Gå til innhold

tidenes mest barnslige samboer..eller er det meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Teiteste krangelen noen sinne. Man kan handle mens man prater i tlf og en partner burde ha litt mer tålmodighet enn son så. Krangler man over noe så lite vil ikke forholdet vare. Hadde min samboer oppført seg sånn hadde jeg bedt han ta seg kraftig sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som forholdet deres har større problemer enn at han ble sur fordi du tok telefonen... Han virker ihvertfall sinnsykt barnslig og trassig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanligvis ikke sånn. Han er en grusomt utålmodig person og får helt hetta sånn ut av det blå. Dette irriterer meg, for det er "dritungeoppførsel" og viser hvor frie tøyler han hadde som barn. Han dukker typisk ikke opp i dåp hos familien, for dåp er kjedelig. Han er litt den typen. Jeg tålte mye da vi var forelsket for 6 år siden, men orker ikke å la han herse sånn. Han står fast på at jeg ydmyker han

Å gå hjem og å ikke handle fordi jeg snakker med pappa, hva vil han med det? Sier at han er som en hund ved min side og at han er lei sinnet mitt og at jeg kjefter mye. Jeg "kjefter" av og til fordi han er så sjefete og selvsikker/sta og surver.

Anonymous poster hash: 06bed...377

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottatt melding om hvor kjipt han har det. At vi aldri har sex, at jeg aldri lager mat, at jeg aldri tar egne avgjørelser, at jeg er slem og ydmyker han. Jeg jobber og han bor gratis...er sliten etter jobb og har aldri pålagt han å gjøre husarbeid. TS

Anonymous poster hash: 06bed...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du gidder!

Tro meg, det finnes flere fisker i havet!

Han har jo egenskaper som er komplett uforenlige med et familieliv.

Jeg foreslår at du setter ned foten, og at han får bo for seg selv en stund mens han tenker over livet og tilværelsen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanligvis ikke sånn. Han er en grusomt utålmodig person og får helt hetta sånn ut av det blå. Dette irriterer meg, for det er "dritungeoppførsel" og viser hvor frie tøyler han hadde som barn. Han dukker typisk ikke opp i dåp hos familien, for dåp er kjedelig. Han er litt den typen. Jeg tålte mye da vi var forelsket for 6 år siden, men orker ikke å la han herse sånn. Han står fast på at jeg ydmyker han

Å gå hjem og å ikke handle fordi jeg snakker med pappa, hva vil han med det? Sier at han er som en hund ved min side og at han er lei sinnet mitt og at jeg kjefter mye. Jeg "kjefter" av og til fordi han er så sjefete og selvsikker/sta og surver.

Anonymous poster hash: 06bed...377

Da bør du jo kanskje vurdere om det er noe poeng i å fortsette å bli i forholdet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, dere er begge voksne, ikke sant? Når du selv sier at du toppen snakker i tlf 2-3 ganger pr uke, burde det vel ikke være noe problem for ham å ta handlelisten og begynne handlingen? Bra han viser disse "sjarmerende" sidene før dere vurderer barn sammen.

Jeg skjønner godt at han føler seg frustrert. Jeg mener, det er ikke noe kult når ts går ut på denne måten her og fornærmer samboer uhemmet. Hvordan skal hun etter dette da forvente å opprette en dialog?

Det henger jo ikke på greip. TS som er er barnslig her.



Anonymous poster hash: ed55d...2d3

For enkelte ligger visst terskelen for å bli "uhemmet fornærmet" temmelig lavt, ser jeg.



Anonymous poster hash: 33e18...135
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottatt melding om hvor kjipt han har det. At vi aldri har sex, at jeg aldri lager mat, at jeg aldri tar egne avgjørelser, at jeg er slem og ydmyker han. Jeg jobber og han bor gratis...er sliten etter jobb og har aldri pålagt han å gjøre husarbeid. TS

Anonymous poster hash: 06bed...377

Hvorfor gidder du dette her? Det finnes normale menn der ute.

