Gå til innhold

Et kort øyeblikk av en katts liv


Gjest Lille-pus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anubiel

Nommen!

Jeg lurer på om jeg kan ha kost med pusen din på kattepensjonatet vi bruker. Den ligner veldig på den fine blinde pusen jeg hilste på der. Meget mulig jeg tar feil da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat et sånt øyeblikk med min pus, hun lå rett ut og snorket på magen min <3



Anonymous poster hash: 5c8c8...771
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Nommen!

Jeg lurer på om jeg kan ha kost med pusen din på kattepensjonatet vi bruker. Den ligner veldig på den fine blinde pusen jeg hilste på der. Meget mulig jeg tar feil da!

Ikke helt umulig det ser du :)

Han er ikke helt blind, 'bare' veldig svaksynt siden linsene i øynene har falt bakover inn i øyelegemet (og han har grå stær, - begge deler resultatet av å bli slengt etter bakbena med hodet inn i en murvegg).

Men, han orienterer seg godt med de synsinntrykk han har tilgang til. Det er nok som å være svært, svært nærsynt, uten briller/linser, i ertesuppe tykk tåke.

- og han er god :hjerte:

Tusen takk til alle, han sov så godt så han måtte bare deles i går kveld :)

Endret av Lille-pus
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Ikke helt umulig det ser du :)

Han er ikke helt blind, 'bare' veldig svaksynt siden linsene i øynene har falt bakover inn i øyelegemet (og han har grå stær, - begge deler resultatet av å bli slengt etter bakbena med hodet inn i en murvegg).

Men, han orienterer seg godt med de synsinntrykk han har tilgang til. Det er nok som å være svært, svært nærsynt, uten briller/linser, i ertesuppe tykk tåke.

- og han er god :hjerte:

Tusen takk til alle, han sov så godt så han måtte bare deles i går kveld :)

Så grusomt, stakkars, stakkars pusen :(

Om pensjonatet var i Indre Østfold, så var det nok din pus. Den var kjempesøt og han og min lille hunkatt hilste pent på hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: :rodmer: :rodmer:

På fanget mitt akkurat nå ligger min sorte frøken, som vi egentlig var fosterhjem for. Hun krabbet inn i hjertet mitt og bosatte seg der. Så hun ble boende hos oss for alltid <3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fiin! :) Tenk om alle puser kunne ligge sånn. Trygg, varm og god hos en matmor som elsker de.. Jeg tror nok han vet godt hvor heldig han er. :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Så fiin! :) Tenk om alle puser kunne ligge sånn. Trygg, varm og god hos en matmor som elsker de.. Jeg tror nok han vet godt hvor heldig han er. :hjerte:

Han valgte meg..... :sjenert:

Hvordan kunne jeg si 'Nei' når han kom som sistemann med lavest rang, - som han visste at dette var den sjansen han fikk for å bli adoptert?

En gutt som i utgangspunktet var klassifisert som 'ikke adopterbar' pga. funksjonshemningen sin.

Ordene som antageligvis åpnet døren for adopsjon var disse: "Det er katten som velger og mennesket som velges", gitt som respons på spørsmålet om hva slags katt jeg ville ha.

Om noen måneder har vi delt livets opp- og nedturer gjennom 10 år, min funksjonshemmede hjertevenn og jeg.

Så om han vet? Antageligvis gjør han det ja, han valgte og fikk henne han valgte seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Awww, så søt! Og blir helt tårevåt av hvor dårlig behandlet han ble før han fant deg, Lille-pus :(

Kattungen min ligger og "sover" på sofaen akkurat nå etter å ha vært skikkelig hyper i flere timer. Hun våkner så snart noen går inn på kjøkkenet, for hun skal alltid tigge om mat :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Han ble tatt hånd om av en ung mann som oberverte tildragelsen.

Men, dagen etter var katten så dårlig at den unge mannen akuttringte min frivillige organisasjon som sporenstreks kastet seg i bilen og kjørte ut og hentet katten.

Etter vetrinærbesøk og rekonvalisens kom han til hjelpesenteret hvor han etter noen år fant meg som kom snublende inn dørene.

