Gå til innhold

Fisker


Lola83

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
kok steinene sammen med litt salt først, så avgir de salt til vannet og du får saltvann! :tommel:

:frustrert: dumeste jeg har hørt,det er en saltvans fisk,den trenger sirkulasjons pumpe osv osv,lista er lang det holder da jammen ikke med å koke noen stei i saltvann hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpe meg. Sett deg litt inn i akvaristikk, så forstår du hvorfor du ikke kan ha fisk i en sånn.

Det VAR en seriøs tråd..nå er den ødelagt som vanlig :(

Endret av Veslejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper
Det VAR en seriøs tråd..nå er den ødelagt som vanlig :(

Det er jo du som har ødelagt den med å ikke ta inn over deg de rådene du får her. Folk sier at det ikke er forsvarlig å ha fiskene i den vasen, og at de kommer til å dø, og det driter du i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som har ødelagt den med å ikke ta inn over deg de rådene du får her. Folk sier at det ikke er forsvarlig å ha fiskene i den vasen, og at de kommer til å dø, og det driter du i.

Jeg er glad for de rådene jeg får, de som er objektive og on-topic vel og merke. Jeg ser på fisk som en pynteting, det har jeg all rett til og gjøre, akkurat som om noen velger og slakte dyr for og så spise de..det er jeg f.eks i mot, jeg liker ikke tyrefekting heller, men det er ikke min sak.

Det er fullstendig opp til hver enkelt hva de ønsker og gjøre med dyr, noen liker til og med og ha sex med de (æsj) og det er ikke ulovlig en gang.. Asså..la nå meg få være i fred ! Skal skrive inn en oppdatering her jeg, på hvordan det går med fiskene når jeg kjøper de..så får vi bare krysse fingrene for at de vil trives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper
Jeg er glad for de rådene jeg får, de som er objektive og on-topic vel og merke.

Men er det ikke on-topic da når folk prøver å fortelle deg at fiskene dine kan dø? At du da kanskje ikke bør skaffe deg dem, men heller ordentlig utstyr og akvarium? Selvfølgelig ser du på fisk som pynt, det er det mange som gjør. Men livene deres er ikke verdt mindre fordi. De fortjener et fint liv og greie livsvilkår de også. Det får de ikke uten filtrering, varme og plass og svømme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke on-topic da når folk prøver å fortelle deg at fiskene dine kan dø? At du da kanskje ikke bør skaffe deg dem, men heller ordentlig utstyr og akvarium? Selvfølgelig ser du på fisk som pynt, det er det mange som gjør. Men livene deres er ikke verdt mindre fordi. De fortjener et fint liv og greie livsvilkår de også. Det får de ikke uten filtrering, varme og plass og svømme på.

Ja, jeg skjønner at de trenger alt det der for og ha det mest mulig optimalt osv..men jeg tenker nok litt mere på meg selv her enn jeg gjør på fisken..jeg ser litt mere på det som en interiørting da, hvis du skjønner. Jeg har hatt både akvarium og fisk i bolle før, men er lei av det, så nå er det noen år siden jeg har hatt fisker, og da kom jeg på at det kunne bli stilig og gjøre det sånn. Dør fisken så dør fisken, da skyller jeg den jo bare ned i toalettet eller tar de med tilbake til butikken og får pengene tilbake for de, men jeg håper jo at de overlever, selvfølgelig. Går det ikke så går det ikke, da får jeg ta en fin blomst oppi til pynt heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er det mulig å se så snevert på ting :murvegg: ,vist du er så i mot slakt å alt det andre,hvorfor ta liv av to fisk som kunne komme til noen andre som ville tatt vare på di,kjøp deg ett akvarie!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du ser på det som en interiørting osv, men hør her:

Fisken dør.

Det er knapt vits i å prøve, for som alle svarene her tilsier er det så godt som umulig at de kan overleve i en vase. Så derfor skjønner jeg ikke helt at du er så oppsatt på å prøve- resultatet sier seg nemlig selv. Hvorfor ikke bare gå rett på blomsten?

Tihi..ja, du sier noe der :) Men jeg er nyskjerrig på dette her prosjektet mitt, hehe :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolven
Dessuten så er de jo ikke så dyre, tror den ene jeg skal kjøpe koster 200, så det er jo ikke krise om den dør..

Beklager, men dette synes jeg er i overkant kynisk med tanke på at det handler om levende skapninger. Pynt gjerne vasen som et akvarie, men ha ikke fisk der.

