Gå til innhold

Bergen sentrum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flyttet til bergen og fått meg leilighet på møhlenpris. En venninne som har studert og bodd her et år, mente det er det fineste stedet man kan bo som student både i forhold til beliggenhet og utseende. Så fortalte jeg det til en annen, som mente at møhlenpris er "sykt ghetto" og at det er mye skummelt som foregår der. Hva mener dere som er kjent i bergen?

Anonymous poster hash: 2e35e...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjerner og planeter

Tja, jo. Det er jo på "baksio".

Det er jo fin beliggenhet i forhold til universitetet og sentrum.

La oss si det slik at du kan vera glad du ikkje bur i Loddefjord eller Fyllingsdalen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jo. Det er jo på "baksio".

Det er jo fin beliggenhet i forhold til universitetet og sentrum.

La oss si det slik at du kan vera glad du ikkje bur i Loddefjord eller Fyllingsdalen!!

Hva er galt med Fyllingsdalen?

Anonymous poster hash: 68ed6...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med Fyllingsdalen?

Anonymous poster hash: 68ed6...1b8

Spørs hvor det er i Fyllingsdalen. Bønes og Kråkenes er foreks fine områder, selve dalen er ganske slum.

Synes ikke akkurat Møhlenpris er det store, hadde foretrukket Minde/brann stadion/Kronstad om jeg fikk velge fritt og sentralt

Endret av RompeRusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med Fyllingsdalen?

Anonymous poster hash: 68ed6...1b8

Det meste

Anonymous poster hash: a25d1...c51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dalen slum? Det er ikke mitt inntrykk av stedet.

Anonymous poster hash: 68ed6...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møhlenpris var jo i sin tid et nydelig sted, og det ser man jo fremdeles. Men det ER mye rart som foregår der, spesielt under broen. Jeg bodde der i noen år, og jeg savner det definitivt, men er greit å være litt årvåken når man går alene på kveldstid. Forøvrig er den Bunnprisen kanskje det latterligste forsøket på å drive butikk jeg har vært med på. Det er en del sosialboliger på Møhlenpris nå, uten å si det for sikkert kan jo det fort være med å påvirke miljøet.



Anonymous poster hash: f3866...dcc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født og oppvokst i Bergen, og jeg hadde nok aldri flyttet til Møhlenpris.



Anonymous poster hash: 2f0bf...109
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Hva er galt med Fyllingsdalen?

Anonymous poster hash: 68ed6...1b8

Sjå innlegg #5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morello

Er ikke noe galt med Møhlenpris, spørs jo litt på hvor du bor også og det er kanskje ikke det steder du flytter med hele familien og bikkja og hele pakka men som student funker det jo. Vær litt obs om kvelden bare, kan være litt guffent å gå over brua aleine lørdagsnatta liksom, men det går stort sett helt fint. ^^ 

 

Er en del sosialboliger og sånt der, litt narkomane rundt omkring, men bare ikke oppfør deg som en dritt så går det fint, som med alle andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllingsdalen er stort sett bare fine områder, loddefjord har blitt mye bedre de siste 20 årene og er ikke så ille mange steder lengre.



Anonymous poster hash: e8e89...130
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe galt med Møhlenpris, spørs jo litt på hvor du bor også og det er kanskje ikke det steder du flytter med hele familien og bikkja og hele pakka men som student funker det jo. Vær litt obs om kvelden bare, kan være litt guffent å gå over brua aleine lørdagsnatta liksom, men det går stort sett helt fint. ^^ 

 

Er en del sosialboliger og sånt der, litt narkomane rundt omkring, men bare ikke oppfør deg som en dritt så går det fint, som med alle andre. :)

Hvilken bro? 

 

Anonymous poster hash: 4ebe8...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nær nygårdsparken og mye sosialbolier i strøket da, så reker rundt mye dritt i det området.



Anonymous poster hash: e8e89...130
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mye sosial boliger der. Hadde ikke turd å bo der.. Veldig ghetto-strøk.. For all del, ikke gå alene på nygårdshøyden om natten. Senest noen uker siden forrige voldtekt der.. Vær forsiktig.. Født og oppvokst i Bergen.

Anonymous poster hash: 960b9...2b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er nær nygårdsparken og mye sosialbolier i strøket da, så reker rundt mye dritt i det området.

Anonymous poster hash: e8e89...130

 

Nygårdsparken er rydda.

På Møhlenpris er det mye studenter, endel sosialboliger for flyktningfamilier, og en andel urbane unge familier. Bergen Kaffebrenneri holder til der, med hygelig kafe, og bruktmarked en gang i måneden. Cornerteateret er der. Det er et aktivitetshus med kafe, som sysselsetter en god del av barna som bor i området. Det er lett å komme seg til sentrum, og ikke minst det er rett ved Hulen  :ol:  :ol:  :ol:  :ol:

Anonymous poster hash: 4ebe8...39c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe galt med Møhlenpris, spørs jo litt på hvor du bor også og det er kanskje ikke det steder du flytter med hele familien og bikkja og hele pakka men som student funker det jo. Vær litt obs om kvelden bare, kan være litt guffent å gå over brua aleine lørdagsnatta liksom, men det går stort sett helt fint. ^^ 

 

Er en del sosialboliger og sånt der, litt narkomane rundt omkring, men bare ikke oppfør deg som en dritt så går det fint, som med alle andre. :)

 

Tenker du på Gyldenpris siden du snakker om broen?

Anonymous poster hash: 2f0bf...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Møhlenpris er ikke Bærum liksom... Det er ganske "ghetto" ja.



Anonymous poster hash: 073da...eb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jo. Det er jo på "baksio".

Det er jo fin beliggenhet i forhold til universitetet og sentrum.

La oss si det slik at du kan vera glad du ikkje bur i Loddefjord eller Fyllingsdalen!!

Fyllingsdalen er et kjempefint sted å bo. Jeg bodde der i mange år, inntil jeg flyttet til Fana. Jeg ble aldri utsatt for noe kriminelt mens jeg bodde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye fint på Møhlenpris, kafeer, uteområder, nærbutikk av det sjarmerende slaget, kort vei til sentrum og høyden for studenter. Men det er også mye sosiale kasus og en del narkiser til tross for at parken er "stengt". Jeg bodde på høyden i flere år, og var alltid glad for å slippe å gå "over toppen" og ned til Møhlenpris. Det har vært flere overfall og voldtekter både i gjennomgangen med museet og i bakken bak studentsenteret, senest for et par uker siden. 



Anonymous poster hash: afff3...619
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mange her som åpenbart aldri har vært på Møhlenpris men likevel vil uttale seg...

Møhlenpris er et nydelig sted å bo, spesielt som student. Veldig sentralt, gåavstand til absolutt alt, universitetet ligger maks fem minutter unna, man har Hulen og Nobel Bopel rett i nærheten og det er kjempefint der med masse vakre bygninger og mye historie, hva mer trenger man egentlig? Du er heldig som har fått leilighet der. Nå har miljøet rundt Nygårdsparken blitt flyttet også, og de som sier Mølleren er ghetto vet virkelig ikke hva de snakker om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...