Gå til innhold

Samboer som ikke dusjer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og det begynner å bli ille!!

Da vi først ble sammen dusjet han 3-4 ganger i uken, nå som årene har gått er det blitt færre.

Han trener ikke, og er ikke aktiv i jobben. Nå dusjer han 2 ganger i uken, og kattevask i ny og ne. Vel.. Jeg hadde ikke brydd med, hvis ikke det luktet død.

Han lukter skikkelig ille, som dårlig ånde. Han merker det ikke selv, for tro det eller ei så er han veldig opptatt av at klær og kropp ikke skal lukte. Sist fredag skulle vi ta fly, og jeg grua meg til å sitte ved siden av han fordi det lukter veldig skarpt. Ikke svette, men råttent. Og jeg var redd for de andre på flyet, for det stinker såppass at man merker det ca en meter unna.

Jeg har prøvd å se om det er noe galt på kroppen hans, infeksjon eller lignende, men alt ser normalt ut og lukten kommer fra overkroppen.

Hva skal jeg gjøre?

Etter flyturen fikk jeg lurt han til å ta en dusj på hotellet med meg.

Hvordan skal jeg si at han stinker død uten at han blir flau?

Jeg har ved anledninger sagt at han bør ta seg en dusj på en pen måte, og noen ganger har jeg sagt "haha du kjæresten min, nå bør du hoppene dusjen", han tok det pent, men sist jeg sa ifra ble han sur.

Anonymous poster hash: 41659...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lås han inne på badet og ikke åpne før du hører at dusjdøren/vannet blir slått av :ninja:

Neida... Men altså.. Er det kanskje andre ting som plager han? Manglende personlig hygiene kan jo tyde på eks noe psykisk.
Ellers ville jeg ha rådet deg til å snakke med han, eller.. det har du jo allerede gjort. Men prøv med en litt mer aggressiv fremtoning kanskje? Slik at han skjønner greia. Du må nok regne med at han blir såret og sint/lei, men av og til er det det eneste som funker...

Endret av Nosoul
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lås han inne på badet og ikke åpne før du hører at dusjdøren/vannet blir slått av :ninja:

Neida... Men altså.. Er det kanskje andre ting som plager han? Manglende personlig hygiene kan jo tyde på eks noe psykisk.

Ellers ville jeg ha rådet deg til å snakke med han, eller.. det har du jo allerede gjort. Men prøv med en litt mer aggressiv fremtoning kanskje? Slik at han skjønner greia. Du må nok regne med at han blir såret og sint/lei, men av og til er det det eneste som funker...

Jeg tror det kan være psykisk, men motsatt vei. Han hadde dårligere selvtillit før, men etter at hab fikk seg en god jobb og begynte å tjene en del penger har egoet hans vokst :P

Jeg får vel gå hardere til verks, men tenk om det har motsatt effekt, så han bare slutter å dusje helt? XD

Anonymous poster hash: 41659...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig ånde har ikke noe med manglende dusjing å gjøre og hvis han dusjer to ganger i uken så tviler jeg på at han lukter så ille som du skal ha det til n

Anonymous poster hash: 65e2e...ac4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har vært gjennom det samme med en kjæreste, men fikk ikke løst det. Turte egentlig ikke å ta et oppgjør med det.

Ikke vasket han hender etter dobesøk, ikke dusjet han regelmessig, ikke gikk han til tannlegen....i det hele tatt, han gjorde ingenting som gjorde at jeg ønsket å være i nærheten.

Flaut var det også, folk la sannsynligvis merke til dette....



Anonymous poster hash: f586a...80a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være psykisk, men motsatt vei. Han hadde dårligere selvtillit før, men etter at hab fikk seg en god jobb og begynte å tjene en del penger har egoet hans vokst :P

Jeg får vel gå hardere til verks, men tenk om det har motsatt effekt, så han bare slutter å dusje helt? XD

Det håper jeg ikke kommer til å skje! Hvis det skulle være tilfelle, og jeg hadde ved flere anledninger tatt det opp, faktisk kommet til å revurdert hele forholdet. Nei, jeg skriker ikke "dump han!".. Men hvis det pågår over lengre tid, og han ikke er villig til å innse sitt problem... Da ville jeg ha begynt å revurdert det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Råttent kan det også lukte hvis han svetter et sted hvor hud ligger mot hud (f.eks. i armhulen), så blir det irritert/rødt der og da kan det stinke veldig "spesielt". Hvis det er sånn, kan det fikses med en liten tube salve som heter "Bacimycin" fra apoteket, uten resept.

596072.jpg:tommelopp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være at det faktisk er dårlig ånde da? Kanskje han har en råtten tann.

Det lukter ikke av munnen hans, det har jeg sjekket. Først trodde jeg det, men han går regelmessig til tannlegen og er nøye med munnen. Lukten kommer fra overkroppen.

Anonymous poster hash: 41659...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råttent kan det også lukte hvis han svetter et sted hvor hud ligger mot hud (f.eks. i armhulen), så blir det irritert/rødt der og da kan det stinke veldig "spesielt". Hvis det er sånn, kan det fikses med en liten tube salve som heter "Bacimycin" fra apoteket, uten resept.

