Gå til innhold

Pulsklokke som kaloriteller, verdt pengene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har trener mye kondisjon(langkjøring og intervaller) samtidig som jeg ønsker å holde kontroll på kaloriene(slik at jeg ikke får i meg for lite eller for mye). Er en pulsklokke en grei løsning?



Anonymous poster hash: 0daae...c29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Jeg har trener mye kondisjon(langkjøring og intervaller) samtidig som jeg ønsker å holde kontroll på kaloriene(slik at jeg ikke får i meg for lite eller for mye). Er en pulsklokke en grei løsning? Anonymous poster hash: 0daae...c29

De er sjelden rett. En fin tommelfingerregel er at du brenner ca. din egen kroppsvekt i kcal per km.

Veier du 60 kg så brenner du ca. 60 kcal per km osv.

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenningsfunksjonen på pulsklokker er veldig lite til å stole på. Hva skal du egentlig med det? Du har uansett fasitsvaret i form av baderomsvekta og hvilket hakk du må ha buksebeltet på.

Hvis du er normalvektig kan du bruke sultfølelsen som rettesnor. Spis til du er passe mett, det burde fungere så lenge du spiser vanlig sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville heller gått til innkjøp av en fitbit.



Anonymous poster hash: 2b4ea...afa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker pulsklokke for å registrere treningen min, og for å hjelpe meg å holde intensiteten innenfor riktig sone, men pulsklokke som kaloriteller er bortkastede penger!

To konkrete eksempler:

Jeg jogget 10 km på tredemølle (lav fart i pulssone 1 og 2). Tredemøllen estimerte ca 600 kcal forbrent, pulsklokken estimerte 229 kcal forbrent.

Jeg jogget 5 km på tredemøllen (middels intensitet, pulssone 3). Tredemøllen estimerte ca 500 kcal forbrent, pulsklokken estimerte 387 kcal forbrent.

Hva som er riktig aner jeg ikke, sannheten ligger nok et sted midt i mellom. Men ønsker du å få en oversikt over aktiviteten din i løpet av dagen, er et aktivitetsarmbånd et bedre alternativ for deg.

De er heller ikke helt korrekte, men det gir deg et realistisk bilde over hvor aktiv du er i løpet av dagen, og enda viktigere: hvor passiv du er i enkelte perioder om dagen.



Anonymous poster hash: 5b730...713
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...