Gå til innhold

Hvorfor kaster han opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har våknet i 5 tiden to ganger de siste ukene, av at valpen min (9 mnd) kaster opp. Første gangen tenkte jeg ikke noe særlig over det, men nå som det har gjentatt seg er jeg litt bekymret. Det kommer ikke opp noen ting, og han virker blid og fornøyd og har ikke mistet noe appetitt, men jeg lurer på om det er noen som har en logisk forklaring på hvorfor han gjør det? Det har begge gangene virket som han bare har våknet og så kastet opp, så jeg tror ikke det er det at han har satt noe i halsen eller noe sånt. Det er utrolig merkelig, for han har ikke kastet opp siden jeg hentet han (han ble bilsyk) ved 8 uker.

Vi skal til veterinær på mandag for å sjekke noe helt annet, men vil gjerne unngå at han kaster opp flere ganger før det, så jeg tenkte jeg skulle spørre om tips.



Anonymous poster hash: b84e5...e89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig å vite hvorfor utfra det du skriver, det kan være så mye. Hvor ofte får han mat? Jeg vet at enkelte hunder kan kaste opp hvis de får mat for sjelden (f.eks bare en gang om dagen). Han kan ha spist noe ute som gjør at han er litt uggen. Vanskelig å si.

Så lenge han har fin allmenntilstand så ville jeg ikke bekymret meg frem til mandag. Kaster han opp ofte innen da, så ville jeg passet på at han ikke ble dehydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å vite hvorfor utfra det du skriver, det kan være så mye. Hvor ofte får han mat? Jeg vet at enkelte hunder kan kaste opp hvis de får mat for sjelden (f.eks bare en gang om dagen). Han kan ha spist noe ute som gjør at han er litt uggen. Vanskelig å si.

Så lenge han har fin allmenntilstand så ville jeg ikke bekymret meg frem til mandag. Kaster han opp ofte innen da, så ville jeg passet på at han ikke ble dehydrert.

Han får mat 9, 15 og 21, så jeg tror ikke det er fordi han er sulten? Nei jeg vet ikke. Får bare så vondt av han når han står og brekker seg :( Han er heldigvis flink til å drikke vann da. Har tatt det rolig i dag bare sånn i tilfelle, så han har nok kjedet seg litt, men vi får heller ha det mer gøy i morgen. :)

Anonymous poster hash: b84e5...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du skal til veterinæren på mandag.

Det kan være mange grunner til oppkast. Har du nettopp byttet mat/formerke? Har du gitt markkur til valpen etter overtagelsen?

Anonymous poster hash: 55c0e...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du skal til veterinæren på mandag.

Det kan være mange grunner til oppkast. Har du nettopp byttet mat/formerke? Har du gitt markkur til valpen etter overtagelsen?

Anonymous poster hash: 55c0e...980

Byttet en kort periode for et par måneder siden, da fôrleveransen (animail) var forsinket. Da ble han noe dårlig i magen, men det gikk over med en gang han begynte på det vanlige fôret igjen. Han fikk markkur da han var 3 mnd, vi skal få ny resept når vi er hos vet på mandag :) Veterinæren sa i telefonen at det var mulig at han kan ha bendelorm, da han har klødd og vasket og luktet fryktelig vondt fra rumpa den siste uka, og bikkja spiser jo alt han kommer over (spesielt hvis det er brunt, brun er yndlingsmaten hans). Men vet ikke om bendelorm kan forårsake oppkast hos hunder? Jeg er førstegangseier så jeg er fremdeles ganske grønn på alle sånne ting.

Anonymous poster hash: b84e5...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster han opp "fast føde", skum, gult slim – hvordan ser oppkastet ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaster han opp "fast føde", skum, gult slim – hvordan ser oppkastet ut?

Det kommer ikke opp noen ting. Kanskje et par dråper sikkel, men det er det. :vetikke:

Anonymous poster hash: b84e5...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke opp noen ting. Kanskje et par dråper sikkel, men det er det. :vetikke:

Anonymous poster hash: b84e5...e89

Siden det ikke kommer noe opp når han brekker seg, tenker jeg at det kan sitte noe fast som plager han. Ring veterinær, du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...