Gå til innhold

Jeg har blitt fôrvert for kattunge :-D


Gjest Tweek

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De aller fleste voksne hokatter har morsinstinkt og tar lett til seg og lærer opp kattunger faktisk.

Min eldste pus er hokatt, og hun er en fantastisk "storesøster" for de andre.. :rødme:

Nå fikk jeg jammen meg lyst til å melde meg som forsterhjem for dyrebeskyttelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Grunnen til at den får mennesker som reservemamma er at det er bare ytterst få tilfeller hvor en kattemor og en unge som ikke er hennes går i sammen. Kattemoren vil som regel ikke vite av katteunger som ikke er hennes egne og derfor har den sånne som meg som kan passe på den lille og gi den mye kos til den er gammel nok til å omplasseres.

Dette er absolutt ikke riktig, om man har kompetanse er det slett ikke vanskelig å få en kattemor til å godta en fremmed katt. Jeg har vært med på det mange ganger, både med hus- og rasekatter.

De kan jo tross alt ikke telle, og så lenge en kattunge har samme lukt som resten av flokken vil den i de aller fleste tilfeller bli tatt inn i varmen.

Den trenger mer enn stell og kos for å bli en flott og trygg katt - den trenger blant annet å lære seg kattespråket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek
Den trenger mer enn stell og kos for å bli en flott og trygg katt - den trenger blant annet å lære seg kattespråket.

MJAAUU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tanita

Så søt en liten pus! Helt nydelig er den! Og jeg er sikker på at den har det bra hos dere og vil vokse opp og bli en lykkelig katt. Så flott at du tar vare på en katt som trenger det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kalt henne luna :)

Jeg hadde tenkt å foreslå Chess, siden hun er svart og hvit. :tommel:

Men Luna er fint. Søstra til pusen min heter det, oppkalt etter en rødvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Chess, så morsomt :ler:

Jeg så på sånn kattenavnsider og kom over luna så da ble det det ;) (og fordi ingen av de andre forslaene mine ble så godt mottatt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Haha, ja :ler:

Han syntes hun er dødsøt og blir litt lei seg når hun ikke vil kose meg han ;)

Men han så en katt på dyrebeskytteles så sier han til de folka da "å den hadde bra design" :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tweek
Eg er forvert for 3 stk som no er 6 veker, var 4 veker då eg fekk dei :rødme:

Ein del jobb med å temme dei, men no har dei blitt skikkelig kosete og leikar og et og veks seg store!

Flott at det er fleire av oss som tar på seg litt ansvar for dyr!

Fins det ei side for egne kattenavn?? Link?? :)

Eg må navngi alle tre og dei får visst ikkje heite kva som helst ;)...

Så gøy :-D

De er jo helt nydelige og så er de så små!

Hvordan temmer man katten? Den jeg har er rolig og var veldig kosete i hele går, men i dag er hun plutselig redd for begge oss og når vi prøverå kose henne eller skal gå et sted som er forbi henne løper hun vekk og under senga :( Håper det ikke varer så lenge, men skal jeg prøve å kose henne eller la henne være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Kanskje jeg å skal prøve det litt, bare kose henne litt når jeg går forbi. Litt dumt at hun er så redd for meg nå at hun setter seg fast i en sprekk mellom skapet og veggen :sjenert:

Hun spiser og drikker godt værtfall, så nå ligger hun å koser seg i kurven sin så tror ikke hun har det vondt akkurat. Får vel bare se litt, alt er jo nytt for henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...