Anonymous poster hash: 33e18...135

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden jeg var dum nok til å svare at jeg faktisk jobber mens han bor gratis og at det er reaksjonen han får når han klager på at vi ikke har sex eller at jeg ikke lager mat...så truer han med å bo på hotell. Han sier at jeg er slem og ond. Rart ingen andre synes det og at eksen sa jeg var den nwst ydmyke han hadde møtt. TS

Anonymous poster hash: 06bed...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden jeg var dum nok til å svare at jeg faktisk jobber mens han bor gratis og at det er reaksjonen han får når han klager på at vi ikke har sex eller at jeg ikke lager mat...så truer han med å bo på hotell. Han sier at jeg er slem og ond. Rart ingen andre synes det og at eksen sa jeg var den nwst ydmyke han hadde møtt. TS

Anonymous poster hash: 06bed...377

Så la han bo på hotell!

Jebus, det her plager deg jo - gjør noe med det!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så la han bo på hotell!

Jebus, det her plager deg jo - gjør noe med det!

Kunne ikke vært mer enig!

Du er i lag med en drittunge! Han møter ikke opp i dåp, for det er kjedelig? Han har nok ikke hatt verdens beste oppdragelse.

Det virker på meg som at han kritiserer deg, for å slippe kritikk selv.

Jeg tror du vil få det mye bedre alene. Og du fortjener en mann som behandler deg med respekt!

Anonymous poster hash: de68c...aec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skrevet "dump han" på KG, men nå frister det kjenner jeg!

Makan til dårlig og barnslig oppførsel på "mannen" din skal man lete lenge etter. Det finnes bedre menn der ute.



Anonymous poster hash: 6b5a9...12d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er egoist og hun er martyr. Match made in heaven.



Anonymous poster hash: 4aa4c...d78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet å krangle en gang. Hadde jeg fått en telefon på butikken, og mannen truet med å gå hjem pga det, så hadde jeg bare sagt "snakkes", og regnet med at han selv skjønte hvor barnslig han var uten at jeg trengte å si det. Jeg snakker ikke i telefonen på date, og under måltider eller når vi ser på film el.l., men han kan da søren meg handle uten at jeg holder han i hånden. Og hadde han sagt slike stygge ting til meg i telefonen, så hadde jeg synes det var en kjempegod idé at han la seg inn på hotell (kanskje han da endelig hadde sett verdien av gratis bolig!).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en ordentlig mann stiller seg hvertfall ikke til hvert eneste av en kvinnes ønsker og er helt tøffel. Virker som TS aldri har opplevd annet enn å knipse rundt med fingrene. Bortskjemt som bare det. Anonymous poster hash: ed55d...2d3

Nei,en ordentlig mann velger heller å furte og oppføre seg som en 3-åring?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg vært deg TS så hadde jeg pakket alle tingene hans mens han var på hotellet og deretter funnet ut hvilke hotell han var på og hvilket rom. Så hadde jeg dumpet alle tingene hans utenfor døra og sakt at han fikk velge om han ville fortsette å bo på hotell eller finne seg en egen bolig. Og så hadde jeg sakt MORNA for godt til det neket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle lage middag sammen i dag. Vi gikk til butikken og faren min ringte. Typen stårrett opp og ned ved siden av meg og huffer seg. Jeg sier at jeg dessverre må legge på da han sier" Jeg går hjem, gidder ikke stå her". Jeg la på og ble sur. Jeg snakket 2, 5 minutt på telefonen og trodde at han ville starte å handle...Vi gikk fra butikken uten noen varer. Jeg sa, du får nå bare dra, jeg handler for gidder ikke å dra på butikken senere. Han svarte ikke. Så sa jeg" ikke vær barnslig og trass fordi heg snakket med min far..du har da alltid snakket mye på telefonen mens jeg tusler rundt i butikken. Han gikk bare. Jeg handlet det vi avtalte og kom hjem. Han var reist. Jeg ringte og han svarer ikke...

