Gå til innhold

Finne rett kjøper til hund.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en valp for noen måneder siden og innser nå at det er til det beste for både meg og hunden å selge den videre. Trenger ikke å få oppleksa hvor dust det er å få en hund for deretter å gi den fra seg såpass kjapt, det er jeg fullt klar over og jeg hater meg selv for det, men noen ganger gjør man feil og da er det eneste man kan gjøre å innse det og å ordne opp som best mulig.

Spørsmålet mitt er, hvordan finner jeg den beste kjøperen til hunden min? Jeg kommer selvsagt ikke til å selge den til første og beste, men jeg vet ikke nøyaktig hva jeg skal se etter. Uteplass, tur, erfaring og stabilitet er jo selvsagt at jeg vil kjøper skal kunne gi hunden, men utover det, hva bør jeg finne ut av? Hva skal jeg spørre om?



Anonymous poster hash: de2de...30a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spør om de har økonomien i orden i tilfelle nødtur til veterinær, om de skal forsikre hunden, om de vil gi den nok mental stimuli i tillegg til turer. hva slags erfaring de har, om de har hatt valp før og veit hva det innebærer. hva gjør de med hunden når de skal på ferie? har de noen som passer den eller skal den på pensjonat?

du har sjekket at det ikke står i kontrakten din at gammel eier skal varsles før eierskifte?



Anonymous poster hash: e5a1f...8d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør om de har økonomien i orden i tilfelle nødtur til veterinær, om de skal forsikre hunden, om de vil gi den nok mental stimuli i tillegg til turer. hva slags erfaring de har, om de har hatt valp før og veit hva det innebærer. hva gjør de med hunden når de skal på ferie? har de noen som passer den eller skal den på pensjonat?

du har sjekket at det ikke står i kontrakten din at gammel eier skal varsles før eierskifte?

Anonymous poster hash: e5a1f...8d0

Takk.

Stod ingenting om det i kontrakten.

Anonymous poster hash: de2de...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å lage en kontrakt og at hunden er på prøve hos dem i noen uker først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...