Gå til innhold

Jeg har blitt fôrvert for kattunge :-D


Gjest Tweek

Anbefalte innlegg

Gjest Tweek

Idag var vi oppe på dyrebeskyttelsen, og det var dødsmange søte katter som vi lekte litt med. Min gamle lærer er hun som er der oppe og gir katter til nye familier. Hun mente jeg ville være en god forvert, og de hadde en 5 uker gammel kattunge som ikke hadde en mor og trengte et hjem.

Det er jo genialt rett og slett. Jeg kan hjelpe små katter som ikke har en mor eller et hjem, og jeg er jo ganske ung så det er jo ikke bare bare å skaffe et dyr som lever i 15 år. Vi fikk med hjem alt katten trengte så det koster oss ikke ei krone. Den trenger masse kos så det skal de få av oss alle :-D

Det var egentlig ment til å fortelle om min lillepuse katt som jeg skal vise bilde av, men har ikke kamera her nå. Men også fortelle om det geniale med å være forvert. Det er mange små katter som trenger en mamma mens de er for små til å bli omplassert. Man får med alt man trenger så det koster ingenting, det er bare å kose med dem masse.

Lurer bare på hvordan det blir når vi skal levere den tilbake, men til da skal jeg være flink kattemamma :hjerte:

Endret av Tweek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 uker? Åååh, den må være nuttepluttete den! :hjerter_rundt: Men jeg hadde aldri, aldri i verden greid å overlate den til noen andre senere, det vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek
Gratulerer! :-D

Det er kjempeflott gjort av deg å være forvert! :klappe:

Ja, det er veldig bra! Og det trengs flere :)

Åh flink du er :D Håper du legger ut bilde snart, den må jo være bittttteliten :D

Jeg vet :-D Arnfrid fortalte med om det. Jeg hadde aldri hørt om forvert før, men det passer jo meg kjempebra og så gjør jeg en gpd gjerning :-D

5 uker? Åååh, den må være nuttepluttete den! :hjerter_rundt: Men jeg hadde aldri, aldri i verden greid å overlate den til noen andre senere, det vet jeg.

Ja, den er dødsliten :hjerte:

Jeg lurer også litt på hvordan det blir, men jeg er jo registrert som forvert så det kommer jo flere kattepusen jeg kan gi en god start på livet til.

See, så liten :-D

nusselige katten

Jeg lurer på hva den skal hete. Joker er jo mer guttenavn og denne er ei jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tweek

Men jeg har ikke helt lyst på standar kattenavn ;)

Ååå, poten hennes er like stor som tuppen av pekefingeren min og når sambo la seg ned i sengen istad så kom hun og la seg intil halsen hans. Så nå ligger deilige sambo og slæsker med pusekatten inntil halsen sin der hun ha lagt seg i en ball og ser litt kose-emo ut :rødme:

Endret av Tweek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Haha :-D Tjooooooooooooooooooooradd! :legrine:

Men hun kan jo ikke hete det da ;)

Endret av Tweek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Veldig nydelig katt, men jeg synes det er uansvarlig av de som har ansvaret for den å ikke finne en firbent reservemor og søsken til den, slik at den kan få lære seg å være katt :frustrert:

Typisk misforstått dyrevern ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Helledussen så utrolig herlig!

Vi har vurdert å bli fosterforeldre for dyr som er plasert hos dyrebeskyttelsen før de får ett ordentlig hjem. Vi må bare flytte først, for å få litt orden på ting, og også fordi jeg ikke har lov til å ha dyr i huset jeg bor nå.

Jobben min har engasjert seg endel hos dyrebeskyttelsen. Vi har vakter for å mate og stelle dyrene der. Og jeg vurderer også å melde meg som frivillig der, bare litt synd det er ett stykke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig nydelig katt, men jeg synes det er uansvarlig av de som har ansvaret for den å ikke finne en firbent reservemor og søsken til den, slik at den kan få lære seg å være katt :frustrert:

Typisk misforstått dyrevern ...

Jeg tenkte i grunnen det samme, og at man tydligvis ikke trenger erfaring for å bli forvert for så små kattunger...

Uansett er katten søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig nydelig katt, men jeg synes det er uansvarlig av de som har ansvaret for den å ikke finne en firbent reservemor og søsken til den, slik at den kan få lære seg å være katt :frustrert:

Typisk misforstått dyrevern ...

Ganske enig. Hvis den virkelig bare er 5 uker, er den kjempeliten og kan få problemer med renslighet osv. Det burde være flust av hunkatter med morsinnstinkt hos DB som den kunne bli satt sammen med.

Men det var en nydelig, liten tass da, Tweek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig den er :hjerter:

Skal du ha den til den er 12 uker, eller blir de gitt bort tidliger fordi de ikke har noen mamma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tweek
Veldig nydelig katt, men jeg synes det er uansvarlig av de som har ansvaret for den å ikke finne en firbent reservemor og søsken til den, slik at den kan få lære seg å være katt :frustrert:

Typisk misforstått dyrevern ...

Grunnen til at den får mennesker som reservemamma er at det er bare ytterst få tilfeller hvor en kattemor og en unge som ikke er hennes går i sammen. Kattemoren vil som regel ikke vite av katteunger som ikke er hennes egne og derfor har den sånne som meg som kan passe på den lille og gi den mye kos til den er gammel nok til å omplasseres.

Helledussen så utrolig herlig!

Vi har vurdert å bli fosterforeldre for dyr som er plasert hos dyrebeskyttelsen før de får ett ordentlig hjem. Vi må bare flytte først, for å få litt orden på ting, og også fordi jeg ikke har lov til å ha dyr i huset jeg bor nå.

Jobben min har engasjert seg endel hos dyrebeskyttelsen. Vi har vakter for å mate og stelle dyrene der. Og jeg vurderer også å melde meg som frivillig der, bare litt synd det er ett stykke unna.

Det trengs alltid reservemammaer for katter, men det er jo greit å få litt orden på ting. Vi har nettopp flyttet og fått ordnet til her, så nå har vi o lånekatt. Skal vel ha den i ca. halvannen mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste voksne hokatter har morsinstinkt og tar lett til seg og lærer opp kattunger faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek
Så nydelig den er :hjerter:

Skal du ha den til den er 12 uker, eller blir de gitt bort tidliger fordi de ikke har noen mamma?

Hos dyrebeskyttelsen regner de 11 uker. Men tror vi skal ha den til den er ca 11 uker ja og så får de jo et ordentlig hjem :)

Den er skikkelig nydelig og jeg merker at den ble tatt fra moren tidlig. Den legger seg som en ball inntil oss der det er mye kroppsvarme og er veldig kosete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek
De aller fleste voksne hokatter har morsinstinkt og tar lett til seg og lærer opp kattunger faktisk.

Men ikke alle. Og når det er mange katteunger som er alene uten hjem og en mor så er det ikke alltid like lett. Noen ganger må det bli sånn. De har jo mange katter hos DB, men de hadde bare leveringsklare unger der p.g.a de mange av de eldre kattene er "slemme" mot de små.

Men det skal nok bli en god katt ut av denne også skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...