Gå til innhold

Hetrofile menn: hvorfor må menn være menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje mest ment til dere menn, men damer kan godt svare om de vet svaret.

Jeg har lagt merke til at svært mange menn, virker det som i hvertfall, er veldig opptatt av at menn skal være menn. Har merket meg at mange menn rett og slett ikke tåler andre menn som fjerner kroppshår, går i mer feminine klær eller kanskje bokstavelig dameklær, har intreresser som er typisk jente eller kanskje har langt hår. Noen går til og med fysisk til angrep. Virker også som det er flest menn som er i mot homofile menn. Jeg hørt mange menn si til andre menn på en litt småekkel måte som "du er vel ikke homo eller", "menn skal være menn", og lignende, "du er jo mann, menn skal ha hår". Men ikke langt hår altså, den kjønner jeg heller ikke.

Jeg lurer rett og slett på hvorfor. Kan godt forstå at ei dame ikke vil like det f.eks hvis en mann fjerner kroppshår, selv under armer og legger om det er det hun tenner på, men hvorfor er dette et så stort problem for en hetrofil mann? De liker jo damer uansett, så om en mann fjerner kroppshår eller liker hester i stedenfor biler skulle vel ikke ha noe å si for en som uansett er intressert i damer?

Noen som vet grunnen?



Anonymous poster hash: 697a5...1a6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er vel redd for å omgås homofile da. Homofobi der altså.

Anonymous poster hash: ac998...92a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har pyntet seg siden tidenes morgen, faktisk, og sminket seg siden egyptisk tid. For hundre år siden viste menn følelser overfor hverandre i lange "kjærlighetsbrev". Det er i nyere tid at menn skal være hulemenn (og en misoppfatning av hva det var). Når homofili ble et begrep, ble menn veldig redde for å framstå som dette. Noe å tenke på?



Anonymous poster hash: e8f4e...075
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel snarere sosialkomentering når menn sier slikt, mer som en kommentar til at man har avviket fra den tradisjonelle meningen eller ideen om hva en mann er. Finnes mangen nyanser av menn, men hva som er et "EKTE MANNFOLK" er jo det man baserer på hvordan en mann var før all likestilling og kjønnsnøytralisering.

Mange som er drittsekker og kommer med negative kommentarer, men er nok også mange som ikke mener noe med det annet enn at det er en tankeløs kommentar. Påpeker selv på en slik måte til tider til andre gutter/menn, men da er det ofte de som er litt mindre eller svakere som ikke tørr å ta i et tak. Og da ikke for å fornærme men snarere for å oppfordre til å tøffe seg litt og da få til det de kanskje tror de ikke klarer. Mye av slike kommentarer bør ses i kontekst for å bli tolket riktig.

For min del er du like mye en del av gruppen menn om du er homofil eller metroseksuell, men du er nok ikke så veldig MANN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier vel mye om de man henger sammen med om man opplever mye av det. Personlig har jeg ikke opplevd så mye av dette i min omgangskrets, men så er det også ganske høyt under taket der så lenge man ikke plager andre. Selv er jeg ikke spesielt feminin i utseende men har kanskje noen interesser som flest kvinner liker. Samtidig kan jeg også fremstå som ganske forsiktig i noen sammenhenger, og har blitt mistolket som feminin noen ganger, men jeg bryr meg fint lite om kritikk om det. For skulle det eskalere og noen velger å angripe meg fysisk for det så kan jeg også være mann (kampsporttrent og ganske sterk fysikk) når situasjonen krever det. Velger en mann å gå til fysisk angrep på meg på grunn av mine meninger eller at han mener noe om meg så dreper jeg han om nødvendig.



Anonymous poster hash: c0daa...c5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er redde for det de ikke kjenner til og det som er annerledes. Om de hadde hatt et par venner som de hadde kjent hele livet og som siden viste seg å være homofile, ville de ikke syntes at det var så farlig.

De samme reagerer gjerne på svært maskuline damer eller andre folk som er svært annerledes enn dem selv på andre måter.

Edit: Menn som er fryktelig opptatt av at alle menn må være slik og sånn, er ofte litt usikre i sin egen mannsrolle, akkurat som en del damer mener at de ikke kan gjøre "slik og sånn" fordi de da mener at de virker for maskuline, er litt usikre på om de er feminine nok.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel snarere sosialkomentering når menn sier slikt, mer som en kommentar til at man har avviket fra den tradisjonelle meningen eller ideen om hva en mann er. Finnes mangen nyanser av menn, men hva som er et "EKTE MANNFOLK" er jo det man baserer på hvordan en mann var før all likestilling og kjønnsnøytralisering.

