Gå til innhold

Fisker


Lola83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NÅ vet du.

Det kan godt hende at man kan ha den i en liten sak, og det kan også godt hende at man kan salte vannet til den, hvis den absolutt må ha det.. Ikke vet jeg, men det finner jeg ut når jeg kjøper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende at man kan ha den i en liten sak, og det kan også godt hende at man kan salte vannet til den, hvis den absolutt må ha det.. Ikke vet jeg, men det finner jeg ut når jeg kjøper den.

:murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje man til og med kan ha litt Farris oppi vannet for og få litt mere luft/salt oppi, ikke vet jeg, men jeg akter og finne det ut før jeg kjøper fisken. Hvis det er så fryktelig pes med den fisken så tar jeg bare en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til den første personen som svarte, det var egentlig alt jeg lurte på. Personlig-messig så gjør jeg akkurat det som passer meg, det er ingen som spør meg hvordan de skal gjøre ting, og det gjør faen meg ikke jeg heller. Over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner at de trenger alt det der for og ha det mest mulig optimalt osv..men jeg tenker nok litt mere på meg selv her enn jeg gjør på fisken..jeg ser litt mere på det som en interiørting da, hvis du skjønner. Jeg har hatt både akvarium og fisk i bolle før, men er lei av det, så nå er det noen år siden jeg har hatt fisker, og da kom jeg på at det kunne bli stilig og gjøre det sånn. Dør fisken så dør fisken, da skyller jeg den jo bare ned i toalettet eller tar de med tilbake til butikken og får pengene tilbake for de, men jeg håper jo at de overlever, selvfølgelig. Går det ikke så går det ikke, da får jeg ta en fin blomst oppi til pynt heller..

Tror du at du får pengene tilbake etter at du har drept fisken??

:ler:

http://images.google.no/imgres?imgurl=http...l%3Den%26sa%3DN

Det er denne fisken jeg skal ha..er det noen som kan noe om den? Med tanke på behov, stell osv.. Og hva heter den?

Behov og stell? Den får jo ikke det hos deg jo. :klø:

Kanskje man til og med kan ha litt Farris oppi vannet for og få litt mere luft/salt oppi, ikke vet jeg, men jeg akter og finne det ut før jeg kjøper fisken. Hvis det er så fryktelig pes med den fisken så tar jeg bare en annen.

:ler:

Endret av Veslejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til den første personen som svarte, det var egentlig alt jeg lurte på. Personlig-messig så gjør jeg akkurat det som passer meg, det er ingen som spør meg hvordan de skal gjøre ting, og det gjør faen meg ikke jeg heller. Over og ut.

Eh--spurte ikke du om fisk kunne overleve i en liten vase? Og alle svarte NEI.

Hvorfor spørre hvis du ikke vil ha svar?

Ha en blomst i vasen din istedet, så slipper du kaste bort tid og penger på dette tullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve nemofisken er vel ikke billig, og siden den er en saltvannsfisk kan du neppe ha den i en så liten beholder. Dessuten kan du ikke bare putte en fisk oppi en vase, vannet må ha riktige tempraturere og noen reagere vel på lys og. Og får de ikke luft vil de også garantert dø etter et par dager eller en. Mulig du er glad i og bruke opp penger for å kjøpe en fisk til 200 for og la den dø er bortkastede penger i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Nemo"-fisken er en klovnefisk, som igjen er en ren saltvannsfisk. Den lever naturlig i/ved anemoner på større korallrev.

For å ha saltvannsfisk i akvarie, trenger man mye mer utstyr enn til ett ferskvannsakvarie (som også krever en god del!), blandt annet levende stein, proteinskummer, og saltvann. Saltvannet er IKKE Farris/vann fra springen tilsatt vanlig bordsalt, og saltkonsentrasjonen må kontrolleres nøye.

Endret av Tinesol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Forresten, ikke kast fisken i dø etter at du har drept den. De skal kastes i vanlig søppel. Når man kaster eksotisk fisk i do så kommer dette ut i vann systemet vårt og de kan være bærere av bakterier etc som ikke er vanlig her til lands og som vi ikke har lyst på her heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten, ikke kast fisken i dø etter at du har drept den. De skal kastes i vanlig søppel. Når man kaster eksotisk fisk i do så kommer dette ut i vann systemet vårt og de kan være bærere av bakterier etc som ikke er vanlig her til lands og som vi ikke har lyst på her heller..

Jeg syns absolutt TS burde lage en smootie av den døde fisken sin, hvis hun syns det smaker vondt, kan hun heller tenke seg om før hun kjøper en til..

..la det være motivasjonen for å la være å kjøpe noen fisk i det hele tatt !

Koseslange har talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du legger ut spørsmålet ditt i forumet for kjæledyr må du regne med at det er dyrevenner som kommer over tråden din.

Kom til å tenke på denne historien om kampfisken Sten etter å ha lest tråden din.

Når det gjelder vanlig gullfisk som du nevner, så kan denne faktisk bli 59 cm. Det sier seg selv at vasen din blir i minste laget.

Nemo (klovnefisk) er nydelige fisker, men selv erfarne saltvannakvarister ville slitt med å holde vannverdiene riktig i en så liten vase.

Selv om fisker er billige og kanskje ikke er så glupe, så er det levende vesener, og om man skaffer seg en fisk (eller katt, eller...) så har man faktisk ansvaret for at den får et verdig liv. Selv om fiskene er små i dyrebutikken, er det ganske mange av dem som blir store rugger med alderen. De små fiskene har også behov for tumleplass og trenger en god del liter - i tillegg til at mange enten er stimfisker eller gruppefisker, og ville mistrives bare av den grunn.

Om du virkelig vil pynte vasen din synes jeg det eneste levende du kan ha oppi den er en plante og fin grus/steiner. Går du innom dyrebutikken, så ta en titt på alle de fine plantene de har og vurder dette alternativet.

Endret av Ut i det fri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...