au pairene sin i form av at de ikke får den betalingen de skal ha, blir tvunget til å jobbe flere timer enn avtalt, fysisk og seksuel mishandling etc... men det som TS beskriver er helt vanlig jobb som alle au pairer må gjøre....

Anonymous poster hash: 079cf...b89

Du troller dessverre alt for åpenbart så ingen lar seg nok provosere av dette idiotiske tullet du kommer med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Ære til dere som prøver forklare Ts.

Og som er saklige.

Dere andre som angriper Ts fordi hun jobber for mye til at hun bør ha barn, at hun får jammen gjøre husarneidet selv osv osv osv. Har dere vondt for at andre prioriterer annerledes enn dere fordi de har råd muligheter? Herregud for en intolerant kaklegjeng dere kan være!

Og jeg tror disse filippinske jentene vet godt hva de går til i de tilfellene de anbefaler for andre. De er glad for hver krone de tjener. De vil hit for å jobbe og tjene penger.

Så er det selvfølgelig også de som vil lære kulturen mm.

Det er jo forskjellige byråer fra ulike land, så skal ikke være så vanskelig å få det en forventer og vil ha.

Ts.

Håoer dere er anstendige nok til å gi god lønn. Litt mer for tyngre ting som gressklipping osv. For det er ikke lett husarbeid.

Ellers så skjønner heller ikke jeg hvorfor du ikke heller får hushjelp/vaskehjelp?

Forstår ikke helt at du insisterer på au pair når vedkommende ikke skal ha med barna å gjøre i det hele tatt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo som tatt rett ut av en episode med Dag :fnise:

Mulig TS har svart på dette tidligere, men jeg forstår ikke helt hvorfor de velger å jobbe så mye. Er det lån til pipa? Jeg har også en jobb jeg er veldig glad i og jobber fort noen timer ekstra, men overhodet ikke så mye som TS og mannen. Jeg har venner og familie jeg vil prioritere.

Anonymous poster hash: 87cd6...95b

Vi jobber så mye fordi vi har valgt det selv. Du gjør dine prioriteringer og jeg gjør mine. Nå ønsker jeg å prioritere mer tid med barna og mindre tid til husarbeid.

TS

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ære til dere som prøver forklare Ts.

Og som er saklige.

Dere andre som angriper Ts fordi hun jobber for mye til at hun bør ha barn, at hun får jammen gjøre husarneidet selv osv osv osv. Har dere vondt for at andre prioriterer annerledes enn dere fordi de har råd muligheter? Herregud for en intolerant kaklegjeng dere kan være!

Og jeg tror disse filippinske jentene vet godt hva de går til i de tilfellene de anbefaler for andre. De er glad for hver krone de tjener. De vil hit for å jobbe og tjene penger.

Så er det selvfølgelig også de som vil lære kulturen mm.

Det er jo forskjellige byråer fra ulike land, så skal ikke være så vanskelig å få det en forventer og vil ha.

Ts.

Håoer dere er anstendige nok til å gi god lønn. Litt mer for tyngre ting som gressklipping osv. For det er ikke lett husarbeid.

Ellers så skjønner heller ikke jeg hvorfor du ikke heller får hushjelp/vaskehjelp?

Forstår ikke helt at du insisterer på au pair når vedkommende ikke skal ha med barna å gjøre i det hele tatt??

Vi ønsker Au pair fordi det er mer fleksibelt og lettere med en som bor hos oss. Det er også enklere å ha EN fast person og forholde seg til, hvis det skulle bli sånn at hun måtte hente i barnehagen en dag så er det jo også enklere for barna og ha EN person å forholde seg til. I tillegg har jeg mange veninner som har au pair som er fornøyde og anbefaler dette.

Har aldri sagt noe annet enn at vi skal betale godt og holde oss til reglene...

Hvis dette virkelig var så ulovelig og forferdelig som alle her skal ha det til så hadde ingen hatt au pair....

TS

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Vi jobber så mye fordi vi har valgt det selv. Du gjør dine prioriteringer og jeg gjør mine. Nå ønsker jeg å prioritere mer tid med barna og mindre tid til husarbeid.

TS

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Men dette er da en helt vanlig prioritering nå for tiden, derfor skaffer flere og flere seg tjenester som vaskehjelp og gartnerhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er da en helt vanlig prioritering nå for tiden, derfor skaffer flere og flere seg tjenester som vaskehjelp og gartnerhjelp.

:murvegg: Eller au pairer...

Anonymous poster hash: 079cf...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

:murvegg: Eller au pairer...

