Gå til innhold

Når hunden dør


Blåklokke

Anbefalte innlegg

Tusen takk igjen for gode og hjertevarmende svar:) Jeg merker allerede nå at livet går videre, selv om jeg ofte kjenner klumpen i mellomgulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk igjen for gode og hjertevarmende svar:) Jeg merker allerede nå at livet går videre, selv om jeg ofte kjenner klumpen i mellomgulvet.

Hei!

Godt å høre at du er bedre!

Selv mistet jeg min kjære lille hund tirsdag 29.november, altså bare tre dager siden! Han ble 18,5 år så han har vært i livet mitt så lenge jeg kan huske. Fikk han da jeg var 8 år. Han sovnet heldigvis stille inn hjemme hos oss. Noe jeg tror ga han en verdig død, i trygge omgivelser. Han hadde det ikke vondt, men døde nok bare av alderdommen. Men det er forferdelig tungt! Det gjør faktisk vondt. Igår kveld skrev jeg et "brev" til han med hva og hvordan jeg husker han. Det hjalp faktisk litt. Har du prøvd det?

Jeg vil bare si at jeg vet hvordan du har det, for jeg er i den samme situasjonen selv. Klarer ikke å fatte at han faktisk er borte!

Lykke til videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, til dere begge.

Det er tungt og trist å miste hunden sin. Og det er lov å sørge.

Jeg merket et veldig press på meg selv tidligere i høst. Jeg mistet min bestefar og hundejenta mi i løpet av to uker. Å gråte og sørge over bestefar var noe alle forventet og skjønte. Å gråte over hunden min var ikke like godtatt. Og det gjorde jo egentlig at sorgen min over hunden føltes verre fordi jeg ikke følte jeg kunne prate om det, for det var jo ikke ille i det hele tatt i forhold til tap av en besteforelder...

Som med alt - det blir bedre med tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Ja, det er trist når dyrene dør - men det er faktisk bare et dyr, og ikke et familiemedlem - og livet går videre.

Jeg synes faktisk at de som sørger seg halvt ihjel over en hund som har dødd, og sykemelder seg fra jobben, rett og slett er et hån mot f.eks foreldrene som mistet barna sine på Utøya.

Er du helt dum i hodet eller? For en kald og empatiløs person du er! Virkelig! Jeg har en hund, og hun er ikke bare en hund eller bare et dyr, hun ER et familiemedlem! Og si at det er et hån mot de som har mistet noen på Utøya? Det er virkelig en skam. Hunden min er som barnet mitt. Jeg er faktisk mye mer glad i henne enn jeg er i flere av familiemedlemmene mine. Så bare fordi hun er en hund, så er det et hån og en skam å sørge mer over henne enn en man er mindre glad i ? Det virker ganske ulogisk for meg. Du må skjerpe deg. Virkelig!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Kondolerer så mye :hug:

Vet selv hvor vondt det er når dyr dør. Enda kan jeg ta meg i å se etter pusen som jeg måtte avlive. Har aldri hatt en så spesiell katt før. Finner ingen slik som han .

Men med tider og stunder vil du huske dem med glede og humor over alt de har gitt oss og gleder de har spredd :hjerte::hjerte::hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer så mye. Vet godt hvordan du føler deg da jeg måtte avlive den ene katten min i feb i år. Fortsatt føles det tomt etter han noen ganger og jeg tenker på han ofte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er trist når dyrene dør - men det er faktisk bare et dyr, og ikke et familiemedlem - og livet går videre.

Jeg synes faktisk at de som sørger seg halvt ihjel over en hund som har dødd, og sykemelder seg fra jobben, rett og slett er et hån mot f.eks foreldrene som mistet barna sine på Utøya.

For en idiotisk kommentar - ingen har rett til å si hvilken sorg som er mest verdt! Skjerp deg!

Anonymous poster hash: ba907...196

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er trist når dyrene dør - men det er faktisk bare et dyr, og ikke et familiemedlem - og livet går videre.

Jeg synes faktisk at de som sørger seg halvt ihjel over en hund som har dødd, og sykemelder seg fra jobben, rett og slett er et hån mot f.eks foreldrene som mistet barna sine på Utøya.

Hvordan kan du si at det ikke er et familiemedlem? Neivel, for deg så er det kanskje ikke det, men for mange er det faktisk det. Har du også tenkt på at for noen mennesker så kjæledyret det det eneste de har?

Helt idioti å å komme med Utøya her. Hvordan kan du sammenlikne sorg? Javel, kanskje det finnes folk som har hatt det enda verre enn de etterlatte fra Utøya, men kan vi bestemme hvem som har det verst? Hver enkelt tar sorg på forskjellige måter.

Hadde du vært en liten smule menneskekjenner med empati og livserfaring hadde du ikke gått inn i en slik tråd med dagens dummeste uttalelse.

La oss si du havner på sykehus med enorme smerter. Så kommer en lege og sier: Slutt og klag. Det ligger nemlig en lenger nedi gangen som har vondere enn deg. Blir dine smerter mindre da?

Nei, de gjør vel ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica-Oslo

Ja, det er trist når dyrene dør - men det er faktisk bare et dyr, og ikke et familiemedlem - og livet går videre.

Jeg synes faktisk at de som sørger seg halvt ihjel over en hund som har dødd, og sykemelder seg fra jobben, rett og slett er et hån mot f.eks foreldrene som mistet barna sine på Utøya.

For en idiotisk kommentar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica-Oslo

Tusen takk igjen for gode og hjertevarmende svar:) Jeg merker allerede nå at livet går videre, selv om jeg ofte kjenner klumpen i mellomgulvet.

Ser at tråden din er gammel, men vil bare si at jeg håper det går bedre med deg nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at tråden din er gammel, men vil bare si at jeg håper det går bedre med deg nå :)

Tusen takk! Litt rart å lese denne gamle tråden nå! Ja, jeg tenker på ham hver eneste dag, men klarer nå å hygge meg med bilder og minner. Av og til med litt fukt i øynene, men det er helt greit. For oss var han et fullverdig familiemedlem, noen skjønner det og andre ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...