Gå til innhold

pus røyter noe helt for jæææævlig


treningsjenta

Anbefalte innlegg

lille pus nærmer seg snart ett år. ja han er langhåret, men han skal da ikke røyte konstant så mye?

vi tenkte at det var helt normalt at han røytet i skiftet vår sommer, men han holder på enda. det er helt kriminelt hvor mye. prøver å gre han ved jevne mellomrom men hjelper lite. alt er fult av disse hårene. selv nyvaska klær blir hårete når de henger til tørk. og de sitter veldig godt fast.

han er ikke kasterert enda, mon tro om det hjelper?? er det noe annet som hjelper??? gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gjør akkurat det samme... men det er ei hokatt da. Irriterende! Det er laaaaange hvite hår overalt, man kan ikke sette seg i sofaen uten å støvsuge først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjør akkurat det samme... men det er ei hokatt da. Irriterende! Det er laaaaange hvite hår overalt, man kan ikke sette seg i sofaen uten å støvsuge først.

min er hannkatt da...

ja kjenner til den der..laange hvite strie hår som sitter fast uansett hvor mye man peller.... arg.hva skal vi gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han kastrert? Fertile hanner røyter veldig mye.

Kjøp deg en røytekam for katt på dyrebutikken. Den tar veldig mye altså. Kammet av en liten bærepose hår da pusen byttet fra baby til voksenpels!

Du kan også bade han hvis det er mulig. Da røyter han ekstra mye i to dager, så er det slutt - hvis du bruker røytekam that is. :)

Og sørg for ekstra protein i kosten de periodene han røyter mye. Rå biff i små biter er en sikker vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at pus røyter om sommeren. Min ene katt som er blanding av perser/huskatt røyter hele året, men nå som sommeren kom er det veldig ille. Nytter ikke vaske klær eller noen ting. Den yngste som er vanlig huskatt er korthåret og har ikke begynt og røyte før nå i sommer. Er litt slitsomt og støvsuge og plukke hår hver gang jeg skal ut. Eneste jeg kan gjøre er og børste begge hver dag. Alle som kommer til meg er full i hår når de går :overrasket: Har for ørtende gang skifta type mat til begge. Så nå får de økologisk for som visstnok skal være bedre og binde pelsen bedre. Men noe må man regne med uansett. Støvsugeren synger på siste vers pga filteret har gått tett. Tror nok de fleste sliter med det samme. Men jeg er så glad i mine to at jeg prøver og overse dette :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bytt fôr(ett bra fôr) det vil nok hjelpe hør på den lokale dyrebutikken,bare husk at det skjer ikke overnatten;)

Alle katter som ikke skal brukes i avl bør kastreres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cirka

Jeg har akkurat vært hos dyrlegen med min kastrerte hannkatt for den årlige vaksinen osv. Jeg tok opp det her med at han røytet så veldig for tiden som et problem, men hun sa det var tid for det nå. Kan ikke huske at han har vært sånn de foregående årene, men det er vel bare meg som glemmer.

Forøvrig har jeg en skikkelig fin kattebørste som tar mye av hårene, selv om det "drysser" likevel. Det er ikke særlig greit for pus heller med alle de løse hårene, det klør og irriterer sikkert veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...