Endret av Wolven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men dette synes jeg er i overkant kynisk med tanke på at det handler om levende skapninger. Pynt gjerne vasen som et akvarie, men ha ikke fisk der.

Oi, et var en skummel ulv :popcorn:

Ja, jeg skal innrømme at det er litt, om ikke veldig kynisk..men jeg synes det er så fiint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"Ja jeg syns kattunger er så fiiiine,så tenkte jeg skulle skaffe meg en å så vil jeg ta liv av den når den blir stor"Dah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at det kan være fint å se på, men neppe dersom man forsøker å se det fra fisken side. ;)

Ja, jeg vet det, det er slemt, slemt gjordt, hehe..men dessverre så råder nok interiør-lysten over foruften denne gangen.. Jeg får trøste meg med at det ikke er det mest fatale man kan gjøre i denne verden.. Så får jeg heller håpe at Gud tilgir meg for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jaja..jeg får prøve meg frem da, og evt. spørre på butikken.. Det burde jo gå.. Jeg har sett at det går med sånne stanard gullfisker i hvertfall.. Dessuten så er de jo ikke så dyre, tror den ene jeg skal kjøpe koster 200, så det er jo ikke krise om den dør..

Det blir jo ikke helt det samme, og forresten så er det ikke sikkert at de dør. Jeg hører selvfølgelig med butikkselgeren før jeg kjøper de, hvis ikke kjøper jeg en annen type. Det er ikke vondt for fisken med liten plass, fisken vet jo ikke noe om det uannsett, hehe..

Hva faen - unkskyld uttrykket - du vil altså med viten og vilje går inn for dyreplageri!? Fordi det "bare" er en billig fisk? Det er altfor billig med kjærledyr i Norge, forstår jeg. Det går ikke an å sette prislapp på et liv - et LIV, det er ikke en ting eller gjenstand det er snakk om her. Kjøp plasfisk i stedet. Hvordan i alle verden kan du vite at fisken ikke lider? Man kan ikke vite det, derfor bør man heller ikke gamble på det. De fleste friske og oppegående mennesker går ikke bevisst inn for dyreplageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med Pax her, noen mennesker er veldig opptatt av at kjæledyr skal være billige, endatil gratis.. ?

Hvilken behandling får f.eks en katt man har fått, kontra en rasekatt man har betalt noen tusen for ? Jo, sistnevnte får sannsynligvis god mat, vaksiner, og evt sterilisering hvis den ikke er planlagt til avl. Den blir ganske sikkert aldri satt igjen i skogen, kastet ut av en bil i fart, avlivet med hammer, eller druknet i en sekk..

Easy come, easy go.

Hadde katter faktisk kostet littegrann, hadde kanskje eierne tatt hånd om dem på en annen måte også, kanskje til og med sterilisert katten sin, så den ikke får haugevis med nye kull. Som igjen blir gitt bort av velmenende barn, til eiere som pga "rimelig anskaffelse" ikke gidder legge ut penger på godt stell og sterilisering, denne igjen får nye kull, og så har du det gående..

Sier ikke at akkurat prisen hadde løst alt, folk må rett og slett begynne å ta anvar for dyrene man anskaffer seg uansett, men prisen kunne kanskje vært ett middel for å holde unna "værstingene"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal kjøpe en eller to små fisker..en blå eller rosa og en stripete oransje og hvit som jeg så i butikken i dag..tingen er den at jeg har tenkt og ha de til pynt i en lang høy vase som ikke har så stor omkrets.. Er det noen som vet om de overlever da? Omkretsen er vel på str med en liten cola flaske..

:sjokk:

Det blir jo ikke helt det samme, og forresten så er det ikke sikkert at de dør. Jeg hører selvfølgelig med butikkselgeren før jeg kjøper de, hvis ikke kjøper jeg en annen type. Det er ikke vondt for fisken med liten plass, fisken vet jo ikke noe om det uannsett, hehe..

Det er ikke vondt for mennesker heller å ha et rom på så lenge man kan stå og ligge der. Men om det er særlig humant er noe helt annet.

Ok, så fisker kan ikke svømme opp og ned? For den vasen er i hvertfall ca 40 cm høy..

Fisker holder seg i et visst sjikt. De svømmer ikke opp og ned nei.

Det VAR en seriøs tråd..nå er den ødelagt som vanlig :(

Merkelig... :klø:

Du kan jo sjekke ut akvaforum og lese litt om akvariefisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det VAR en seriøs tråd..nå er den ødelagt som vanlig :(

Kanskje det ER fordi du utviser en manglende evne til empati med levende vesener ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...