Gå til innhold

Mye hat fra sosialister mot høyre


Gjest Walden

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mye hat fra dere "vanlige" mot oss som er litt mer til høyre? 

 

Bare fordi man f.eks stiller spørsmålstegn ved dagens skattesystem, eller er ærlig om at man liker penger, så betyr det automatisk at man er et dårlig ondt menneske som fortjener å mobbes, hates og slenges dritt til? 

 

Jeg har lagt merke til dette passiv agressive, og ofte bare rent ut agressive, hatet fra anonyme brukere med en gang feminisme, likestilling, politikk og innvandring diskuteres. Hvorfor går det ikke an å holde seg rolig og rasjonell? Hvorfor vekkes det så sterke følelser hos dere?

 

Jeg tipper nesten at majoriteten av svarene jeg vil få her er av mobbete og hersketknisk art. 

 

Det har litt med at spørsmålene dine er fundamentalt provoserende og utnytter manipulerende  hersketeknikker for å trigge svar på samme nivå. (Hvilket er grunnen til at jeg typisk ikke svarer på dine innlegg.)

 

For å kunne svare intelligent og rasjonelt på dine innlegg, må man typisk først forklare deg idehistorie (sånn at du skjønner at tankegodset du representerer strengt tatt ikke er til høyre, noe som BTW provoserer folk som faktisk er til høyre), Penger (Pengeforståelsen du har, hører hjemme tilbake på 17-1800 tallet. Den kollapset i blodige revolusjoner over hele verden), og sosial gruppedynamikk (grunnlaget for alle disse sosiale utviklingsprosessene du virker til å ikke helt klare forholde deg til.)

 

Jeg tror faktisk ikke det er så mye hat, det er mere irritasjon. At du leser denne irritasjonen som hat betyr vel strengt tatt at mye av utgangspunktet ditt er såpass aggressivt at enhver rasjonell argumentasjonrekke vil bli avfeid som Soislistisk PK vrøvl uansett hvem det kom fra. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går i den klassiske "sosialistfellen". Du antar at bare fordi noen er uenige i at velferdsstaten burde bestå så er de automatisk imot å hjelpe andre.

Å være uenig i løsningen betyr ikke at man ikke ønsker det samme resultatet.

 

Tror aldri jeg har diskutert med "høyrevridde" som ikke mener vi burde hjelpe de som er svakere stilt. Faktisk så virker det å være mer toleranse og et ønske om å hjelpe sine medmennesker der enn hos dagens tilhengere av sosialismen. 

 

Dagens samfunnsstruktur diskriminerer å velger ut sine utvalgte som den skal hjelpe, men de driter i veldig mange.

Nei, jeg gjør ikke det. Uten velferdssystemet kommer de svake i samfunnet til lide. folk kommer ikke til å donere nok penger. det systemet ville ikke ha funket i praksis. 

 

Å få hjelp når du ikke kan hjelpe deg selv skal være en rettighet, ikke noe du skal få hvis du er så heldig å bo i et land der folk gidder å donere. 

 

Norge er et av verdens beste land å bo i. Vi er gladest og har det godt. Velferdssystemet og sosialisme er en stor grunn til det. Norge kommer nok heldigvis aldri til å avskaffe velferdssystemet og vi vil nok i lang tid være et venstrevridd samfunn. Noe høyrevridde/liberalister bare må godta. 

Endret av Andreas_B
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Nei, jeg gjør ikke det. Uten velferdssystemet kommer de svake i samfunnet til lide. folk kommer ikke til å donere nok penger. det systemet ville ikke har funket i praksis. 

 

Å få hjelp når du ikke kan hjelpe deg selv skal være en rettighet, ikke noe du skal få hvis du er så heldig å bo i et land der folk gidder å donere. 

 

Norge er et av verdens beste land å bo i. Vi er gladest og har det godt. Velferdssystemet og sosialisme er en stor grunn til det. Norge kommer nok heldigvis aldri til å avskaffe velferdssystemet og vi vil nok i lang tid være et venstrevridd samfunn. Noe høyrevridde/liberalister bare må godta. 

 

Norge er ikke verdens beste land å bo i..

