Gå til innhold

Blir virkelig redd og lei meg når jeg leser avisen. Bare meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"så mange er døde"

"klimatallene som skremmer"

"så feit blir du av dette"

"gullerøtter er farlig"

"Justin B arrestert"

"slik går du ned i vekt"

"unngå julekiloene"

"slik gjør du ALT feil"

altså, blir så stresset av å lese nyhetene, at jeg kutter det ut noen ganger men går inn igjen, og kjenner det stikker i hjertet.

ordentlig skremsels propoganda om dagene, ALT er jo ute etter å ta oss, jorden, folk, dyr, sykdommer.

Hvordan skal vi skille sannhet fra skremsel? bør jeg være bekymret eller blåse det bort?

som voksen person med en normal omgangs krets og jobb er det vanskelig å kutte media helt ut også.

klima, krig og sykdom er det som skremer meg mest, da det virker som om forskere mener jorda er på sitt siste innpust.



Anonymous poster hash: c35a7...a9b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"så mange er døde"

"klimatallene som skremmer"

"så feit blir du av dette"

"gullerøtter er farlig"

"Justin B arrestert"

"slik går du ned i vekt"

"unngå julekiloene"

"slik gjør du ALT feil"

altså, blir så stresset av å lese nyhetene, at jeg kutter det ut noen ganger men går inn igjen, og kjenner det stikker i hjertet.

ordentlig skremsels propoganda om dagene, ALT er jo ute etter å ta oss, jorden, folk, dyr, sykdommer.

Hvordan skal vi skille sannhet fra skremsel? bør jeg være bekymret eller blåse det bort?

som voksen person med en normal omgangs krets og jobb er det vanskelig å kutte media helt ut også.

klima, krig og sykdom er det som skremer meg mest, da det virker som om forskere mener jorda er på sitt siste innpust.

Anonymous poster hash: c35a7...a9b

Blir du skremt og stresset av det? :P

Anonymous poster hash: 17aaf...348

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du skremt og stresset av det? :P

Anonymous poster hash: 17aaf...348 [/acron

ikke akuratt den der nei, men et eksempel på alt de klarer å stappe i avisa ved siden av hverandre

"jora går under" men på den andre siden "justin B ......" altså hvor relevant er det for meg å vite at justin gjorde x når ebola kommer til å vipe jorda fks :P

Anonymous poster hash: c35a7...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det samme! Enkelte dager holder jeg meg unna aviser og medier om jeg føler meg lettpåvirkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"så mange er døde"

"klimatallene som skremmer"

"så feit blir du av dette"

"gullerøtter er farlig"

"Justin B arrestert"

"slik går du ned i vekt"

"unngå julekiloene"

"slik gjør du ALT feil"

altså, blir så stresset av å lese nyhetene, at jeg kutter det ut noen ganger men går inn igjen, og kjenner det stikker i hjertet.

ordentlig skremsels propoganda om dagene, ALT er jo ute etter å ta oss, jorden, folk, dyr, sykdommer.

Hvordan skal vi skille sannhet fra skremsel? bør jeg være bekymret eller blåse det bort?

som voksen person med en normal omgangs krets og jobb er det vanskelig å kutte media helt ut også.

klima, krig og sykdom er det som skremer meg mest, da det virker som om forskere mener jorda er på sitt siste innpust.

Anonymous poster hash: c35a7...a9b

Det er bare avisene som er ute etter å ta pengene dine. Ikke la dem.

Vinn - vinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er jo stort sett overskrifter som VG står bak. Og VG er jo som kjent ingen avis :fnise:



Anonymous poster hash: 1e2ab...862
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke akuratt den der nei, men et eksempel på alt de klarer å stappe i avisa ved siden av hverandre

"jora går under" men på den andre siden "justin B ......" altså hvor relevant er det for meg å vite at justin gjorde x når ebola kommer til å vipe jorda fks :P

Anonymous poster hash: c35a7...a9b

Vipe er en fredelig, liten fugl, dra nå ikke den inn i ebolaskremselen. ;)

Altså: Risikoen for at ebola utvikler seg til en pandemi er så liten at det kan du faktisk ta helt med ro. Virkelig. Fremveksten av resistent (i noen tilfeller totalresistent) tuberkulose burde bekymre deg mer, samme gjelder alle andre antibiotikaresistente bakterier. Om du får barn kan de faktisk risikere å vokse opp i en verden der organdonasjon er en saga blott og selv de enkleste rutineoperasjoner medfører livsfare. For ikke å snakke om at det ikke vil finnes noen behandling for f.eks. ørebetennelse.