Anonymous poster hash: 06bed...377

Da fant han en "grunn" til å stikke av, og du blir stående tilbake og føle at det er din feil. Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Men samtdiig bruker jeg å ta telefonen og svare at jeg ringer senere hvis jeg er opptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pandabjørnen

Skal jeg være helt ærlig så er vel ikke akkurat oppførselen til noen av dere spesiellt voksen, for dette er det jo bare å ta tak og gjøre noe med for din del ts.

Hvorfor i all verden finner du deg i dette her?

Du jobber og betaler for alt, og han går hjemme, bor gratis og kan oppføre seg akkurat slik han har lyst til.....? Har han ikke mer respekt for deg enn dette her, og setter han ikke pris på at han har tak over hodet?Utakk er verdens lønn, heter det i et ordtak, og den utakknemligheten og oppførselen han viser overfor deg, er vel nettopp et bevis for hvordan et forhold ikke bør være.

Stiller du ingen krav til ham i det hele tatt?

Om du ikke gjør det, så bør du jo snarest gjøre det, for dette rammer jo bare deg selv til slutt.

Om det hadde vært meg, så hadde veien ut for en slik partner vært ganske kort i utgangs punktet, men det kan jo være mange ting/sider av saken vi ikke kjenner. Har jo lest din side av saken, og kan vel være at den andre partens versjon hadde vært en ganske annen (slik det bestandig er)......

Hva som sies av en person er jo en ting, men hvordan det oppfattes av den andre personen kan være ganske så anderledes. Det vet jeg av egen erfaring, som jeg både har sagt til andre personer selv og hva jeg har fått i mot meg. Setting, tonefall, måten det blir sagt på, kroppsspråk etc., har stor betydning for hvordan kommentarer/irettesettelser blir oppfattet av den andre parten, det har vi nok alle lett for å glemme. Så en liten sak kan fort vokse til noe stort pga feiloppfattede kommentarer e.l.

Men at han har overreagert til de grader, og oppfører seg helt tullete etter det du skriver er det jo liten tvil om.

Personlig så har jeg også en liten tålmodighet og kan synes enkelte ting er ganske kjedelig å være med på, men det gjør jeg likevel (uten å protestere, kommentere eller surmule) fordi min kone setter pris på at jeg er med og det "koster" sjelden mer enn noen timer av fritiden. Og når jeg ser hvor glad og fornøyd hun blir, så tenker jeg mest på hvor lite som skal til for faktisk å glede henne, fremfor å være den kjipe og kjedelige i de situasjonene og nekte å bli med. Dette gjelder selvfølgelig den andre veien også, hun blir ofte med på det de tingene jeg skal.

Vi har begge respekt for hverandre, så om telefonen kjimer når vi er opptatte med noe, så lar vi den enten bare ringe eller så svarer vi at vi ringer tilbake senere. Men da mener jeg opptatt med noe, på en handletur e.l. så er det da intet problem at en av oss svarer når det ringer. Ringer hennes telefon, så er det jo bare for meg å ta over handlingen, verdens enkleste løsning. Da blir handlingen ferdig, og vi kan heller tilbringe tiden sammen etterpå, vinn - vinn situasjon det der.....

Derfor har vi med handleliste®, i tilfelle noe slikt eller noe annet oppstår, for en av oss kan jo treffe noen kjente som vi slår av en prat med på handleturen også.

Ts, sett grenser for hva du finner deg i, men tenk også litt på om det er verdt å "ta en kamp" der og da, kanskje er det smartere å ta den innenfor husets fire vegger i etterkant.

Hvordan ville du selv ha reagert om han sa det til deg som du sa til ham i en butikk med andre kunder (evt. noen dere kjenner/personale) tilstede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ydmyket TS. Hva i verden er det at du ikke bestiller rom på hotell for ham? Barn kan ikke reservere rommet selv! Ufff stakkers du. Hvorfor gjør du en slik forhold til en helvete for deg selv? Hvis jeg ikke oppfatter det feil: ditt hus, din penger, så er du på trygg grunn for deg selv. La han finne veien i livet selv. Hmm!? Tenk stakkers dame som vil komme etter deg.......

Som jeg skrev i går, barnslig eller ikke, 16 eller 80år, Det som mangler her er Kjærligheten.

Tenk på deg selv og familien din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...