Gå til innhold

Den beste hundeselen


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Hvilken sele som er best vil jo variere fra hund til hund siden hunder er ulikt bygget. Men jeg har en Xtreme Teflon sele som jeg er svært fornøyd med. Er en billigversjon av Julius K9-selen.

Jeg liker den for den er lett å ta på og av, har få stropper som kan klemme, lugge og gange, har refleks innebygget og er stødig og enkel. Den har også borrelås på sidene slik at man kan enten kjøpe tøylapper med tekst eller kløv og feste på.

10599525_10152189531231721_8111729148409

Den fine søtnosen der har jeg sett bilde av før :)

Følte at det var noe kjent med nicke ditt, og da jeg så bilde kjente jeg deg igjen med en gang. Du er jo en Caniser jo :)

Har ikke vært der på lengde siden jeg er hundeløs om dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker puppia sele på min blandingshannhund (labrador/doberman),

Tok litt tid før jeg fant en på nett i stor str, men den jeg kjøpte har holdt vanvittig lenge uten noe slitasje annet enn at den er skitten. Den belaster de riktige stedene og aklir ikke rundt på kroppen etter som hunden skifter retning. Ingen gnagsår, og hunden min trives mye bedre i den enn i andre seler, sikkert fordi den sitter godt på.

Kommer aldri til å velge noe annet ;)

Anonymous poster hash: 2bc03...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fine søtnosen der har jeg sett bilde av før :)

Følte at det var noe kjent med nicke ditt, og da jeg så bilde kjente jeg deg igjen med en gang. Du er jo en Caniser jo :)

Har ikke vært der på lengde siden jeg er hundeløs om dagen :(

Caniser og sonis her, ja. :)

Trist å høre at du ikke har hund lenger. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg er storfornøyd med Hurtta sin Y-sele, har dessverre ingen andre erfaringer.

De er gode, men akk så tykke.. Gode om sommeren da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caniser og sonis her, ja. :)

Trist å høre at du ikke har hund lenger. :(

Var på Sonen også, men ikke like mye som Canis...

Takk :) Begynner å bli lenge siden nå, men har desverre ikke tid til å få meg en ny hund nå. Alt for mye som er usikkert om dagen til at jeg vil ta på meg det ansvare nå.

Men en dag blir det hund igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Belgisk fårhund (groendael) og bruker også hurrta sine. Han må ha dekken når det er minus 10 ute ellers vil han helst ikke ut :fnise: Bruker sela over dekkenet her, de kan jo justeres litt så har bare en størrelse vi bruker vinter som sommer.



Anonymous poster hash: eac63...9dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker må ha på klær, det er jeg helt enig i :). Men de fleste hunder er bygget for å være ute og så sant man lar de være tilstrekkelig mye utendørs så utvikler de underull og pels som gjør at de tåler en vanlig norsk vinter.

Men det er klart at sitter man inne i en byleilighet så utvikler ikke hunden denne nødvendige pelsen, men det syns jeg er på kanten til dyremishandling.

Jeg bor på landet, alle har hunder rundt her men ingen kler på de og ikke ser det ut som at noen lider noen nød heller.

Vi må slutte å menneskeliggjøre dyrene!

Anonymous poster hash: ce1f5...7ff

Å...hva er det som er så spesielt med byleiligveter som påvirker hundenes pels i annen grad enn i hus på landet?

Anonymous poster hash: 8bec4...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Å...hva er det som er så spesielt med byleiligveter som påvirker hundenes pels i annen grad enn i hus på landet?Anonymous poster hash: 8bec4...46c

Det er noe med eksosen kanskje? Påvirker inneklimaet og ødelegger pelskvaliteten til hunden. Akk,vi bymennesker esse!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Har Belgisk fårhund (groendael) og bruker også hurrta sine. Han må ha dekken når det er minus 10 ute ellers vil han helst ikke ut :fnise: Bruker sela over dekkenet her, de kan jo justeres litt så har bare en størrelse vi bruker vinter som sommer. Anonymous poster hash: eac63...9dd

Flink bisk som sier ifra når det er for kaldt, da :) har du også merket at de selene blir lett solbleket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink bisk som sier ifra når det er for kaldt, da :) har du også merket at de selene blir lett solbleket?

Den han har nå er vel rundt 3 år gammel i orange/svart og den synes jeg nesten ser helt ny ut i fargen faktisk. Nå er han ganske pelsete så sela "forsvinner" i pelsen så kan hende den skjermer litt for sola?

Anonymous poster hash: eac63...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Den han har nå er vel rundt 3 år gammel i orange/svart og den synes jeg nesten ser helt ny ut i fargen faktisk. Nå er han ganske pelsete så sela "forsvinner" i pelsen så kan hende den skjermer litt for sola? Anonymous poster hash: eac63...9dd

Det gjør den garantert, men kan også ha noe med fargen å gjøre. Min er blå.

Hadde et matchende kobbel vi har brukt veldig lite, som ikke har blitt solbleket, derfor ser jeg forskjellen på fargen. Ellers hadde jeg sikkert ikke lagt merke til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Må legge til at jeg er misfornøyd med at den hurttaselen sliter bort pelsen hans! Han er naken på halsen/brystet nå pga den selen... Ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mest fornøyd med Hurtta pro, er på den andre derfra nå. Den første varte i 3-4 år.

Endret av cellar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig fornøyd med denne.

Har den i to str, en til bruk med klær, og en til sommern. Myke og fine. Har en nakenhund så må ha noe som ikke gnager.http://www.smileydog.dk/shop/comfort-hundesele-brun-2360p.htmlAnonymous poster hash: 344d6...ec8

Det er en god sele :)

Men ville absolutt ikke ha brukt den som bilsele. Det ser den ikke strerk nok ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Ruffwear, Omnijore system tror jeg den heter. Kjøpte den på canis. Sele, bånd med demping og kjempefint hoftebelte med to sidelommer, flaskeholder og "nødavkobler"i settet. Anbefalles sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Er veldig fornøyd med Ruffwear, Omnijore system tror jeg den heter. Kjøpte den på canis. Sele, bånd med demping og kjempefint hoftebelte med to sidelommer, flaskeholder og "nødavkobler"i settet. Anbefalles sterkt!

Den ser god ut å trekke i? (Bilder på google)

Nøyaktig det jeg IKKE er ute etter :P han er ikke den største hunden, men du verden så sterk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...