- og en uke etter at han valgte, jeg ble godkjent og han ble reklassifiseret som 'adopterbar for Pus', så reiste han fra hjelpesenteret i en transportkasse plassert i baksetet på min bil.

At jeg etterlot en liten sort røver dengang, en som leder i foreningen forsøkte å e overbevise meg om at var katten for meg... den hilste jeg på året etter.

For gjett om ikke det er ham som går under nicket 'Min sorte Gentleman' :fnise:

Han ventet ett helt år på at jeg skulle komme tilbake etter ham. Han ble forsøkt presentert til andre vennlige og godkjente mennesker, men var ikke interessert....før han hørte stemmen min og kom springende året etter.

Da gråt lederen i foreningen vår da den vennlige, sorte gutten reiste.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Awwww :) Er så godt å lese slikt - Vite at det faktisk er noen Som tar godt vare på dyr som har en funksjonshemming. Han har hatt et fantastisk 10 år med deg hittil! Et godt hjem med en matmor som er glad i han å det vet han nok :) Når jeg flytter til hus skal jeg absolutt få meg noen katter som trenger et hjem.

Kunne jeg bare spørre om hvordan det er å ta vare på en katt som er funksjonshemmet ? Hva kreves i forhold til en katt som ikke har slike problemer ?

Anonymous poster hash: 12b9b...bf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Awwww :) Er så godt å lese slikt - Vite at det faktisk er noen Som tar godt vare på dyr som har en funksjonshemming. Han har hatt et fantastisk 10 år med deg hittil! Et godt hjem med en matmor som er glad i han å det vet han nok :) Når jeg flytter til hus skal jeg absolutt få meg noen katter som trenger et hjem.

Kunne jeg bare spørre om hvordan det er å ta vare på en katt som er funksjonshemmet ? Hva kreves i forhold til en katt som ikke har slike problemer ?

Anonymous poster hash: 12b9b...bf5

Egentlig veldig lite, - overraskende nok.

Han er jo ikke helt blind, så jeg kan flytte rundt på ting og tang uten at det skaper problemer.

Den største utfordringen (og den er hans) er nok at han misforstår de små signalene de to andre sender, - eller han oppfatter ikke disse signalene.

Så dermed blir en oppfordring til lek og moro forstått som et direkte angrep, og man må forsvare seg som best man kan.

De to andre har forstått dette, og leker de lekene som innebærer små signaler, med hverandre og stort sett ikke med min svaksynte gutt.

- men han får være med å leke altså, og da er spesielt Frøken Fryd veldig tydelig i bevegelsene og i språket, - det er facinerende å se hvor ulikt både hun og den Sorte Gentleman'en kommuniserer med hverandre og med min svaksynte gullklump.

Her er min sorte Gentleman :) - ham vet jeg ikke like mye om, for den historien ville ikke leder si så mye om...og jeg forstod og aksepterte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig veldig lite, - overraskende nok.

Han er jo ikke helt blind, så jeg kan flytte rundt på ting og tang uten at det skaper problemer.

Den største utfordringen (og den er hans) er nok at han misforstår de små signalene de to andre sender, - eller han oppfatter ikke disse signalene.

Så dermed blir en oppfordring til lek og moro forstått som et direkte angrep, og man må forsvare seg som best man kan.

De to andre har forstått dette, og leker de lekene som innebærer små signaler, med hverandre og stort sett ikke med min svaksynte gutt.

- men han får være med å leke altså, og da er spesielt Frøken Fryd veldig tydelig i bevegelsene og i språket, - det er facinerende å se hvor ulikt både hun og den Sorte Gentleman'en kommuniserer med hverandre og med min svaksynte gullklump.

Her er min sorte Gentleman :) - ham vet jeg ikke like mye om, for den historien ville ikke leder si så mye om...og jeg forstod og aksepterte.

attachicon.gifBlack Gentleman.jpg

Fantastisk :) Må være unikt å få med seg kattene dine i kommunikasjon med hverandre hvis de forstår å tar hensyn til den svakssynte pusen :) Men katter er veldig intelligente så er ikke overrasket.

Du har noen fine katter! Fine navn du har på dem å.

Anonymous poster hash: 12b9b...bf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...