Gå til innhold

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med naboen og hunden deres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I år flyttet jeg i helt ny hus. Og naboene tar seg til rette eller hunden deres som om det ikke var noe hus her fortsatt. I begynnelsen så gikk hunden deres uten bånd, rundt huset mitt, på mitt bark, mitt gress og mange ganger da jeg åpnet døren så hoppet han på meg. Jeg sa ifra til naboen at hunden deres kan gå løs så mye den vil men ikke ved mitt hus, det er privat eiendom. Men de skjønner det ikke? Hunden deres kan jeg fortsatt se foran huset mitt og idag ved en tilfeldighet så jeg hunden bæsje på mitt gress. Jeg tok den opp i posen og satte den ved naboen sitt inngangsdør å ringte på, da åpnet sønnen deres døren og sa at foreldrene gikk tur. Jeg sa at de kunne ta kontakt med meg når de fikk tid. Fem minutter etterpå ser jeg naboene går tur, så de ville ikke komme ut med vilje?!? Så frekt at det ikke går ann.

Hva skal jeg gjøre? Noen tips?

Anonymous poster hash: 77e50...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt en ordebtlig prat med de først, ikke vært sur eller noe men bare veldig tydelig.

Om de fortsatt gir blaffen hadde jeg kontaktet velforening eller noe i den duren om dere har det der dere bor.

Hvis ikke det heller hjelper noe hadde jeg gitt klar beskjed at det er båndtvang og at fu kontakter politiet om hunden stadig er borte hos deg.

Jeg forstår at en hund kan være litt på ville veier i bland og forville seg inn til naboen, selv om det ikke er greit så kan jo slikt skje. Men at den stadig er hos deg uten at naboene bryr seg eller beklager er en helt annen sak!

Anonymous poster hash: edcf2...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til Falken, si det er en løshund i nabolaget og at du ikke aner hvem som eier den. Falken putter hunden på kennel, og dustenaboene må punge ut en svinaktig høy sum for å få den ut igjen.



Anonymous poster hash: 797d7...ab9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til Falken, si det er en løshund i nabolaget og at du ikke aner hvem som eier den. Falken putter hunden på kennel, og dustenaboene må punge ut en svinaktig høy sum for å få den ut igjen. Anonymous poster hash: 797d7...ab9

Koster dem ikke noe dersom de ringer politiet og melder hunden forsvunnet FØR noen ringer eierne og har funnet hunden.

Skriv et brev og legg i postkassa. Hjelper heller ikke dette, snakk med politiet for råd om videre fremgangsmåte.

Anonymous poster hash: f727e...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt en ordebtlig prat med de først, ikke vært sur eller noe men bare veldig tydelig.

Om de fortsatt gir blaffen hadde jeg kontaktet velforening eller noe i den duren om dere har det der dere bor.

Hvis ikke det heller hjelper noe hadde jeg gitt klar beskjed at det er båndtvang og at fu kontakter politiet om hunden stadig er borte hos deg.

Jeg forstår at en hund kan være litt på ville veier i bland og forville seg inn til naboen, selv om det ikke er greit så kan jo slikt skje. Men at den stadig er hos deg uten at naboene bryr seg eller beklager er en helt annen sak!Anonymous poster hash: edcf2...aa9

Jeg har allerede tatt en ordentlig prat med dem ang. det. Og hunden deres gikk i bånd en stund, men nå er den løs igjen og på min eiendom. Mange ganger har jeg sett at mens naboen gjør noe i hagen så vandrer hunden deres på min eiendom uten at de bryr seg. Det ser ut som om de ikke bryr seg eller liker å være frekk rett og slett. Når de IKKE klarer å åpne døren når jeg ringer på men later som om de er på tur, da synes jeg du er frekk. Mange ganger har jeg samlet annen sin dritt på min eiendom, jeg trodde at det var katter for det er mange løse katter her i området, men for alt jeg vet kunne det ha vært deres hund.

Anonymous poster hash: 77e50...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koster dem ikke noe dersom de ringer politiet og melder hunden forsvunnet FØR noen ringer eierne og har funnet hunden.

Skriv et brev og legg i postkassa. Hjelper heller ikke dette, snakk med politiet for råd om videre fremgangsmåte.Anonymous poster hash: f727e...9b5

Hva skal jeg skrive? Aldri skrevet brev til nabo, så jeg aner ikke?

Anonymous poster hash: 77e50...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan melde det til politiet. Er du veldig heldig kan det hende de tar seg tid til å ta en prat med hundeeier (og kanskje skremme dem litt) når de oppfatter at det er et gjentakende problem. Det er ikke lov å ha hunden løs uten å ha kontroll på den.

Blir det for mye kan du jo også vurdere å gjerde inn din egen eiendom (selv om det naturligvis er de som burde gjerdet inn sin).

Hvis du har en aktiv Dyrebeskyttelsen i nærheten kan du ta kontakt med dem og spørre om de har noen tips.

Anonymous poster hash: 31868...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år flyttet jeg i helt ny hus. Og naboene tar seg til rette eller hunden deres som om det ikke var noe hus her fortsatt. I begynnelsen så gikk hunden deres uten bånd, rundt huset mitt, på mitt bark, mitt gress og mange ganger da jeg åpnet døren så hoppet han på meg. Jeg sa ifra til naboen at hunden deres kan gå løs så mye den vil men ikke ved mitt hus, det er privat eiendom. Men de skjønner det ikke? Hunden deres kan jeg fortsatt se foran huset mitt og idag ved en tilfeldighet så jeg hunden bæsje på mitt gress. Jeg tok den opp i posen og satte den ved naboen sitt inngangsdør å ringte på, da åpnet sønnen deres døren og sa at foreldrene gikk tur. Jeg sa at de kunne ta kontakt med meg når de fikk tid. Fem minutter etterpå ser jeg naboene går tur, så de ville ikke komme ut med vilje?!? Så frekt at det ikke går ann.

Hva skal jeg gjøre? Noen tips?

Anonymous poster hash: 77e50...3ec

Enten sså tar du bæsjen og kliner den på døra til dem, eventuelt kaster bæsjen på huset. ELLER så kan du lokke hunden inn i huset ditt med noe deilig mat, du kan jo holde han inne over natta (IKKE INNESTENGT ALTSÅ) så kanskje de skjønner alvoret i at hunden går løs. Den kan jo bli kidnappa, drept osv...

Anonymous poster hash: bc39c...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte å tenne på bæsjeposen. Gjør det hver gang bikkja driter på din plen så kanskje det skjer noen forandringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...