Nå hjalp jeg vel ikke akkurat, men om du plent skal bekymre deg for noe, er det like greit å ta utgangspunkt i noe som er en reell fare.

Anonymous poster hash: cf081...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut vg/dagbladet og abbonner på en mer reflektert avis isteden. :)



Anonymous poster hash: 030eb...23a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Kutt ut vg/dagbladet og abbonner på en mer reflektert avis isteden. :)

Anonymous poster hash: 030eb...23a

Og hva skulle liksom det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva skulle liksom det være?

Aftenposten, f.eks

Anonymous poster hash: 2c902...e43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten, f.eks

Anonymous poster hash: 2c902...e43

eller dagsavisen

Anonymous poster hash: 030eb...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

"så mange er døde"

"klimatallene som skremmer"

"så feit blir du av dette"

"gullerøtter er farlig"

"Justin B arrestert"

"slik går du ned i vekt"

"unngå julekiloene"

"slik gjør du ALT feil"

altså, blir så stresset av å lese nyhetene, at jeg kutter det ut noen ganger men går inn igjen, og kjenner det stikker i hjertet.

ordentlig skremsels propoganda om dagene, ALT er jo ute etter å ta oss, jorden, folk, dyr, sykdommer.

Hvordan skal vi skille sannhet fra skremsel? bør jeg være bekymret eller blåse det bort?

som voksen person med en normal omgangs krets og jobb er det vanskelig å kutte media helt ut også.

klima, krig og sykdom er det som skremer meg mest, da det virker som om forskere mener jorda er på sitt siste innpust.

Anonymous poster hash: c35a7...a9b

Er så lei av nyhetene. Er alltid det samme hele tiden. Slitsomt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

TS her.

jeg leser aftenposten, dagbladet, vg, aftenbladet, følger med på dagsrevyen... men om det er noen som ikke bare er ute etter å gi oss alle angst og PTS, så vil jeg gjerne høre hvem de er :)

http://www.onlineaviser.no/ - henger mye her!

er ofte også innom utenlandske aviser og tv kanaler med nyheter, må si det er like skremmende om ikke mer skremmende å følge med der :(

nyheter sitter veldig lenge i kroppen, og med i at jeg leser det med morgen kaffen, så er det noen ganger jeg blir deppa hele dagen (mulig jeg bare er følsom), men virkelig faller sammen når de viser bilder av 50 døde barneføtter fra Gaza...



Anonymous poster hash: c35a7...a9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja. Supervulkanen i Yellowstone er på "overtid". Går den til himmels så gå vi en ganske dyster og trist tid i møte, i tillegg til at vel halve USA blir borte i sluket.

Soleksplosjoner kan slenges ut og ødelegge all elektrisitet på jorden, det har vært noen sånne men heldigvis ikke ødelagt mye.

Vi vet ikke når neste komet kan treffe jorden, kanskje den treffer et hav slik at det blir en kjempetsunami.

Og at man kan dø av en gulrot, ja jøss, du kan snuble i en trapp og og så kan du falle uheldig og brekke nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder å lese papirutgaven av aftenposten eller lytte til P1s nyhetssending, så slipper du ekle bilder.

Anonymous poster hash: 78100...a9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Slutt å tøyse med TS. Ja, jeg vet det er PK å tulle med Justin Bieber.

TS: Hold deg langt unna tabloidene. Les Morgenbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Supervulkanen i Yellowstone er på "overtid". Går den til himmels så gå vi en ganske dyster og trist tid i møte, i tillegg til at vel halve USA blir borte i sluket.

Nei.

Soleksplosjoner kan slenges ut og ødelegge all elektrisitet på jorden, det har vært noen sånne men heldigvis ikke ødelagt mye.

De kan ikke ødelegge "all elektrisitet på jorden". Man får dessuten et forvarsel da romteleskoper kontinuerlig observerer sola, og de gir oss en time på å koble ut sårbart utstyr (transformatorstasjoner f.eks).

Vi vet ikke når neste komet kan treffe jorden, kanskje den treffer et hav slik at det blir en kjempetsunami.

Vi vet en god del om steiner som ikke kommer til å treffe jorda. Til tross dette vil aviser iherdig fortelle oss at vi er "doomed". Store steiner som vil treffe oss er også en av de få naturkatastrofene vi faktisk kan avverge.

Og at man kan dø av en gulrot, ja jøss, du kan snuble i en trapp og og så kan du falle uheldig og brekke nakken.

For min del satser jeg på de gode gamle klassikerne; bilulykker og kreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...