Gå til innhold

Rettsak grunnet forbud mot dyrehold i borettslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sett bort hunden for en periode og inviter mange folk med hunder på besøk. Ingen kan nekte dere å ha besøk av folk med hunder. Er ganske sikker på at det kommer mange hvis dere feks lager en facebokgruppe på det ;)
Hva slags borettslag er dette? USBL, OBOS el.l?



Anonymous poster hash: dc327...de4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha filmet henne når dere er ute med hunden, og ser at hun sitter i vinduet. For så å møte dere i gangen da dere kommer inn.

Film også at hun ikke gjør dette da dere ikke har med hunden.

Da vil dere ha bevis på at hun gjør dette med vilje for å lage problemer.

Vis det til styret, så kan det hende de gir dere medhold.

Har hun seriøs angt for hunder, så ville hun ikke oppsøkt dere med vilje.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, alle som har angst for ting må møte frykten en eller annen gang. Det går ikke an å holde på sånn i lengden.

Ta en prat med denne beboeren og spør om hun vil hilse på hunden og kanskje går tur sammen med deg?

Frykten for hunder er irrasjonell frykt som hun kan få hjelp mot. Å hindre andre i å ha hund fordi man er redd hund selv, ja, det går jo ikke.

Alle som har angst må møte angsten for å bli kvitt den - så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, alle som har angst for ting må møte frykten en eller annen gang. Det går ikke an å holde på sånn i lengden.

Ta en prat med denne beboeren og spør om hun vil hilse på hunden og kanskje går tur sammen med deg?

Frykten for hunder er irrasjonell frykt som hun kan få hjelp mot. Å hindre andre i å ha hund fordi man er redd hund selv, ja, det går jo ikke.

Alle som har angst må møte angsten for å bli kvitt den - så enkelt er det.

Har du lest tråden? Den gamle dama gjør det sannsynligvis på trass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest tråden? Den gamle dama gjør det sannsynligvis på trass.

Ja, jeg har lest tråden, ja, og får inntrykk av at det er en prinsippsak fra den gamle damen.

Men jeg sier at om hun virkelig har angst, så må hun jobbe med angsten. Hun kan ikke hindre andre i å leve sitt liv med dyr fordi hun er redd dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bort hunden for en periode og inviter mange folk med hunder på besøk. Ingen kan nekte dere å ha besøk av folk med hunder. Er ganske sikker på at det kommer mange hvis dere feks lager en facebokgruppe på det ;)Hva slags borettslag er dette? USBL, OBOS el.l? Anonymous poster hash: dc327...de4

Vi har faktisk vurdert å gjøre det du sier, men vi vil jo ikke lage noe bråk ut av situasjonen. Vi risikerer jo å få klager fra andre beboere dersom vi gjør dette. Det kan jo hende at det er noen som flytter inn i oppgangen som har fester hver helg og til langt på natt, og vil tro at det vil være til mye større sjenanse enn vår hund. Jeg tror likevel hun dama ville hatt mindre hun skulle sagt i det tilfellet. Vi er forøvrig et stille og rolig par som er over det stadiet der det er gøy med fest flere ganger i mnd, og vi planlegger familieforøkelse i nær fremtid. Dette har for så vidt ingenting å si i forhold til situasjonen, men det irriterer oss at noen skal ødelegge så mye på trass når vi faktisk er to greie mennesker som ikke gjør mye ut av oss.

Det er en obosleilighet.

Anonymous poster hash: 3402a...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, alle som har angst for ting må møte frykten en eller annen gang. Det går ikke an å holde på sånn i lengden.

Ta en prat med denne beboeren og spør om hun vil hilse på hunden og kanskje går tur sammen med deg?

Frykten for hunder er irrasjonell frykt som hun kan få hjelp mot. Å hindre andre i å ha hund fordi man er redd hund selv, ja, det går jo ikke.

Alle som har angst må møte angsten for å bli kvitt den - så enkelt er det.

Vi har prøvd å snakke med henne flere ganger og kommet med løsninger på hvordan vi kan få til dette på en grei måte (faste tider for tur, bære under armen eller i veske, ikke gå forbi hvis vi ser henne i gangen osv). Men hun er dessverre veldig trass og sier hun ikke tillater at hunden er der så lenge søknaden ikke er godkjent, og at hun ikke kommer til å gå med på en underskrift. Hun sier hun har anmeldt oss til politiet flere ganger, og ringt til styret for å klage. Hun skriker etter oss når vi går opp trappen og vi orker ikke svare henne lenger, så å få henne med på å gå tur er nok utelukket.

Anonymous poster hash: 3402a...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke har hørt noe fra politiet er det ren løgn at hun har anmeldt dere hvertfall.

Jeg stiller meg bak forslaget om å filme. Det viser at dama trakasserer dere (ja, det er faktisk det hun gjør!) og gjør henne mindre troverdig i retten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Synes hun stiller svakt i saken. Selv sliter jeg medkraftig hunde allergi men nekter da ikke naboer å ha hund, så lenge hunden ikke kommer inn i min leilighet og eier klarer å ha kontroll på den om vi er ute samtidog slik at den ikke kommer bort til meg. Dette er ting hundeeiere pleier å være flinke på

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke har hørt noe fra politiet er det ren løgn at hun har anmeldt dere hvertfall.

