Gå til innhold

Skal jeg bare godta?


Whatnot

Anbefalte innlegg

Ok, en stund siden jeg har postet her nå, så det er vel på tide med en liten oppdatering. Det har jo skjedd litt siden de første postene her.

Jeg har ihvertfall fått en slutt på dette med han fyren som sendte alle disse dirty meldingene.

Jeg var jo dum nok til å la henne møte denne fyren da, mot at hun lovet at hun skulle si ifra om at det aldri kom til å bli noe mellom dem, og at han skulle slutte med å sende henne sånne meldinger. Og da presterer hun å foreslå at hun kan dra hjem til han. Hun fikk rimelig klar beskjed om at det var uaktuelt, og at jeg synes jeg strakk med for langt allerede bare ved å si det var greit at de kunne møtes. Så de endte nå opp med å møtes på en cafe, slik at jeg ihvertfall visste hvor de var... Hun sier i fra til han, og han sier at det er greit, så går det egentlig en god stund før hun hører noe mer fra han. For min del var jo ikke det noe sjokk, han skjønte vel kanskje at det ikke ble noe allikevel.

På dette tidspunktet er jo jeg rimelig mistenksom på hva dette har vært for noe, og om det fortsetter.

Så en dag får hun noen meldinger fra han (som jeg da klarer å snoke meg til å se). Han lurer på hvordan det går og at hun må si ifra om de skal treffes en dag, hun svarer relativt avvisende og egentlig bare ok på det siste spørsmålet. Så kommer da kronen på verket av en melding: "Kjøpe mer kondomer da eller;)"

Jeg ser denne meldingen før henne, og må bare ta meg en lang tenkepause før jeg går inn til henne igjen. Hun har fortsatt ikke sett meldingen når jeg kommer tilbake, men skal ordne et eller annet på telefonen rett etterpå. Da skjønner jeg at hun ser meldingen, og heldigvis kjenner jeg henne så godt at med det ansiktsuttrykket og kroppspråket skjønner jeg at dette var noe hun ikke likte. Så må hun plutselig på do, selvfølgelig for å slette denne meldingen...

Når hun kommer ut igjen spør jeg henne om hun har hørt noe fra "Loverboy" i det siste, og det sier hun at hun har, og at han bare hadde lurt på om de skulle treffes osv. Så spør jeg om det har vært noe mer dirty meldinger, men nei det hadde det ikke vært. Så spør jeg igjen, er du sikker på det, for du har lovt meg at du skal være 100% ærlig. Nei det hadde ikke vært noe... Nå begynner jo jeg å bli rimelig forbanna, så sier jeg "Jeg vet at du juger, jeg vet at han akkurat sendte deg en melding om han skulle kjøpe mer kondomer". Skal ikke si alt som skjedde, men enden på visa var vel en enveissamtale fra meg om at hun skal sende ham en melding om at ikke skal ha kontakt mer, slette ham fra face og tlf, og at hun kan være jævlig glad at hun ikke hadde vært hjemme hos han når de møttes...

Det føltes godt, og nå er han et avsluttet kapittel. Og for ordens skyld, jeg er 100% sikker på at det ikke har skjedd noe mellom dem.

Så kommer kapittel 2, og den vanskelige veien tilbake!

Jeg syntes denne episoden var ganske kjip, og må innrømme at mye av tilliten og sikkerheten i forholdet er borte. Men vi er enige om at dette er noe vi ønsker å jobbe med. Jeg går bl.a. til psykolog for å få orden på mine egne tanker, og vi skal gå til parterapi.

Men i mellomtiden så kona mi begynt å trene, MYE. Det er jo jeg selvfølgelig veldig glad for, for jeg merker at det har hjulpet henne mye.

Problemet nå er at hun da trener sammen med 2 gutter, og de tilbringer mye tid sammen. De trener hver dag, og går ofte på cafe etterpå. I utgangspunktet er jo dette helt greit, men med forhistorien vår må jeg innrømme at jeg sliter med å stole på henne. Jeg har jo ingen bevis for at det skjer noe, men jeg vet at hun ofte sletter meldinger hun får på face fra en av dem. Jeg har sagt til henne at dette forholdet hun har til denne ene gjør meg vanvittig usikker, og at jeg forventer at hun ihvertfall kan være ærlig mot meg. Det har hun sagt at hun skal være, men fortsette å slette meldinger. Jeg har konfrontert henne med dette, og hun sier at det er fordi hun er redd for at jeg skal feiltolke og bli sjalu. Så har jeg spurt om hva det er hun tror jeg blir sjalu av, og da har det vært ting som at han har kalt henne snuppa, nattameldinger med div nattasuss-smileyer osv. Egentlig ganske uskyldige ting, men det gjør meg helt gal og usikker at hun sletter meldingene hele tiden.

Så kommer jeg endelig til spørsmålet her. Regner med at 90% mener jeg bør dumpe henne, men før vi har prøvd parterapi og sånne ting er ikke det aktuelt. Hva er det realistisk av meg å forvente av åpenhet fra henne. Føler jo på en måte at hun nesten burde gi meg fri tilgang til facebook etter det som har skjedd, men skjønner at hun vil ha litt privatliv også. Noen som har vært i samme situasjon, og har noen gode kompromiss-løsninger. Akkurat nå føler jeg at dette tapper meg for all energi, og er ikke akkurat noen boost for forholdet vårt...

Jeg er redd du er alt for godtroende, kondommeldingen er veldig vanskelig å tolke anderledes

enn at de har hatt sex. Det jeg også syns er et faresignal er at hun etablerer så fort kontakt med

menn som opplagt må være noe av det mest sleske som finnes.

For meg så virker at hun kun bryr seg om seg selv, og gir blaffen i familien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært den dama du beskriver, trådstarter. Jeg skjønte ikke alvoret før han satte truslene om å gå ut i livet.

Anonymous poster hash: 51b7c...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Hun driver og innleder nye vennskap med random gutter selv om du har vært åpen på hvordan forhistorien deres gjør deg usikker, og at dere trenger å bygge tillit?

Sorry. Hun der virker ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...