Gå til innhold

reiseforsikring sparebank 1


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har reiseforsikring gjennom fagforbundet mitt, men lurer veldig på hvis jeg skulle miste baggasjen min ved en utenlandsferie, hvordan er fremgangsmåten for å få kjøpt klær og hygieneprodukter? Må jeg legge ut selv eller ringer jeg og forklarer situasjonen?

Grunnen jeg spør er jeg og samboer var på cruise i sommer og han fikk ikke baggasjen før 4 dager etter.. såe det ble både handling av klær og det nødvendige, men tenker hvis han ikke hadde fått baggasjen hvordan er fremgangsmåten for et forsikringsselskap da?



Anonymous poster hash: 34827...6c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må selv legge ut når du kjøper klær/hygieneprodukter ved forsinket bagasje og så sende inn skademelding for refusjon i etterkant. Dersom bagasjen viser seg å være forsvunnet for godt, vil den erstattes etter reglene i vilkårene. Også det etter innsendt skademelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparebank1 og LOFavør reiseforsikring som du har har greie vilkår.

Men du må legge ut selv i en slik situasjon. Fordelen er at du kan sende skademelding på nett, og enkle oppgjør (slik som dette tilfellet) utbetales stort sett i løpet av en dag.

Jeg har alle mine forsikringer i Sparebank1, og har måtte bruke forsikringene noen ganger oppgjennom. Det har aldri tatt mer enn 2 dager før oppgjøret er i orden når det går på reise- eller hjemforsikring. Trengs taksering og slike ting tar det selvfølgelig litt lenger tid :)



Anonymous poster hash: c2ef7...747
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...