Gå til innhold

Lukket do til kattunge


Nala

Anbefalte innlegg

Vi mistet kattepusen vår like før jul (måtte avlives da hun hadde fått en svulst i magen), og har nå nettopp fått en liten kattunge i hus. Det er så lenge siden vi hadde bitteliten katt (denne er 16 uker), så jeg er usikker på en ting: Hvor tidlig kan hun gå på lukket do? Hun går på kassa si når lokket er av. Når jeg setter lokket på blir hun usikker. Hun er ikke vant til lukket do der vi hentet henne. Nå nettopp har hun bæsjet i stua i stedet for på doen med lokk, og det vil jeg jo nødig ha noe av. Har derfor fjerna lokket igjen. Hvor tidlig kan jeg forvente at hun lærer seg å bruke lukket do? Noen formeninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet bare at i begynte ganske tidlig med lukket do til kattungen vår - rundt 12-14 uker mener jeg - litt trøblete i starten, men det gikk seg fort til bare den ble kjent og trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt tak på doen fra første dag vi hentet våre og har aldri hatt uhell. Har ikke luke foran så kanskje du kan ta av den er periode og så sette på den når de har blitt vant med "taket"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår har også brukt lukket do hele tiden!! Vi hadde med luke helt i starten, men pus hadde litt problemer med å komme seg inn og ut i begynnelsen, så luken måtte vi ta ut en periode.

Dersom den er litt redd er det nok smart å gå litt forsiktig frem med først tak, så luke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, dere :)

Tror nok at vi kjører uten lokket noen dager nå, før vi setter lokket på uten luka. Når hun har vent seg til taket får vi prøve oss fram med luka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Vi teipet opp luka i begynnelsen sånn at de kunne gå ut og inn uten at luka var i veien. Når de ble vant til lokket så fjernet vi bare teipen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...