Gå til innhold

bikkja har drikki 1 og 1 halv liter øl!


Gjest TaraTarantell

Anbefalte innlegg

Gjest TaraTarantell

shit. den har ikke spydd en gang. og jeg mistenker at det er flere timer siden, for jeg har ikke vært hjemme i hele dag. ser ikke no oppkast og det lille av ølen som er igjen er <<størkna>>. hunden sover og den rapa. skal jeg ringe dyrlegen? er helt ute av meg jeg her nå. størkna øl over hele men merker jo og lukter at han har slikka øllen fra bakken. :tristbla: skikkelig dumt av meg men trodde aldri den skulle drikke av det, den har aldri gjort det før tror jeg. og flaska har knust. eller <<R. Junior>> knuste den. burde jeg ringe dyrlegen? det finnes vel legevak for dyr? :sur:

Endret av TaraTarantell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke er en bitteliten hund, ville jeg ikke ha engstet meg så mye hvis den sover normalt, puster regelmessig/har regelmessig puls og lar seg vekke. Hunder blir fulle akkurat som mennesker og det går over på samme måte. Selv om fulle hunder selvfølgelig ikke skal forekomme, skjer det av og til uhell (Mange hunder elsker faktisk øl!) og jeg vet ikke om noen som har tatt skade av det ut over at de har fått en real "hangover" dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
(Mange hunder elsker faktisk øl!)

Unnskyld, men er det her begrepet "ølhund" kommer inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den puster bra tror jeg ikke det skal være noe problem, men følg godt med den.

Og regn med en hund som er en smule fyllesjuk i morra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du kan få hunden til å kaste opp ved å gi den salt vann. Kok opp litt vann og tilsett et par spiseskjeer med salt som du rører ut. Gi hunden din dette, så vil den kaste opp. Det er ikke nødvendigvis veldig lett å få i dem, men det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er flere timer siden hunden drakk ølet, har det sannsynligvis ingen hensikt å få den til å kaste opp. Akkurat som hos mennesker går alkohol raskt over i blodet og da har ikke mageinnholdet noen betydning for hvor forgiftet (Les; full) den blir/er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell

ja ikke sant. den har vært alene i 14 timer. så hadde det vært farlig hadde den nok vært død nå.

jeg ble bare så bekymra altså. nei huff dette var dumt. men den sover og er ikke så vill som den pleier å være på kveldene da. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den bare er litt mer enn normalt trett ville jeg som sagt ha tatt det med ro. Husk imidlertid å sette frem rikelig med vann i morgen! Den kommer nok kanskje til å være litt tørst i morgen...

OG nå vet du at hunden liker øl, så da setter du ølflaskene utenfor rekkevidde heretter :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
Så lenge den bare er litt mer enn normalt trett ville jeg som sagt ha tatt det med ro. Husk imidlertid å sette frem rikelig med vann i morgen! Den kommer nok kanskje til å være litt tørst i morgen...

OG nå vet du at hunden liker øl, så da setter du ølflaskene utenfor rekkevidde heretter :) .

:hoho: ja. for no rart no. jeg har drukket og kommer hjem til en full hund i tillegg :hoho:

det er andre gang det skjer da så jeg er ikke helt super stressa får en si. ;) bikkja drakk jo nesten to liter forrige gang. tror jeg må finne et nytt sted å sette alkoholen jeg. :murvegg: :slåss:

Endret av TaraTarantell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolven

I fjor sommer møtte jeg en boxer som bet hull på ølboksene og drakk alt den kunne komme over. Det viste seg at eierne hadde syntes det var moro at hunden likte øl og sjenket den jevnlig. Den hunden var alkoholiker. Da er det ikke moro lenger, men rent dyreplageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TuttaCalcutta
14t alene :hakeslepp: det syns jeg var vel lenge for en hund å være alene

Så lenge hunden får det den skalha av mosjon ellers, så er det vel ikke så ille.. Den har det helt sikkert godt.. Får jo til og med øl! :ler: (sorry for flåsete utsagn!)

Bikkja mi, som er en drever blanding drakk opp et halvt glass med vodka og battery hu. Har lært meg å fjerne restene etter fyllekalas heretter ja. Hun sov godt etter at hun spydde utover hele stuegulvet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
14t alene :hakeslepp: det syns jeg var vel lenge for en hund å være alene

nei da. det er ikke som om detta skjer hver dag heller ;)

bry deg med ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TaraTarantell
Så lenge hunden får det den skalha av mosjon ellers, så er det vel ikke så ille.. Den har det helt sikkert godt.. Får jo til og med øl! :ler: (sorry for flåsete utsagn!)

Bikkja mi, som er en drever blanding drakk opp et halvt glass med vodka og battery hu. Har lært meg å fjerne restene etter fyllekalas heretter ja. Hun sov godt etter at hun spydde utover hele stuegulvet ;)

det får den og ja ;) men det som forunda meg er at bikkja ikke spøy. haha. blir gøy å fortelle veterinæren dette. tror jeg utelatter det. :ler: bikkja har det fint den. den får mosjon og har sitt eget koserom og ja det er det ikke no å si på ;)

vodka ja. hva slags hund hadde du da da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
I fjor sommer møtte jeg en boxer som bet hull på ølboksene og drakk alt den kunne komme over. Det viste seg at eierne hadde syntes det var moro at hunden likte øl og sjenket den jevnlig. Den hunden var alkoholiker. Da er det ikke moro lenger, men rent dyreplageri.

Jeg skjeneker ikke hunden min hver dag da. Har skjedd to ganger. ;)

Slapp av og senk skuldrene, nei uff. alle gjør feil. tol og med to ganger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
Hvordan var formen på voffen i dag?

men litt slapp. hadde tenkt å gå tur med bikkja men bikkja virka ikke så ivirig. vi er litt sånn. er ikke bikkja ivrig så får bikkja ligge hjemme og slappe av. :kose: har sett at bikkja har drukket opp mye av vannskåla. nesten alt men satte dessverre bare frem en. han pleier å ha tre. trenger jo mye han. har kost mye med han og sagt unnskyld. han har sleika meg mye i trynet så han er ikke sur nei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...