Mange som er drittsekker og kommer med negative kommentarer, men er nok også mange som ikke mener noe med det annet enn at det er en tankeløs kommentar. Påpeker selv på en slik måte til tider til andre gutter/menn, men da er det ofte de som er litt mindre eller svakere som ikke tørr å ta i et tak. Og da ikke for å fornærme men snarere for å oppfordre til å tøffe seg litt og da få til det de kanskje tror de ikke klarer. Mye av slike kommentarer bør ses i kontekst for å bli tolket riktig.

For min del er du like mye en del av gruppen menn om du er homofil eller metroseksuell, men du er nok ikke så veldig MANN.

Hehe, tror du virkelig at de som fremstår som litt svake i dine øyne alltid er det? :)

Selv tolkes jeg kanskje slik i noen sammenhenger, men bryr meg fint lite om det. Jeg vet hva jeg er kapabel til hvis situasjonen krever det og en annen mann som velger å angripe meg for det kommer til å ønske at han aldri er født.

Anonymous poster hash: c0daa...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i usikre bøllers natur å hakke på mennesker de ser på som svakere enn seg selv, og for nevnte usikre bøller finnes det ikke noe større svakhetstrekk enn femininitet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i usikre bøllers natur å hakke på mennesker de ser på som svakere enn seg selv, og for nevnte usikre bøller finnes det ikke noe større svakhetstrekk enn femininitet.

Ja, det er også min erfaring. Ofte store og sterke, men de som har prøvd seg på meg i kamp på grunn av det mangler til gjengjeld både teknikk og hurtighet, styrke i slag osv.

Anonymous poster hash: c0daa...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mest ment til dere menn, men damer kan godt svare om de vet svaret.

Jeg har lagt merke til at svært mange menn, virker det som i hvertfall, er veldig opptatt av at menn skal være menn. Har merket meg at mange menn rett og slett ikke tåler andre menn som fjerner kroppshår, går i mer feminine klær eller kanskje bokstavelig dameklær, har intreresser som er typisk jente eller kanskje har langt hår. Noen går til og med fysisk til angrep. Virker også som det er flest menn som er i mot homofile menn. Jeg hørt mange menn si til andre menn på en litt småekkel måte som "du er vel ikke homo eller", "menn skal være menn", og lignende, "du er jo mann, menn skal ha hår". Men ikke langt hår altså, den kjønner jeg heller ikke.

Jeg lurer rett og slett på hvorfor. Kan godt forstå at ei dame ikke vil like det f.eks hvis en mann fjerner kroppshår, selv under armer og legger om det er det hun tenner på, men hvorfor er dette et så stort problem for en hetrofil mann? De liker jo damer uansett, så om en mann fjerner kroppshår eller liker hester i stedenfor biler skulle vel ikke ha noe å si for en som uansett er intressert i damer?

Noen som vet grunnen?

Anonymous poster hash: 697a5...1a6

Jeg tror du har en spesiell omgangskrets.

Anonymous poster hash: 8d6e5...6fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er også min erfaring. Ofte store og sterke, men de som har prøvd seg på meg i kamp på grunn av det mangler til gjengjeld både teknikk og hurtighet, styrke i slag osv.

Anonymous poster hash: c0daa...c5f

Jeg håper du anmeldte dem. Det er fint at du kan forsvare deg, men slike folk burde ikke gå løse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du anmeldte dem. Det er fint at du kan forsvare deg, men slike folk burde ikke gå løse.

Jeg anmelder ingen, ordner opp selv. Og skulle de komme tilbake kan jeg fortsatt forsvare meg, og forskjellen på meg og en del andre er at jeg ikke skyr noen midler for å vinne en kamp hvis jeg er i fare, om de så skulle ende opp døde. Jeg har også kontakter som kan hjelpe til hvis det er mange av dem og jeg kan i grunnen sette familiene deres i fare (eller noen andre de er glade i) hvis angriperne velger å ta steget helt ut. Det er meg, fremstår kanskje ikke alltid som så macho men har ingen grenser når det gjelder å forsvare meg selv eller de jeg bryr meg om.

Anonymous poster hash: c0daa...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, tror du virkelig at de som fremstår som litt svake i dine øyne alltid er det? :)

Selv tolkes jeg kanskje slik i noen sammenhenger, men bryr meg fint lite om det. Jeg vet hva jeg er kapabel til hvis situasjonen krever det og en annen mann som velger å angripe meg for det kommer til å ønske at han aldri er født.

