Gå til innhold

Rettsak grunnet forbud mot dyrehold i borettslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når naboen bodde der før dere, så syns jeg egentlig hun har "førsterett" på å bestemme dette. Hundeeiere er så jævlig egoistiske! Hadde damen du omtaler vært min pårørende skulle jeg sørget for st hunden din enten forsvant, eller fikk en ordentlig, forgiftet godbit. Du må ta hensyn når du har hund, hun var der først.

Anonymous poster hash: 9e21f...dcd

Hahahaha. Nei. Hensyn går begge veier. Her er det bare naboen som er et ekte rævhål.

Anonymous poster hash: d9766...4cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når naboen bodde der før dere, så syns jeg egentlig hun har "førsterett" på å bestemme dette. Hundeeiere er så jævlig egoistiske! Hadde damen du omtaler vært min pårørende skulle jeg sørget for st hunden din enten forsvant, eller fikk en ordentlig, forgiftet godbit. Du må ta hensyn når du har hund, hun var der først. Anonymous poster hash: 9e21f...dcd

Tror du skal lese gjennom tråden før du kommenterer piss. At du i det hele tatt tenker på å drepe noen andres dyr sier mer om deg enn noen andre

Anonymous poster hash: 3402a...769

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når naboen bodde der før dere, så syns jeg egentlig hun har "førsterett" på å bestemme dette. Hundeeiere er så jævlig egoistiske! Hadde damen du omtaler vært min pårørende skulle jeg sørget for st hunden din enten forsvant, eller fikk en ordentlig, forgiftet godbit. Du må ta hensyn når du har hund, hun var der først. Anonymous poster hash: 9e21f...dcd

TS her. Syns innlegget ditt var upassende og vil absolutt ikke kalle oss egoister. Har skrevet tidligere i tråden at vi hadde flyttet eller iallfall tatt store hensyn hvis en nabo hadde reelle plager med hunden. Syns vi tar hensyn nå også og har kommet med mange forslag til hvordan vi kan gjøre dette (hvis vi har hunden i lukket veske eller i bur opp og ned oppgangen så hadde hun aldri sett hunden engang). Hvis du ville drept hunden min fordi ei sur gammel dame står og skriker etter oss og tydelig bare vil gjøre livet surt for andre, vil jeg si som AB over her - at det sier mer om deg enn noen andre.

Anonymous poster hash: 3402a...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når naboen bodde der før dere, så syns jeg egentlig hun har "førsterett" på å bestemme dette. Hundeeiere er så jævlig egoistiske! Hadde damen du omtaler vært min pårørende skulle jeg sørget for st hunden din enten forsvant, eller fikk en ordentlig, forgiftet godbit. Du må ta hensyn når du har hund, hun var der først. Anonymous poster hash: 9e21f...dcd

Hva om TS hadde flyttet inn med bråkete barn? Skulle hu dama hatt rett til å bestemme at de måtte flytte fordi hun ikke liker barn da? Siden hun bodde der først? Regner med du syns alle med barn er så "jævla" egoistiske også, for barn bråker faktisk mer enn de fleste hunder ;) regner med du kommer til å ende opp som hu gamle dama det er snakk om i tråden

Anonymous poster hash: 3402a...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så lenge hunden ikke går å røyter i gangene, bjeffer i tide og utide, er agressiv mot folk, lager lyd inne slik de over/under/vedsiden av blir plaget så kan det da ikke være et stort problem... Dere respekterer jo denne damen ved å bære hunden inn og ut. Om det er så superkrise at hun er i nærheten av hunden så er det jo ikke verre for dere eller henne å gå tilbake igjen i leiligheten, vente ett par minutter til den andre har gått vekk... Dessuten så kan man umulig ha angst for hunder når man står å spionerer og venter på at dere skal komme forbi med hunden. Noe så tåpelig...Kanskje hun har angst...Men det er ikke sikkert denne angsten handler direkte om hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evans

Lurer også på hvordan dette har gått, om dere har kommet til enighet med dama i gangen eller om dere har måtte ta saken til retten.

Edit: Håper på det første!

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å snakke med henne flere ganger og kommet med løsninger på hvordan vi kan få til dette på en grei måte (faste tider for tur, bære under armen eller i veske, ikke gå forbi hvis vi ser henne i gangen osv). Men hun er dessverre veldig trass og sier hun ikke tillater at hunden er der så lenge søknaden ikke er godkjent, og at hun ikke kommer til å gå med på en underskrift. Hun sier hun har anmeldt oss til politiet flere ganger, og ringt til styret for å klage. Hun skriker etter oss når vi går opp trappen og vi orker ikke svare henne lenger, så å få henne med på å gå tur er nok utelukket.

Anonymous poster hash: 3402a...769

Ingenting av dette vil hjelpe deres sak da hun ikke har angst for hunder, men er en real drittsekk og en paragrafrytter. Og drittsekker må håndteres ved å sette hardt mot hardt og ikke la seg pille på nesen eller komme med forslag til "løsninger" som drittsekken kan tolke som et tegn på at drittsekkoppførselen fører frem.

*sint på TS sine vegne*

Anonymous poster hash: 1e0c2...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleminto

Det ville vært veldig interresant med en rettsak i dette tilfelle så vi fikk mer rettspraksis. De fleste velger dessverre å flytte ut eller det ebber ut i ingenting for ingen tør risikere kostnadene ved en slik sak, siden ikke utfallet er åpenbar. Dessuten er det lite hyggelig å bo et sted hvor du mottar et slik varsel. Ta gjerne en for laget- jeg heier på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Dommen i Agder Lagmannsrett, i år 2000, vedr. hundehold kan være verd å lese.

Den satte presedens sammen med 'Emmeline-dommen'.

Lenke til omtale av dommen i Agder Lagmannsrett.

Dommen kan finnes på Lovdata om man logger seg inn, velger Agder Lagmannsrett og ser etter 2000-11-02.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...