Gå til innhold

Paris - disneyland


frksølekopp

Anbefalte innlegg

Har noen vært i Paris og disneyland? :)

Og går det sånne shuttle busses fra Paris? og må man bestille billetter for det på forhånd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det absolutt letteste er å ta toget (RER) ut dit. Mulig det går busser dit, men jeg har alltid tatt toget. Tror ikke man må bestille billetter på forhånd. Mener man kan kjøpe når man kommer fram til parken. Det finner du sikkert ut hvis du sjekker på nettsiden deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også planer å reise dit, vet dere hva billettene koster for å komme inn?



Anonymous poster hash: 79e16...fb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta RER toget direkte fra Metrostasjon, tar ca en halvtime.

Var i en park, 1 dag- betalte vel 1500 hvertfall - 1 voksen pluss ett barn..



Anonymous poster hash: 4187c...fe7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på disneylandparis.com - også inn på "practical information" - så er det mye nyttig å lese der. Der finner du informasjon både om hvordan du kommer deg dit + billett informasjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte ikke billetter på forhånd men angret på det når vi så hvor lang køen var. Anbefaler å bestille på forhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal dit om noen måneder! Gleder oss veldig. Reiser med en gruppe, og tror inngangsbillettene er kjøpt på forhånd av arrangørene. Kommer til å booke middag på en restaurant der i goooood tid i forveien, ellers tar vi det som det kommer.

Anonymous poster hash: aac3d...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på disneylandparis.com - også inn på "practical information" - så er det mye nyttig å lese der. Der finner du informasjon både om hvordan du kommer deg dit + billett informasjon

Les over, var der for ett år siden--;) RER tog tar bare en halv time….sentralt fra Paris

Anonymous poster hash: 4187c...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i 2011. Skulle ta toget, men noen hadde satt fra seg en ubevoktet koffert på toget, og dermed ble det full bombealarm. Alle ut av toget, og så ble hele togstasjonen stengt. Vi hadde rukket å kjøre et stykke, så vi var utenfor (eller i utkanten av) Paris, ikke en buss eller taxi å oppdrive.. Til slutt fikk vi tak i en taxi, men det hadde gått noen timer av "disneyland-dagen". Jeg tror ikke sånt skjer så ofte, så det er sikkert greit å bare ta toget. Men lagre nummeret til en taxi, for sikkerhets skyld. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Ja, ta RER-toget. Kjapt og billig.

Kjøp billetter på nett nå, ellers må du stå en den laaaaange køen ved parken.

Anbefaler deg tredagers billett. Det er så mye å se i parken!

Skal du spise middag i parken? Spis tidlig, da mange restauranter begynner å stenge i 19-tida.

Gled dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh, tusen hjertelig takk for alle svar! :D Ja gleder oss veldig, er meg og samboeren som bursdagsgave til oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var perfekt for oss nå!! :) Reiser snart til Frankrike og skal også innom Disney.

Ønsker smarte tips om parken; hva er det greit å vite om mat, drikke, showene, praktiske ting i parken?

Er Disney studios vel verdt pengene eller er hovedparken det store? Har to barn med 6 års mellomrom så jeg antar at den eldste kanskje vil få mer ut av studio-parken?

takk for svar! :)



Anonymous poster hash: 31cba...134
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Disney studios vel verdt pengene eller er hovedparken det store? Har to barn med 6 års mellomrom så jeg antar at den eldste kanskje vil få mer ut av studio-parken?

Anonymous poster hash: 31cba...134

Ja, jeg tror eldstemann vil få mye ut av studioparken. Nå har ikke jeg vært der, men vi reiser om noen mnd, og jeg har lest MYE på nettet ;) - og er det ikke slik at man får inngangsbilletter til de to parkene bare med et lite tillegg (altså prisforskjellen er ikke så stor på en eller begge parkene). Har også lest at det er lettere å få til bilder med Disneyfigurer i studioparken enn i hovedparken, hvis det er stas for barna. Mitt barn er i allefall VELDIG opptatt av dette - men det er en fireåring, da. :)

Anonymous poster hash: aac3d...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tror eldstemann vil få mye ut av studioparken. Nå har ikke jeg vært der, men vi reiser om noen mnd, og jeg har lest MYE på nettet ;) - og er det ikke slik at man får inngangsbilletter til de to parkene bare med et lite tillegg (altså prisforskjellen er ikke så stor på en eller begge parkene). Har også lest at det er lettere å få til bilder med Disneyfigurer i studioparken enn i hovedparken, hvis det er stas for barna. Mitt barn er i allefall VELDIG opptatt av dette - men det er en fireåring, da. :)

Anonymous poster hash: aac3d...b90

Takk for svar- vi booket i dag og bestemte oss i siste liten for å booke begge parker- tross mange advarsler fra andre om at det vil bli ALT for stressende... Det var jo kun 350 kr forskjell på totalprisen for en familie på 4 for to parker ift 1!! Vi skal lese oss godt opp på severdigheter i uka før vi reiser så vi har en klar plan mht hva vi skal se og delta på. Sier seg selv at det er umulig å gå over begge parkene i sin helhet på en dag, men hvis vi har ei løype klarlagt skal det nok gå bra. Mine døtre er lite interessert i Buzz lightyear, biler, toy story etc, så det blir de tradisjonelle disney-figurene, prinsesser og for hun eldste ungdoms-tingene på Disney i studios ;) Midnattsparaden er også plottet inn.. gleder oss :)

Anonymous poster hash: 31cba...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett spørsmål til, hvem flyr dere med? Tenker å fly med ryanair, er svært fornøyd fra tidligere faktisk!, og de lander på flyplassen "Beauvais". Noen som vet om det er togstasjon ved den, eller buss stasjon, hva som helst? :) og hvor langt er det til hovedstadsområdet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor bestilte dere billetter til parken billigst? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og enda en, sikkert et super dunt spørsmål, men spørr likevel! Er det begrenset antall billetter som ligger på nett eller kan jeg bestille rett før vi drar til Paris? Typ fotball billetter må man kjøpe god tid i forveien så må man det her også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enda en, sikkert et super dunt spørsmål, men spørr likevel! Er det begrenset antall billetter som ligger på nett eller kan jeg bestille rett før vi drar til Paris? Typ fotball billetter må man kjøpe god tid i forveien så må man det her også?

Du kan kjøpe billetter når som helst. I motsetning til på fotballkamper er det ikke slik at det kan bli utsolgt for parkbilletter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha okei, takk for svar :)

Per voksen ja, vi er to voksne som drar, uten barn. Hvor har dere bestilt billetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...