Spør nordkoreanere hvor verdens tryggeste land her..de vil nok svare nord korea. 

Norge er dog verdens mest middelmådige land å bo i :)

Endret av Walden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er ikke verdens beste land å bo i..

Spør nordkoreanere hvor verdens tryggeste land her..de vil nok svare nord korea. 

Norge er dog verdens mest middelmådige land å bo i :)

Når jeg googler de beste landene å bo kommer Norge opp på hver topp 10 liste. Det er et ganske kjent faktum at Norge er et av verdens beste land å bo i. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/World_Happiness_Report

https://en.wikipedia.org/wiki/Developed_country

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index

http://www.presscave.com/top-safest-countries-in-the-world/

 

Forskjellen er vel at Nord-korea tror de er best pga at de blir hjernevasket. De er også et ganske lukket land å folk kan ikke sammenligne seg med andre land. Folk i Norge mener at de er best pga undersøkelser. Norge er et fritt land og vi kan fint sammenligne oss med andre land. 

Endret av Andreas_B
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg syns det kommer mye dritt fra høyre mot venstre, men det kan godt være at det er like mye andre veien. Det er er lettere å merke hva man mottar enn hva man sender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting får meg til å le mer en sytete folk fra høyresiden.

 

 

De slenger dritt som bare det til folk fra venstresiden. Men når venstresiden slenger dritt tilbake til dem. Ja da syter de som en gjeng unger.



Anonymous poster hash: dd618...dbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mann42 har den leie uvanen at han konfronterer folk med fakta.

 

9e1.jpg

Anonymous poster hash: b219d...5ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare synsing. Det er mye ytre høyre-saueflokker som reker omkring.

 

Du om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Frontene har blitt mer steile. Sosialistene dominerer i media, mens de høyrevridde dominerer på ulike nettfora. Sosialister kaller regjeringen blå-brun, noe som er en fornærmelse mot regjeringen. Det er en enda større fornærmelse mot alle som ble myrdet av Franco, under og etter den spanske borgerkrigen. Fascister står for den korporative stat, noe vår regjering ikke gjør. Altså er slike kallenavn historieløse hersketeknikker. De høyrevridde kaller sosialister for tyver og det som verre er, noe som er uholdbart. Hvis sosialistene vinner valget, så får man akseptere det. Folkestyret har bestemt. Verre er det ikke.

 

Hat kommer altså fra begge fløyer, noe som er trist. Vi må sørge for at vi ikke får amerikanske tilstander her til lands. I USA er demokratene og republikanerne i tottene på hverandre og sosialisme er verre en f-ordet. I Norge har de politiske partiene både evne og vilje til å oppnå tverrpolitisk enighet, noe som er bra.

 

Får håpe at "min" generasjon klarer å holde "hatet" i sjakk. Hatet mot innvandrere, hatet mot politiske motstandere, hatet mot samfunnstoppene. Hat ødelegger en selv. Vi må verne om våre gode verdier og holde hatet på avstand. Alle kan hate, også jeg, men vi må gå i oss selv og finne andre veier i livet.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele, har jeg en fornemmelse av, bunner i hvilken ideologi en utgår fra. Sosialisme har alltid hatt et syn på mennesker som noe som må straffes og tvinges til å tenke på "den rette måten", fengsles og settes til tvangsarbeid for å presse de individer som ikke er "rettroende" til å bli det.

 

Høyresidens liberalisme ser det gode i mennesket, mulighetene i mennesket, og tror derfor på frihet til å selv bestemme sin skjebne, fordi hver enkelt person vet best hva som er til det beste for vedkommende.

 

Det gjør at de på høyresiden har en mer kjærlig og åpen holdning i mens de på venstresiden er ekstremt bitre, sure, skal tvinge alle som ikke tenker som dem til å gjøre det.

 

Jeg synes den teorien blir bekreftet i så godt som hvert eneste innlegg jeg leser som er skrevet av noen fra venstresiden.



Anonymous poster hash: 8b89a...17f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mye hat fra dere "vanlige" mot oss som er litt mer til høyre? 

