Gå til innhold

Trene alene eller sammen med noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener sammen med andre, men merker at jeg veldig lett lar meg påvirke når de mister litt gløden. Når de ikke har tid osv. Da mister jeg og lysta uansett hvor mye jeg tar meg i det. Egentlig vil jeg trene hver dag. Jeg gløder etter å trene, men lar meg alikevel bli dratt med ned.

Så da lurer jeg på om det er bedre å trene helt alene og kjøre sitt eget løp. Uten andre å samarbeide med.

Kjører du ditt helt eget løp eller har du flere å trene med eller kanskje bare en annen? Hva anser du som best egentlig?

Anonym poster: 1accb3bad560c19346c244a0f3ba1953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg trener alene på morgenen og sammen med en av venninnene mine på ettermiddagene. jeg tror du har med deg feil venner å trene. for med mine venner så presser vi hverandre lengre, ler og har det gøy hele økten. vis en egentlig ikke orker sier bare den andre kom igjen bare en times tid. så blir det trening.

Anonym poster: 923b7997f3b1f6c96514e27b3d78ed78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives å trene i sammen med noe. Rett og slett fordi da har vi en avtale og det gjør at jeg kommer meg ut av sofaen. Selve treningen kan vi godt gjøre hver for oss som i gruppetime, apparater. Nå har jeg ingen å trene med her jeg bor så jeg må dra meg selv ut. Det kjennes absolutt tyngre før jeg kommer i aktivitet. Da går det av seg selv.

Anonym poster: 5d2090cdd0905b0cbd408f3c5afea73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å trene alene. Jeg merker også at jeg ikke orker mer om partneren ikke orker mer.. I det siste har jeg begynt å ignorere det og fortsette som planlagt, men tenker ofte at jeg skulle ønske jeg også var ferdig så tidlig osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Jeg treffer gjerne andre for å trene saltimer, men foretrekker å trene styrke alene.Jeg kan presse meg selv mer da, og så er det færre om stengene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å trene alene å kjøre mitt eget løp, synes til tider det kan være stressende å trene med andre. Men om en venninne spør om jeg vil være med på saltimer eller litt styrketrening sier jeg ikke nei. Men jeg er på ingen måte avhengig av noen andre, det tror jeg er viktig, det å være selvstendig.

Endret av belle_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Jeg synes styrkeøvelsene kan bli litt trege om jeg trener alene. Her føler jeg det er best med å bli pusha litt av en makker. Kardio er best alene, da jeg vil konse på eget tempo hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene, presser meg selv bedre da. Hvis jeg har folk rundt meg blir jeg så lett distrahert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

For meg er trening "alenetid". Da skal det ikke tenkes, snakkes eller være noe som distraherer meg. Sinnet skal tømmes og kroppen skal jobbe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker å trene styrke og kardio alene. Bare få være i min egen verden og ikke ta hensyn til noen andre enn meg selv;) Men så spiller jeg håndball i tillegg og der for jeg mer enn nok sosial omgang med andre treningsglade folk;D Og i den settingen er det ikke noe problem å trene med andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener aleine. Jeg trener for å trene, ikke for å være sosial. Når jeg trener konsentrerer jeg meg om det jeg gjør, og presser meg såpass hardt at jeg uansett ikke klarer snakke med noen. De gangene jeg "må" trene med andre (typisk nå i sommer, på besøk, og finner ikke en høflig måte å si til verten at jeg ikke vil trene med henne...) oppelver jeg at de ødelegger treningen for meg. De tar ikke hardt nok i, om vi løper/går på fjelltur må jeg hele tiden vente på dem. Om vi trener styrke skjønner de ikke at de må vente til jeg er ferdig med settet mitt før jeg kan svare med noe annet enn grynt, og ikke skjønner de at jeg ikke vil ha ti minutters pause mellom settene heller, eller at jeg vil trene lenger enn 20 minutter før de begynner å mase om å dra hjem. Blæææ... Nei, hater trene med andre.

Anonym poster: 8d7fe9540fc0d9404e046c39ab61fa49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener alene. Trening er grøssende kjedelig og hadde jeg vært sammen med noen slik at det ble avsporinger hele tiden så hadde jeg vel ikke giddet noe som helst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ofte styrke sammen med samboer. Alene synes jeg alltid at det er så kjedelig mellom settene, og ender fort med å ta for korte pauser. Også er det lettere å presse seg når man har noe til å "spotte." Det blir lettere å prioritere trening når det er en aktivitet vi gjør sammen, i stede for at det er noe som må prioriteres over kjærestetid.

Når jeg trener kondisjon gjør jeg det alene (blir ofte gruppetimer da, så det blir jo ikke alene, men uten å ha avtale med noen).

Dersom jeg ikke trener med samboer, gjør jeg det alene. Har ingen venninner det hadde fungert å trene sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente sammen med samboer før, men nå er vi blitt enige om å få forskjellige program slik at treningen dekker våres behov, og da vil det bli vanskelig å trene sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Drar opp denne igjen, pleier alltid trene alene. Liker det, fokusere riktig. I går var det to på trening som skravla i et sett, jente og gutt. Da oppdager man hvor slitsomt det kan være. Latter og hyling.

Anonymkode: 3ce74...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...