596072.jpg:tommelopp:

Hm takk for tipset!

Har ikke sett noen forandring på kroppen hans, men jeg får titte litt ekstra

Anonymous poster hash: 41659...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært snill og hintet, han tar dem ikke, da hadde jeg rett og slett gjort noe mer drastisk som å angripe han med en bøtte såpevann og klut, samtidig som du har en klype over nesa. Det burde jo være hint stort nok om ikke annet til å lage en reaksjon som gjør at dere kan ta en diskusjon på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dusj i uka pluss kattevask burde være mer enn nok til å forhindre så vond lukt som du rapporterer, hos en person med stillesittende livsstil. Såfremt han bruker såpe altså, og ikke for eksempel et råttent hundekadaver, når han vasker seg. Her er det nok en eller annen ekstraordinær tilstand som er i effekt. Hvor lang tid tar det typisk før han begynner å lukte vondt igjen etter en dusj?



Anonymous poster hash: 4ce12...b28
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk kroppslukt kanskje. Hvis han dusjer sjeldent, og er i aktivitet mellom der så kan det vel lukte.

Hvis han ikke bruker deodorant så skal det jo ikke mye til før det begynner å stinke.

Har du sex med han? Kanskje han begynner å dusje hvis du ikke vil ha sex på grunn av stank.

Hadde ikke orket det, men jeg hadde nok bare sagt det rett ut at han stinket og at sex ikke er fristende med noen som stinker. Blowjobs hadde vært uaktuelt om penis ble vasket like sjeldent.

Synes det er rart å bli sur for noe sånt.

Anonymous poster hash: 0281c...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han vært hos legen? Jeg slet med angst en periode, og under et anfall fikk jeg en ubeskrivelig merkelig og ubehagelig lukt. Skulle ikke forundre meg om andre tilstander/sykdommer kan gi lukter også.

Men om det rett og slett er såpe og tannbørste som skal til bør du kunne si det rett ut. Kjæresten og jeg har en avtale om at vi alltid skal si fra til hverandre om vi stinker, og jeg blir egentlig bare glad når han sier jeg har dårlig ånde f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp inn hygieneartikler: alt-i-ett dusjsåpe, deodorant, tannkrem, tanntråd, håndkle, tyggis. Gi det til ham i gave. Hvis han ikke skjønner det da, mangler han antenner.

Deretter må du slutte å være så forsiktig og sjenert. Si til ham at du ikke vil være sammen med ham hvis han ikke dusjer mer.



Anonymous poster hash: 78eb0...43f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dusj i uka pluss kattevask burde være mer enn nok til å forhindre så vond lukt som du rapporterer, hos en person med stillesittende livsstil. Såfremt han bruker såpe altså, og ikke for eksempel et råttent hundekadaver, når han vasker seg. Her er det nok en eller annen ekstraordinær tilstand som er i effekt. Hvor lang tid tar det typisk før han begynner å lukte vondt igjen etter en dusj?

Anonymous poster hash: 4ce12...b28

To dusjer i uka trenger ikke være nok nei. Kjenner en som lukter skikkelig sterk svette som dusjer hver dag.

Anonymous poster hash: d25c2...8ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må si det rett ut. Men ikke lag en stor greie ut av det. Ikke noe "du jeg må snakke med deg om noe som har plaget meg en stund... Dette er ubehagelig for meg å ta opp men altså......."

Si det rett ut. Kort prosess. Og så går du videre.

Det kan være kroppen, det kan være klærne... hvem vet.

Men om ikke du sier noe som er hans nærmeste, så sier jo ingen noe,

Og han vil jo ikke lukte vondt.

Si: du.. så rart du lukter. Nå trenger du en dusj.

Og neste gang så sier du... "Nå lukter du sånn rart igjen. Så merkelig. Du har ikke brukt å lukte sånn. Jeg tror du må begynne å dusje oftere."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk bedre at jeg ikke har det problemet her :)

Om gubben kommer hjem fra jobb og stinker har jeg en lei tedens og si det rett ut...

Men skjønner godt at man blir litt forsiktig om han blir sur/lei seg.

Oftest ligger det jo ikke at man er sur men egentlig blir lei seg/tråkket på!

Jeg tror helt ærlig at du må ta deg en ordentlig prat med han.

Dette her vil bare ligge og irritere deg, gjør det før du får nok!

Lykke til :)

Anonymous poster hash: b32b1...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han feit? På feite folk som ikke dusjer så kan det rett og slett komme likstank fra hudfoldene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får vel bare si ordebtlig godt ifra. Det må jo skje.

Nei, sexlivet vårt blir absolutt preget av det, jeg har faktisk sagt ifra at jeg ikke er interessert i å ha sex hvis ikke han er ren. Han har også dårlig håndhygiene, så han får ikke ta på meg hvis han ikke vasker hendene først.

Han blir alltid litt småsur, fordi jeg tror han blir ganske flau.

Det som er ekkelt er jo at han ikke merker det selv, hvordan kan han ikke merke det?

Anonymous poster hash: 41659...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...