Anonymous poster hash: c0daa...c5f

Handler ikke om å angripe og mener ikke svake som i svake mennesker, men i form av at de ikke klarer å løfte noe som veier typ 20-30kg og da enten ber meg om hjelp eller jeg tulbyr å hjelpe. Og når jeg trekker litt i de så er det ofte ikke så tungt som de har trodd eller sett for seg. Var bare mer at de ikke er vandt med å løfte litt tungt eller å bruke kroppen i den grad. Plutselig er de visst ganske sterke allikevel og har fått en liten ego boost fordi de ikke trengte hjelp allikevel. Den typen setting jeg siktet til. Ikke en som er et svakt menneske i form av personlighet eller noe slikt, er ikke noen man skal pirke på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anmelder ingen, ordner opp selv. Og skulle de komme tilbake kan jeg fortsatt forsvare meg, og forskjellen på meg og en del andre er at jeg ikke skyr noen midler for å vinne en kamp hvis jeg er i fare, om de så skulle ende opp døde. Jeg har også kontakter som kan hjelpe til hvis det er mange av dem og jeg kan i grunnen sette familiene deres i fare (eller noen andre de er glade i) hvis angriperne velger å ta steget helt ut. Det er meg, fremstår kanskje ikke alltid som så macho men har ingen grenser når det gjelder å forsvare meg selv eller de jeg bryr meg om.

Anonymous poster hash: c0daa...c5f

Hvis de angrep deg, kan de angripe andre. Som kanskje ikke kan forsvare seg selv.

Slike folk bør som sagt ikke gå løse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de angrep deg, kan de angripe andre. Som kanskje ikke kan forsvare seg selv.

Slike folk bør som sagt ikke gå løse.

Jeg lar deg være opp til eieren av stedet å anmelde om h*n ønsker det. Man har også fordelen av å kunne bruke mer brutale virkemidler til selvforsvar hvis man ikke anmelder, for gjør du det så må myndighetene nødvendigvis registrere deg som anmelder. Og gjør du da noe mot dem, selv i selvforsvar så vil det peke rett tilbake på deg selv. Om det så tilstøre dem noe som man overhodet ikke selv har noe med å gjøre så vil man kunne bli inkludert i en etterforskning fordi man hadde motiv. Nei, jeg ordner opp på gata.

Anonymous poster hash: c0daa...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Handler ikke om å angripe og mener ikke svake som i svake mennesker, men i form av at de ikke klarer å løfte noe som veier typ 20-30kg og da enten ber meg om hjelp eller jeg tulbyr å hjelpe. Og når jeg trekker litt i de så er det ofte ikke så tungt som de har trodd eller sett for seg. Var bare mer at de ikke er vandt med å løfte litt tungt eller å bruke kroppen i den grad. Plutselig er de visst ganske sterke allikevel og har fått en liten ego boost fordi de ikke trengte hjelp allikevel. Den typen setting jeg siktet til. Ikke en som er et svakt menneske i form av personlighet eller noe slikt, er ikke noen man skal pirke på det....

Greit nok, men poenget er at en som kan fremstå som litt "svak" personlig (kanskje fordi han er litt sjenert, ikke er så frempå etc.) ikke nødvendigvis behøver å være det. Som sagt har jeg blitt tolket dithen slik, men jeg bryr meg ikke om det så lenge de ikke angriper fordi jeg vet hva jeg er kapabel til.

Anonymous poster hash: c0daa...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Jeg ble faktisk en gang spurt om jeg kunne bevise at jeg ikke var homo siden jeg er singel.

Så jeg lå med kona til han som ba meg bevise det.

Men nå er det viktig og huske at ikke alle av oss heterofile menn er slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men poenget er at en som kan fremstå som litt "svak" personlig (kanskje fordi han er litt sjenert, ikke er så frempå etc.) ikke nødvendigvis behøver å være det. Som sagt har jeg blitt tolket dithen slik, men jeg bryr meg ikke om det så lenge de ikke angriper fordi jeg vet hva jeg er kapabel til.

Anonymous poster hash: c0daa...c5f

Som sagt, ikke det jeg snakket om eller det eksempelet mitt gjaldt. Jeg er selv det samme, han rolige kontrollerte i bakgrunnen som ikke lar seg stresse eller skremme, men når det kommer til stykket så er jeg ikke den du ønsker å angripe, men det er ikke poenget eller noe av det jeg har vært inne på her ei hva tråden handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har en spesiell omgangskrets.

Anonymous poster hash: 8d6e5...6fb

Første som slo meg også....

Anonymous poster hash: fc20d...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...