Gå til innhold

Størrelse på IKEA-madrass sammenrullet, noen som vet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er snakk om den største, altså 180x200, i modellen Hövåg, men det er jo mulig vi går for to på 90 cm også, det er ikke helt avgjort enda. Regner med dobbeltmadrassen er rullet sammen i lengeretningen slik at rullen kun er 180 cm lang? Og hva er egentlig diameteren på den sammenrullede madrassen? Har forstått det slik at en del av madrasser er vakumpakket før de er rullet sammen, og sikkert flatere enn sin egentlige tykkelse, men usikker på om dette også gjelder denne modellen som er "pocket sprung", hva nå det tilsvarer på norsk. En form for fjæring i alle fall, ikke skumgummi eller liknende.

Kanskje et dumt spørsmål, men er madrasser på f.eks. 90 cm rullet i lengeretningen, slik at de blir små, kompakte klubber? Eller er de rullet i bredden så de blir lange, tynne pølser?

Vi har en vanlig kassebil til rådighet, husker ikke nøyaktig hvilken produsent, men en i samme gate som VW Caddy. Er usikker på om vi får med oss madrassen hjem i en slik en, rett og slett.

Anonymous poster hash: 5de1f...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk med meg min på bussen ihvertfall, litt tung da, men gikk fint :)

Hva slags modell og størrelse var det? Ser liksom for meg at en sammenrullet dobbeltmadrass blir innmari stor, men har altså ikke snøring.

Anonymous poster hash: 5de1f...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen på pakken står på nettsida til IKEA.

Fjærmadrasser blir ikke rullet sammen, bare polyeter.

Endret av Batteri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen på pakken står på nettsida til IKEA.

Fjærmadrasser blir ikke rullet sammen, bare polyeter.

Størrelsen sto ikke oppgitt, men fikk den ved å ringe kundeservice i dag.

Og joda, madrassen var sammenrullet den, og det var en fjærmadrass :)

Det ble litt styrete å ikke ha størrelsen før i dag, men det løste seg. Og for de som lurer ble den oppgitt til å være 185 cm lang og 40 cm i diameter. Sånn. Kanskje noen googler det en gang og finner igjen tråden, så får de svar selv.

Anonymous poster hash: 5de1f...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...