Gå til innhold

Hund som klør seg som besatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

I dag tidlig var hunden min hoven rundt hele snute/munnpartiet og vi dro til dyrlegen som ikke fant noe. Hevelsen har nå heldigvis gått ned, men i hele ettermiddag har han klødd seg som besatt over hele kroppen! Er det noen som har noen anelse om hva dette kan være? Vet ikke om det kan ha noen sammenheng med hevelsen tidligere i dag, men det er jo rart det har kommet på samme dag.

Setter veldig pris på svar :) kan jo ikke være noe godt for han å klø hele tiden stakkars :(

Anonymous poster hash: 58ec9...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig å si hva det kan være - midd, lus, allergi? Du kan forsøke først og gi ham et ordentlig bad (husk å skylle ut shampooen veldig godt) og se om det hjelper. Hvis ikke ville jeg reist til dyrlegen for utredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si hva det kan være - midd, lus, allergi? Du kan forsøke først og gi ham et ordentlig bad (husk å skylle ut shampooen veldig godt) og se om det hjelper. Hvis ikke ville jeg reist til dyrlegen for utredning.

Takk for svar! Allergi var det første jeg tenkte med tanke på hevelsen, men veterinæren sa det var lite logisk i og med at han var i tipp topp allmenntilstand. Midd eller lus tror jeg ikke det er for da ville den andre hunden klødd også (og vi?). Vi får ta et skikkelig bad og skrubbe han godt, så håper vi det hjelper :)

Anonymous poster hash: 58ec9...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en allergisk reaksjon på noe hunden har spist? Mange får slike reaksjoner med hevelser og kløe uten at allemenntilstanden er endret.

Hunder kan bli allergiske mot f.eks. husstøvmidd, som finnes overalt (tepper, sofa, pledd, puter osv). Dersom kløingen fortsetter burde du dra tilbake til dyrkegen og be om en allergiutredning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...