Anonymous poster hash: 079cf...b89

Nei, de ansetter man om man ønsker hjelp til barna. Jeg kjenner heldigvis ingen som misbruker Au Pair ordningen, og det er jeg utrolig glad for. De som har Au Pair og som ønsker hushjelp i tillegg har da både Au Pair og vaskehjelp. Mulig jeg bor i et litt finere strøk en deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette virkelig var så ulovelig og forferdelig som alle her skal ha det til så hadde ingen hatt au pair....

TS

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Men nå er det mange mennesker som syns det er helt greit å utnytte andre mennesker, så at det mange som har au pair på de rette vilkårene er ikke overraskende. Selv om det er mange som gjør det, er det ikke dermed sagt at det er greit.

Også er det faktisk en god del mennesker som bruker ordningen slik den skal brukes. Og det er da enda godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Hvis dette virkelig var så ulovelig og forferdelig som alle her skal ha det til så hadde ingen hatt au pair....

TS

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Siden det nå anbefales å fjerne au pair-ordningen er det vel et ganske tydelig signal om at det er så forferdelig som man vil ha det til... Man hadde ikke vurdert å avskaffe hele ordningen hvis den hadde fungert slik den skulle. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En au pair er da i norge for å jobbe. Du kan sette dem til å gjøre lette arbeidsoppgaver, og alle er forskjellige der på hva de vil godta. Noen kan like å klippe plenen, fremfor en annen arbeidsoppgave som stryking. Folk er da forskjellige, og au pairer. Dette er noe du og din au pair må komme til enighet om.

Det er en haug av folk her inne som aldri har hatt au pair selv, og kun ser på det fra utsiden. En au pair er her 100% for å jobbe for pengenes skyld. Da setter man også denne personen til å jobbe 20-30 timer i uken, uansett hvilke oppgaver det er så lenge det er innenfor rimelighetens grenser. Alt det TS har nevnt, er da lette arbeidsoppgaver og noe en au pair lett kunne ha gjort, men det må selvsagt kommunikasjon rundt hva familien ønsker til sin au pair da man ikke kan tvinge noe frem hos dem. Men som sagt, det TS har skrevet vil ikke 90% av au pairene ha noe problem med å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de ansetter man om man ønsker hjelp til barna. Jeg kjenner heldigvis ingen som misbruker Au Pair ordningen, og det er jeg utrolig glad for. De som har Au Pair og som ønsker hushjelp i tillegg har da både Au Pair og vaskehjelp. Mulig jeg bor i et litt finere strøk en deg.

Hadde jeg kjent noen som misbrukte ordningen hadde jeg meldt de inn, og det håper jeg andre ville gjort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Vi ønsker Au pair fordi det er mer fleksibelt og lettere med en som bor hos oss. Det er også enklere å ha EN fast person og forholde seg til, hvis det skulle bli sånn at hun måtte hente i barnehagen en dag så er det jo også enklere for barna og ha EN person å forholde seg til. I tillegg har jeg mange veninner som har au pair som er fornøyde og anbefaler dette.

Har aldri sagt noe annet enn at vi skal betale godt og holde oss til reglene...

Hvis dette virkelig var så ulovelig og forferdelig som alle her skal ha det til så hadde ingen hatt au pair....

TS

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Ok.Skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En au pair er da i norge for å jobbe. Du kan sette dem til å gjøre lette arbeidsoppgaver, og alle er forskjellige der på hva de vil godta. Noen kan like å klippe plenen, fremfor en annen arbeidsoppgave som stryking. Folk er da forskjellige, og au pairer. Dette er noe du og din au pair må komme til enighet om.

Det er en haug av folk her inne som aldri har hatt au pair selv, og kun ser på det fra utsiden. En au pair er her 100% for å jobbe for pengenes skyld. Da setter man også denne personen til å jobbe 20-30 timer i uken, uansett hvilke oppgaver det er så lenge det er innenfor rimelighetens grenser. Alt det TS har nevnt, er da lette arbeidsoppgaver og noe en au pair lett kunne ha gjort, men det må selvsagt kommunikasjon rundt hva familien ønsker til sin au pair da man ikke kan tvinge noe frem hos dem. Men som sagt, det TS har skrevet vil ikke 90% av au pairene ha noe problem med å gjøre.

Disse filippinske jentene vil ikke ha noe problem med å utføre hva enn de blir bedt om nei, fordi de er fattige og trenger penger for å mate familien sin hjemme. Mange selger kroppen sin også fordi de trenger pengene for å overleve, det betyr ikke at de liker å utføre seksuelle tjenester for penger eller at det er rett at noen utnytter disse fattige menneskene. Uansett hvordan du vrir og vender på det er au-pair først og fremst en kulturell utveksling hvor man skal være en dagmamma som bor hos deg. Dessverre har nordmenn utnyttet systemet så mye på bekostning av fattige jenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...