Gå til innhold

Hva hadde du innvilget deg til baby nr.2?


Stinelin

Anbefalte innlegg

Er det noe du sparte på til førstemann som du kunne tenkt deg til andremann?

Vi venter nr.2, og har det alle meste av klær og utstyr etter førstemann. Skal investere i en god nattpose av ull, og få tak i flere mini omslagsbodyer i ull.

Og koppholder til vogna. ;)

Er jo artig å handle litt før nestemann også, selv om det blir langt mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Koppholder til vogna har vi også investert i denne gangen.

Ellers er det ting som: dyrt speil til nakkestøtten, soveklosser, søskenvogn, ny vognpose og dyrere klær.

Dette er ting vi godt kunne ha kjøpt til førstemann også altså, men av en eller annen grunn har det ikke blitt prioritert. Dyre klær kommer av at jeg er blitt mer kvalitetsbevisst og vet hva som funker for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Denne gangen blir det koppholder på oss også :fnise:

Blir også Stokke Newborn set også får vi se hva annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stakkars baby får ingenting spennende, fordi storesøsknene er for dyre :ler:

Men han/hun skal få nye klær hvis det behøves, og så må vi se om vogna fremdeles er brukbar- hvis ikke blir det trolig en pen bruktvogn. Men luksusting til babytiden er ikke prioritert så høyt akkurat nå. Den skal få sin egen, helt spesielle sovekosedyr, da. Det gleder jeg meg til å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir også Stokke Newborn set også får vi se hva annet :)

Den er helt genial. Fikk den av svigermor og svigerfar før vesla ble født, og vi har brukt den en del. Fin når jeg lager middag, da kan hun følge med på meg, jeg kan småsnakke med henne, og hun har en leke som henger der som hun kan se på. Den er også fin når vi spiser. De første ukene spiste vi middag på skift i stuen, nå har vi begynt å spise samtidig, ved kjøkkenbordet mens huns sitter i stolen sin. Den var også genial nå i jula, plutselig var det ikke mere jobb at hun var våken enn at hun sov under julemiddag, nyttårsmiddag og sånt. Hun koser seg masse i den, og vil heller sitter der enn i vippestolen, sikkert fordi hun ser mer i den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dette har jeg tenkt på også :) Om jeg får et barn til så skal jeg kjøpe adapter så jeg kan ha bilstolen på vogna. Dersom barnet blir født på vinteren skal jeg kjøpe en god pose til bilstolen. Det savnet jeg litt til førstemann. Ellers så skal jeg kjøpe stokke newbornsettet og en vippestol.

Resten av tingene tror jeg at vi har. Men må kjøpe en del nye klær siden 1.mann var en gulper så klærne fra 50-74 er stort sett utvasket.

Anonym poster: c160be963b8d564c61f1ec061a4fa806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stokke newborn er kanskje noe å vurdere ja! Og søskenvogn må vi ha. Og pose til bilstolen, siden det passer med årstiden denne gangen. Vi bor på et svinkaldt sted og vil ha det varmt i bilen, så det går glatt i kategorien "nødvendighet". Blir ikke så mye luksus her heller, mer ting som kan lette hverdagen med to små. Prøver å kjøpe brukt om det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det blir et knøtt til her i huset, ville jeg ha anskaffet en hengevugge eller lignende til å ha i stua, samt et "cuddle nest" til sprinkelsenga. Begge deler er ting jeg har oppdaget i etterkant, men egentlig kunne hatt fin bruk for med en førstemann som ikke var så veldig interessert i å sove alltid.. :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen skal jeg ha ny vogn, saueskinnspose og vognteppe. Vi hadde en brukt vogn og vognpose sist, som jeg egentlig ikke likte så godt. Og jeg ble så misunnelig på de andre mødrene som hadde nydelige, søte vogner, med heklede/strikket vognteppe på.. :vetikke:

Denne gangen skal jeg ha en helt ny capri brown emmaljunga, og min mor skal strikke vognteppe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ha en tvillingvogn, men skal kjøpe brukt, enda en sprinkelseng og litt jenteklær. Dette er nødvendige greier. Som ekstra tilbehør skal jeg ha en større lekematte/gymmatte. Hadde bare et krabbeteppe sist som var skikkelig irriterende. Og så har jeg lyst på tripp trapp stol med newborn seat og en amme madrass.

Blir å bruke en del av klærne til storebror, singel vogna, dyna, sengetøy, kulter o.l. som vi har fra før. Så får vi heller kjløpe inn etterhvert som det blir nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammemadrass eller "reir"

Flere omslagsbodyer (og mindre "kule" klær som egentlig ikke finnes praktiske)

Mer bambustøy hvis sommerbarn

Også ville jeg hatt bæresjal i tillegg til bæreselen!

Ellers har vi det meste som er nevnt her....:sjenert:

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er allerede 4 mnd, og vi har vel ikke kjøpt noe nytt utstyr fra førstemann.

Har kjøpt inn litt klær, ettersom vi har gutt fra før, ellers hadde vi det vi trenger fra før.

Hadde jeg visst om stokke newborn seat tidligere, hadde vi nok kjøpt det, men ettersom hun var sa stor da jeg oppdaget at det fantes, er det ikke lange stunden hun hadde fått brukt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til neste baby vil jeg ha et bæresjal også, i tillegg til det jeg har å bære i. Og kanskje Stokke newborn-settet.og hvis ikke eldstemann er ute av senga vår til da, ammemadrass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåskjell

Vi har kjøpt adapter så vi kan sette bilsetet på understellet til vogna vi har fra før. Ser for meg at dette er lettvint ved barnehagelevering, kjappe turer innom butikken og andre steder der man ofte blir stående å vente litt slik at bilsetet fort blir tungt...

Har også kjøpt mer ull, spesielt pysjer.

Vi vil ikke vite kjønnet, men regner med det blir noen søte kjoler hvis det kommer ei jente... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såpass lenge siden vi fikk førstemann at vi må ha nytt bilsete. Alt av klær har jeg tatt vare på, men er litt avhengig av å få jenter hvis jeg skal slippe unna klesshopping. Trenger også ny vogn. Solgte den gamle for lenge siden, dessuten må jeg ha tvillingvogn denne gangen ;) En annen ting jeg skal ha er vippestol med vibrering x 2. Det var gull verdt forrige gang, og med to små og en litt større tenker jeg at jeg hvertfall trenger det.

Anonym poster: b34c20e2f9d798f15b4ff55ce3addd25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne tenkt meg sånn håndmuffe til å feste på handtaket på vogna, stokke newborn set (og stol, forhåpentligvis alt brukt). Hengevugge ville jeg virkelig hatt! Det ønsket jeg meg sist, men tok meg ikke råd til det.

Innrømmer at jeg allerede har kjøpt soft bag med bæreplate. Men den betalte jeg 25 kr for på loppis! Helt strøken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har håndmuffe og hengevugge, veldig glad i begge! Svigermor kjøpte vugga brukt på Finn.no for 500,- :)

Jeg skal også kjøpe nytt stelleunderlag, det kan jeg forsåvidt gjøre med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en dyr og fancy babygym (førstemann fikk en arva ikea-sak i tre med en knekt fot). Så kjøpte vi bedside crib for å gjøre det lettere med amming om natta. Vi kjøpte også baby bjorn-vippestolen. Alle disse tingene har vært gode investeringer :)

Anonym poster: 34e4550dc03a71df02b9675af1278a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se tickeren din. :hjerte:

Ville også hatt hengevugge om/hvis/når nestemann kommer. Og en litt bedre vippestol.

Edit: Og en litt bedre vogn.. En Emmaljunga! :Nikke:

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...