Gå til innhold

Hundeeiere rundt Stavanger-området!


Frk.K

Anbefalte innlegg

Dere bør lese dette.

- 30 lite synlige feller

På plakatene står følgende tekst: "Hundeeiere oppfordres til å holde hundene i bånd i dette området. Det er lagt ut ca. 30 lite synlige revefeller i bekjempelse mot løshunder. Havner hunden i fellen, blir labben kuttet rett av og den vil blø i hel i løpet av kort tid. Så er de glad i hunden deres, hold den i bånd".

Fra Hundehjelpen sin FB side:

"VIKTIG MELDING FRA HUNDEHJELPEN/POLITIET

Hundehjelpen fikk nå en telefon fra politiet som har oppsøkt en person som har innrømmet å henge opp disse lappene, Personen har fått tilsnakk av politiet og krav om å fjerne lappene innen 12 timer. Personen har også innrømmet at dette er kun "skremselpropaganda" og ingen feller er lagt ut.

Vær fremdeles obs, man kan aldri vite, hold øynene oppe. finner du en felle eller noe som linger på en, kontakt politiet 02800.

Hundehjelpen takker politiet som tok dette seriøst og løste saken raskt !"

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper en liten unge setter foten i en felle og blir hardt skadd....

Da kanskje politiet tar saken alvorlig....



Anonymous poster hash: ff2fb...a81
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper en liten unge setter foten i en felle og blir hardt skadd....

Da kanskje politiet tar saken alvorlig....

Anonymous poster hash: ff2fb...a81

De har jo tatt saken alvorlig.

Edit: Redigert HL.

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det med rogalendinger og aversjonen mot hundehalsbånd?

Det som utenforstående folk ikke forstår er at friluftsområdet Sørmarka er litt spesiell mtp båndtvang. Det er deler der det er helårlig båndtvang, deler der det er normal båndtvang og et området det det ikke er båndtvang whatsoever. Disse lappene ble hengt opp i området der det ikke er båndtvang og vanlig bpndtvang (som ikke gjelder nå). Dette området er veldig populært for hundeeiere, barnehager, ryttere og turgåere.

Anonymous poster hash: 930c7...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ingen feller der ute. Det han gjør er ikke så annerledes fra hva media gjør med ebola. Skremme-skremme-skremme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som utenforstående folk ikke forstår er at friluftsområdet Sørmarka er litt spesiell mtp båndtvang. Det er deler der det er helårlig båndtvang, deler der det er normal båndtvang og et området det det ikke er båndtvang whatsoever. Disse lappene ble hengt opp i området der det ikke er båndtvang og vanlig bpndtvang (som ikke gjelder nå). Dette området er veldig populært for hundeeiere, barnehager, ryttere og turgåere.

Anonymous poster hash: 930c7...e4f

Nei, jeg fikk faktisk med meg situasjonen, men jeg tenkte litt lenger. Hva er det som provoserer noen til å henge opp noe slikt? Jo, antagelig frustrasjon. Og hva bygger opp denne typen frustrasjon, jo flere uheldige situasjoner.

Det sier seg nesten selv at hvis det er populært blandt barnehager og ryttere og turgåere, så er det ikke populært med løse hunder. Ikke fordi det ikke finnes hundeeiere med hunden løs som har god nok kontroll på hunden sin til at de kan dele området sammen med disse gruppene, men fordi det tydeligvis er mange nok som har løs hund i området som faktisk skaper situasjoner.

Gitt at det nå er blitt akseptabelt og nesten nobelt å være uansvarlig hundeeier, og ingen hensyn trumfer hundens urinstinkter, så regner jeg med at det har blitt så alvorlig at noen følte for å gjøre noe. Siden det som du påpeker ikke er båndtvang i dette området, er det lite hjelp i å gå til politiet, så da har man valgt denne skremme metoden.

Og da sitter jeg igjen med spørsmålet; hvorfor er det så vanskelig å gå med hunden i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper en liten unge setter foten i en felle og blir hardt skadd....

Da kanskje politiet tar saken alvorlig....

Anonymous poster hash: ff2fb...a81

Nei! Ungen er like uskyldig som et dyr..

Denne kronidioten burde få alle fellene rundt noen edlere deler...

Jækla tulling !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fikk faktisk med meg situasjonen, men jeg tenkte litt lenger. Hva er det som provoserer noen til å henge opp noe slikt? Jo, antagelig frustrasjon. Og hva bygger opp denne typen frustrasjon, jo flere uheldige situasjoner.

Det sier seg nesten selv at hvis det er populært blandt barnehager og ryttere og turgåere, så er det ikke populært med løse hunder. Ikke fordi det ikke finnes hundeeiere med hunden løs som har god nok kontroll på hunden sin til at de kan dele området sammen med disse gruppene, men fordi det tydeligvis er mange nok som har løs hund i området som faktisk skaper situasjoner.

Gitt at det nå er blitt akseptabelt og nesten nobelt å være uansvarlig hundeeier, og ingen hensyn trumfer hundens urinstinkter, så regner jeg med at det har blitt så alvorlig at noen følte for å gjøre noe. Siden det som du påpeker ikke er båndtvang i dette området, er det lite hjelp i å gå til politiet, så da har man valgt denne skremme metoden.

Og da sitter jeg igjen med spørsmålet; hvorfor er det så vanskelig å gå med hunden i bånd.

Fordi hunder er ikke ment til å leve livet i bånd. Nå har kommunen tilrettelagt for hundeeiere i Sørmarka, også er det idioter som ikke klarer å akseptere det.

Anonymous poster hash: 930c7...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fikk faktisk med meg situasjonen, men jeg tenkte litt lenger. Hva er det som provoserer noen til å henge opp noe slikt? Jo, antagelig frustrasjon. Og hva bygger opp denne typen frustrasjon, jo flere uheldige situasjoner.

Det sier seg nesten selv at hvis det er populært blandt barnehager og ryttere og turgåere, så er det ikke populært med løse hunder. Ikke fordi det ikke finnes hundeeiere med hunden løs som har god nok kontroll på hunden sin til at de kan dele området sammen med disse gruppene, men fordi det tydeligvis er mange nok som har løs hund i området som faktisk skaper situasjoner.

Gitt at det nå er blitt akseptabelt og nesten nobelt å være uansvarlig hundeeier, og ingen hensyn trumfer hundens urinstinkter, så regner jeg med at det har blitt så alvorlig at noen følte for å gjøre noe. Siden det som du påpeker ikke er båndtvang i dette området, er det lite hjelp i å gå til politiet, så da har man valgt denne skremme metoden.

Og da sitter jeg igjen med spørsmålet; hvorfor er det så vanskelig å gå med hunden i bånd.

Da kan jo de det ikke er populært for gå i området MED båndtvang. Så kan de som ikke har problemer med løse hunder gå der det er lov med løse hunder. Problem løst!

Blir som å gå i lekeland og klage på at det er løse unger der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, de vet hvem fyren er og han får tilsnakk? Det er jo direkte trusler, især når det går barnehageunger løse i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...