Sosialistene har ikke kommet over at de fikk sparken av velgerne i 2013 og nå spiser opposisjon hvor de hører hjemme med de andre taperne :laugh:

Anonymous poster hash: 96234...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele, har jeg en fornemmelse av, bunner i hvilken ideologi en utgår fra. Sosialisme har alltid hatt et syn på mennesker som noe som må straffes og tvinges til å tenke på "den rette måten", fengsles og settes til tvangsarbeid for å presse de individer som ikke er "rettroende" til å bli det.

Høyresidens liberalisme ser det gode i mennesket, mulighetene i mennesket, og tror derfor på frihet til å selv bestemme sin skjebne, fordi hver enkelt person vet best hva som er til det beste for vedkommende.

Det gjør at de på høyresiden har en mer kjærlig og åpen holdning i mens de på venstresiden er ekstremt bitre, sure, skal tvinge alle som ikke tenker som dem til å gjøre det.

Jeg synes den teorien blir bekreftet i så godt som hvert eneste innlegg jeg leser som er skrevet av noen fra venstresiden.

Anonymous poster hash: 8b89a...17f

Dette er jo bare vrøvl.

Anonymous poster hash: 172dc...856

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann42 har den leie uvanen at han konfronterer folk med fakta. Det hører selvsagt ikke hjemme i en saklig diskusjon. Når Walden derimot automatisk tar for gitt at alle som er uenige med ham i skattespørsmålet er sosialister, er grunnlaget lagt for en fruktbar debatt. Når han i tillegg kommer trekkende med Stalin og Pol Pot ("reductio ad Stalinum"), er vi over i en variant av det som kalles "hitling". Erna er sikkert begeistret for den sammenligningen.

Du aner ikke hvordan det varmer en gammal sosialists hjerte. :klem1:

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det er vel i grunn motsatt. Du ser jo all hetsen fra høyrevridde på dette forumet. Dumt at man ikke kan respektere andre, synes du ikke?

Anonymous poster hash: d5cd6...342

 

Som oftest er det venstresidens folk som ikke aksepterer ytringer dem selv ikke liker. Rasismekortet kommer raskt, samt annen trakassering og stigmatisering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel langt mer akseptabelt i samfunnet for sosialiser å si hva pokker dem vil om folk dem ikke liker. Men kommer det noen fra den politiske høyre-siden, så blir det med en gang avfeid som oppgulp, svada og løgner....

 



Anonymous poster hash: 8b70a...da2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare vrøvl.

 

Åja?

 

Ideologisk sett stemmer det ganske så bra. Politikken som har blitt ført i landet bærer preg av dette. Vi har massevis av forbud som skal beskytte oss fra oss selv hele veien, noe som synes godt i for eksempel alkoholdlovgivningen blant annet.

 

De politiske forskjellene blant nordmenn flest er ikke så enorme, selv om man selvsagt har ytterpunkter på begge sider. Tror dog dette vil endre seg en del i tiden som kommer, og som vi allerede ser. Innvandring for eksempel, og skattepolitikk. En del på venstresiden har vokst opp og vunnet gullbilletten i så måte i forhold til når de har levd i dette landet, og en del politiske meninger bærer preg av at det er null tro på at Norge kanskje må finne seg inn i å måtte kutte i velferdsgoder og liknende, både med tanke på oljen og at det globale maktbildet er i ferd med å endre seg.

 

Sett et synspunkt fra høyresiden, hvor jeg befinner meg, så sliter venstresiden med å tenke fremover og tenker kun på nå, nå, nå. Velferdsgoder og "snillhet" er viktigere nå i 10 år en at landet holder bra i et lengre perspektiv. Vi har jo så masse penger nå, så skal vi ta på oss store ekstra regninger for innvandring som vil medfølge oss i overskuelig fremtid, kun basert på følelser. Det er ikke fornuftig politikk.

 

De fleste jeg kjenner på høyresiden har ikke dårlig menneskesyn, eller et stort ønske om å kutte ut alle velferdsordninger, men et ønske om å holde ting på et kontrollert nivå. Uten sammenlikning forøvrig er jo Hellas det levende eksemplet på hvordan ting kan gå når man tenker for kortsiktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...