Jeg stiller meg bak forslaget om å filme. Det viser at dama trakasserer dere (ja, det er faktisk det hun gjør!) og gjør henne mindre troverdig i retten.

Vi tror heller ikke at hun har kontaktet politiet, og i så tilfelle så er jo ikke dette akkurat en politisak og jeg tviler på at politiet hadde gjort noe ut av det. Jeg syns det er veldig ufint å skulle filme henne, men vi har tenkt på å ha på taleopptak hvis hun fortsetter. De siste ukene har vi gått gjennom undergangen og ut utgangen i neste oppgang så da har hun ikke sett noe til oss og heller ikke møtt oss i gangen.

Anonymous poster hash: 3402a...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror heller ikke at hun har kontaktet politiet, og i så tilfelle så er jo ikke dette akkurat en politisak og jeg tviler på at politiet hadde gjort noe ut av det. Jeg syns det er veldig ufint å skulle filme henne, men vi har tenkt på å ha på taleopptak hvis hun fortsetter. De siste ukene har vi gått gjennom undergangen og ut utgangen i neste oppgang så da har hun ikke sett noe til oss og heller ikke møtt oss i gangen. Anonymous poster hash: 3402a...769

Pent er det ikke, men sånn hun holder på så er det noejeg hadde gjort glatt.

Da får dere fort bevis på at hun er ute etter å ødelegge for dere, og at angsten for hund ikke kan være særlig alvorlig.

For det er nå merkelig at hun kun møter dere i gangen når dere har med hunden.

Hadde gjort mye for å slippe rettssak som fort kan bli veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er litt ufint å filme. Men sånn hun holder på er VELDIG ufint, som sagt det er ren trakassering hun driver med, og eneste måten å "vinne" på er å vise uten tvil med en advokat at hun er så redd for hunden som hun påstår. Og der er film eneste måten, lydopptak kan ikke vise hvor nærme hun er hunden. Om dere får 3-4 opptak ved forskjellige anledninger stiller dere sterkt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstdama er en paragrafrytter, og ettersom det strengt tatt ikke er lovlig å filme i skjul kan det slå tilbake på dere selv om dere forsøker dere på noe sånt.



Anonymous poster hash: 37df6...671
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den filmen kan ikke brukes til noe uansett, det er ikke gyldig bevis.

Anonymous poster hash: 1856c...4c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen kan ikke brukes til noe uansett, det er ikke gyldig bevis.

Anonymous poster hash: 1856c...4c0

Nå tenkte ikke jeg på at de skulle bruke det som bevis i retten, men for å vise styret hvordan hun faktisk driver.

Da kan det hende at de dropper sak, og innvilger søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke bruke begrunnelsen at en i oppgangen har angst for hunder. Borettslaget kan neppe nekte besøkende å ha med hund.
Ene naboen min liker ikke hunder og borettslaget har regler om kun ett dyr pr leilighet. Jeg har to! Jeg har egen inngang. Hvem som helst kan gå gjennom borettslaget med 20 løse hunder om de ønsker.

Jeg googlet mye og skev ut en del og sendte med klagen.
Feks: http://www.juss.info/dyrehold-i-leieboliger-eierseksjonssameier-og-borettslagsleiligheter/



Anonymous poster hash: dc327...de4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De kan ikke bruke begrunnelsen at en i oppgangen har angst for hunder. Borettslaget kan neppe nekte besøkende å ha med hund.Ene naboen min liker ikke hunder og borettslaget har regler om kun ett dyr pr leilighet. Jeg har to! Jeg har egen inngang. Hvem som helst kan gå gjennom borettslaget med 20 løse hunder om de ønsker. Jeg googlet mye og skev ut en del og sendte med klagen.Feks: http://www.juss.info/dyrehold-i-leieboliger-eierseksjonssameier-og-borettslagsleiligheter/ Anonymous poster hash: dc327...de4

Tusen takk for at du delte dette og linken med meg :) skal ta vare på det og skrive det ut for å gi det til styret.

Anonymous poster hash: 3402a...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når naboen bodde der før dere, så syns jeg egentlig hun har "førsterett" på å bestemme dette. Hundeeiere er så jævlig egoistiske! Hadde damen du omtaler vært min pårørende skulle jeg sørget for st hunden din enten forsvant, eller fikk en ordentlig, forgiftet godbit. Du må ta hensyn når du har hund, hun var der først.

Anonymous poster hash: 9e21f...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når naboen bodde der før dere, så syns jeg egentlig hun har "førsterett" på å bestemme dette. Hundeeiere er så jævlig egoistiske! Hadde damen du omtaler vært min pårørende skulle jeg sørget for st hunden din enten forsvant, eller fikk en ordentlig, forgiftet godbit. Du må ta hensyn når du har hund, hun var der først.

Anonymous poster hash: 9e21f...dcd

AB , har du lest tråden om hvordan damen oppføre seg? Hun går med vilje ut i oppgangen når de kommer inn med hunden. Hvor sterk angst kan hun ha da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når naboen bodde der før dere, så syns jeg egentlig hun har "førsterett" på å bestemme dette. Hundeeiere er så jævlig egoistiske! Hadde damen du omtaler vært min pårørende skulle jeg sørget for st hunden din enten forsvant, eller fikk en ordentlig, forgiftet godbit. Du må ta hensyn når du har hund, hun var der først.

Anonymous poster hash: 9e21f...dcd

Wow, for en jævla idiot du er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...