Gå til innhold

Kattepensjonat eller bli med på hytta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står ovenfor et vanskelig valg her. Å ha katten på pensjonat (første gang), eller å ta han med til hytta.
Jeg hadde egentlig tenkt å ta han med på hytta, og selvfølgelig holde han inne, men det er ca 2 timers kjøring, og 2 fergeoverganger, og i går da vi kjørte en liten tur satt han og peste i buret, sikkert både pga varme og frykt.

Det er turen jeg er mest skeptisk på, men har kjøpt feliway om jeg skal ta han med.

Hva vil være best for katten?



Anonymous poster hash: 01e85...cbb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan du ikke kjøre noen småturer og se om katten venner seg til å sitte i bil?

kan være lurt å legge et teppe over bilburet om det ikke er "heldekkende plast" tror kattene ofte føler seg tryggere da.

temperaturen i bilen kan du sikkert regulere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville definitivt valgt å ta katten med på hytten:)

Anonymous poster hash: 2afb2...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den med!

Pensjonat er siste utvei...

Anonymous poster hash: 83018...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også tatt med katten.

Husk å bruk Ha feliway i bur og bil ca 10 min før avreise. Og om mulig parker oppe på fergen så du kan komme til bilen eller evt. sitte i bilen under overfarten om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feliway funker ikke hos oss. Våre to katter er alltid med til Ålesund. De sitter å puster å peser å mjauer hele veien opp i 7-8 timer. Jeg spurte en veterinær å hun sa det var normalt. Var litt redd de skulle ta til skade men det går alltid bra. De siste gangene har jeg puttet begge i små bur som passer dem akkurat med teppe over . Da er se faktisk stille store deler av tiden å virker som de slapper av. Før puttet jeg dem i større bur hvor de kunne være sammen. Hundebur, men funket ikke. Å de ble bare enda mer stresset av å kunne se ut.

Jeg syns det er utrolig slitsomt, men jeg ville ikke putte dem i kattepensjonat for er litt skeptisk til sånt å liker kattene best med meg.

Men ja den siste tiden har det blitt bedre :) Å to timer går fort :)

Anonymous poster hash: ca3eb...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å slippe dem ut av buret i bilen. Vet det egenlig ikke er bra, i tilfelle bråstopp, men de roer seg mye bedre da.



Anonymous poster hash: 0a727...e09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...